Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowa seria kombajnów DEUTZ-FAHR C5000 – prostota i uniwersalność

 Modele serii C5000 wyposażono w jednostki napędowe Deutz TCD 6.1 L06 Tier 3A. Projekt ten przewiduje wyprowadzenie napędu na obie strony silnika. Pozwala to na oddzielenie napędu układów mechanicznych od hydraulicznych oraz na bezpośrednie przełożenie momentu bez strat mocy.

 

Deutz TCD 6.1 L06 to silnik z 12 zaworami, układem wtryskowym Common Rail z elektronicznym sterowaniem. Mocna i niezawodna jednostka napędowa jest w stanie utrzymać stałą moc, nawet w trakcie nagłych zmian obciążenia. Model C5205 oferuje maksymalną moc 160KM (118kW), z kolei moc modelu C5305 wynosi 180KM (132kW).

Układ napędowy jest sterowany przy pomocy wielofunkcyjnej dźwigni, która pozwala również obsługiwać główne funkcje hedera; obydwa modele są wyposażone w 3-stopniową przekładnię hydrostatyczną.

 

Wszystkie modele serii C5000 posiadają listwy tnące o wysokiej wydajności, o szerokościach: 3,6; 4,2 lub 4,8 m. Monolityczna konstrukcja i tandemowy system Schumacher Easy Cut II, pozwalają na równomierne i pewne cięcie w każdych warunkach, przy małym zużyciu mechanizmów i dużej oszczędności paliwa. Nowa gama C5000 posiada system omłotu z bębnem o średnicy 600 milimetrów i szerokości 1,11 metra oraz specjalne klepisko, które regulowane jest w sposób niezależny na wlocie i wylocie masy.

Osiągi, rozumiane jako zdolność oddzielania ziarna, zostały zoptymalizowane przez mechanizm omłotu oraz długie wytrząsacze słomy, zamknięte i zamontowane na łożyskach.

 

Czystość oraz dobry stan ziarna ma zapewnić wiele rozwiązań charakterystycznych dla marki DEUTZ-FAHR, takich jak: podsiewacz o strukturze monolitycznej, wentylator turbinowy, szerokie sita i system DGR z dwoma mini-młocarniami po dwóch stronach kombajnu (Double Grain Return). Modele C5000 wyposażono w zbiornik na ziarno o pojemności 4600 litrów. Prędkość wyładowcza wynosi 75 l/s i posiada możliwość wyładowania w każdej pozycji rury, także przy jednoczesnym zbiorze. Dostępna jest także wysoko-wydajna sieczkarnia słomy.

 

Kabina COMMANDER CAB EVO jest całkowicie spójna z nowym designem i oferuje wszystkie funkcje sterowania i regulacji niezbędne do pracy. Wszystkie elementy sterujące zostały zaprojektowane w celu uzyskania maksymalnej ergonomii i zapewnienia pewnej jazdy po polach i po drodze. Główne podzespoły (system omłotu i wyładunek ziarna) są uruchamiane za pomocą dźwigni mechanicznych znajdujących się po lewej stronie operatora. Osiągi maszyny mogą być monitorowane za pomocą systemu kontroli strat ziarna, obrotów wentylatora i prędkości obrotowej bębna młócącego.

 

Jeśli chodzi o czynności przeglądowe, to zastosowane rozwiązania konstrukcyjne są optymalne i pozwalają na łatwy dostęp, w krótkim czasie, do przekładni i najważniejszych punktów obsługowych maszyny. Wybór serii C5000 oznacza, że użytkownik otrzymuje maszynę uniwersalną, o szerokości transportowej poniżej 3 metrów i z ogumieniem przednimi 620/5R26. Nowy model DEUTZ-FAHR serii C5000 to ciekawa propozycja dla każdego, kto poszukuj kombajnu zbożowego prostego w obsłudze i niskich kosztach eksploatacji.

 

 

Źródło: Deutz-Fahr / SDF

Exit mobile version