Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowa, siódma generacja ciągników Fendt 700 Vario

Siódma generacja serii Fendt 700 to całkowicie nowy projekt firmy Fendt i rozszerzenie zakresu mocy do 300 KM dla różnorodnych zastosowań. Nowy silnik, opcjonalny rozstaw 60 cali, FendtONE onboard i offboard oraz nowa generacja ładowacza czołowego Fendt Cargo wyróżniają serię, która jest wszechstronnym rozwiązaniem dla światowego rynku. Po raz pierwszy model 700 jest dostępny z prędkością do 60 km/h. Innowacje techniczne dużych ciągników, takie jak VarioDrive lub innowacyjna koncepcja chłodzenia, zapewniają przełomową zwrotność w tej klasie ciągników. W ten sposób Fendt 700 Vario ustanawia ponownie nowe standardy.

Od prezentacji w roku 1998 seria Fendt 700 Vario była wyróżniana wieloma nagrodami i od tamtej pory jest najlepiej sprzedającą się serią firmy Fendt. Klienci na całym świecie stawiają na te ciągniki – w uprawie roli, na użytkach zielonych, w pracach z ładowaczem czołowym czy też zadaniach komunalnych. Obecna generacja 700 znalazła zastosowanie w średnich i dużych gospodarstwach rolnych jak i w firmach usługowych w Europie, Ameryce Północnej, Republice Południowej Afryki, a także w Australii i Nowej Zelandii.

Nowa seria ma w siódmej generacji pięć modeli (Fendt 720 Vario, 722 Vario, 724 Vario, 726 Vario i Fendt 728 Vario) zakres mocy od 203 do 283 KM (147 – 206 kW) wg ECE R120. Koncepcja dodatkowej mocy Fendt DynamicPerformance (DP) zapewnia w Fendt 728 Vario DP do 20 KM większą moc zależne od potrzeb i dokładnie wtedy, gdy jest ona potrzebna. Dzięki temu czołowy model osiąga moc maksymalną do 303 KM. Koncepcja dodatkowej mocy nie jest powiązana z prędkością jazdy czy innymi funkcjami i działa tylko dynamicznie, również w przypadku pracy z WOM na postoju.

Duża siła uciągu przy niewielkim zużyciu paliwa

Podczas projektowania Fendt 700 Vario dla globalnych wymagań kluczowe znaczenie miał niski stosunek mocy pojazdu do masy przy dużym zakresie mocy, elastyczność oraz oszczędność zasobów i kwestie ekologiczne. 6-cylindrowy silnik AGCO Power o pojemności skokowej 7,5 l został zaprojektowany całkowicie na nowo dla zakresu mocy. Oczyszczanie spalin odbywa się przez katalizator utleniający dla silników wysokoprężnych (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) i selektywną redukcję katalityczną (SCR) bez recyrkulacji spalin. Spełnia wymagane normy emisji we wszystkich regionach świata. W Europie jest to norma emisji Stage V. Dodatkowo w silniku montowane są bezobsługowe popychacze hydrauliczne. Na bazie silnika i dostosowanej do niego przekładni Vario powstaje jednostopniowy układ napędowy Fendt VarioDrive.

Inteligentnie sterowane zarządzanie wszystkimi kołami to jedna z zalet Fendt VarioDrive. Ze względu na budowę układu napędowego nie jest już konieczne przełączanie ręczne pomiędzy trybem polowym a drogowym. Napędza on przednią i tylną oś według potrzeb i rozdziela dynamicznie moc. Na polu dostępna jest pełna siła uciągu i unika się napięcia podczas jazdy po drogach lub w zakrętach. Tak zwany efekt pull-in-turn powoduje wciąganie w zakręt maszyny podczas zawracania. Efekt: znacznie mniejszy promień skrętu przy pełnej sile uciągu i mniejsze zagęszczenie gleby.

Innowacyjna koncepcja niskiej prędkości obrotowej Fendt iD jest już znana z dużych ciągników. Wszystkie komponenty, takie jak silnik, przekładnia, instalacja hydrauliczna i układ chłodzenia, zostały skonstruowane według tzw. zasady „high torque – low engine speed”. Fendt 700 Vario również z niską prędkością obrotową silnika uzyskuje wysoki moment obrotowy i oszczędza paliwo. Znamionowa prędkość obrotowa wynosi tylko 1700 obr./min. Główny zakres roboczy to obroty od 1400 do 1700 obr./min. Prędkość maksymalną 60 km/h uzyskują nowe modele Fendt 726 i 728 Vario już przy 1450 obr./min. Przy 50 km/h prędkość obrotowa silnika wynosi 1200 obr./min, przy 40 km/h zaledwie 950 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 1450 Nm występuje w czołowym modelu Fendt 728 Vario już przy 1300 obr./min i zapewnia dużą siłę uciągu oraz moc przyspieszenia przy minimalnym jednostkowym użyciu paliwa.

Ustanawia nowe kryteria w zakresie stosunku mocy pojazdu do masy, zwrotności i ochrony gleby

Przy zaledwie 30,5 kg na KM stosunku mocy pojazdu do masy oraz kompaktowych wymiarach zewnętrznych model Fendt 728 Vario jest bardzo zwrotny i wywiera przy tym najmniejszy możliwy nacisk na glebę. W zależności od zastosowania ciągniki można elastycznie dociążać z przodu, na osi tylnej lub z tyłu. Dopuszczalna masa całkowita do 15 t pozwala na używanie go jako ciężkiego ciągnika pociągowego.

Ekskluzywna koncepcja wentylacji i chłodzenia Concentric Air System (CAS) jest znana z Fendt 1000 Vario i została konsekwentnie zaprojektowana z myślą o niskich prędkościach obrotowych silnika, zwartej konstrukcji i niskim zużyciu paliwa. Napęd odbywa się przez własny silnik hydrauliczny i jest w ten sposób niezależny od prędkości obrotowej silnika. System jest sterowany w zależności od potrzeb chłodzenia oraz działa cicho i wydajnie.

Kompaktowy pakiet chłodzenia umożliwia unikalną zwrotność oraz łączy to ze szczególną efektywnością. Innowacyjna technologia wysokowydajnego wentylatora tłoczy chłodne powietrze do zestawu chłodnic. Dlatego potrzeba mniej obrotów wentylatora i do 40 procent mniej mocy napędowej w porównaniu do tradycyjnych układów wentylatorów i chłodnic. Ta moc jest dostępna później jako siła pociągowa na polu lub na drodze. Średnica wentylatora 56 cm pozwala na wąską i smukłą maskę silnika. Umożliwia to duży kąt skrętu kół wynoszący 52 stopnie.

Optymalne ciśnienie w oponach zmniejsza poślizg i nacisk na podłoże. W pełni zintegrowany system kontroli ciśnienia w ogumieniu Fendt VarioGrip zwiększa powierzchnię kontaktu z podłożem i siłę pociągową nawet o osiem procent. Podczas jazdy po drogach ciśnienie powietrza zostaje zwiększone, co zmniejsza opory toczenia i pozwala zaoszczędzić kolejne dwa procent paliwa* (*Fachhochschule Südwestfalen, Agrarwirtschaft Soest 2014). Na terminalu kierowca może wygodnie sterować ciśnieniem w ogumieniu za pomocą dwuprzewodowej instalacji. Fendt VarioGrip może być montowany fabrycznie jako opcja zarówno do osi kołnierzowych, jak i rozsuwanych, z ogumieniem bliźniaczym do upraw międzyrzędowych, a także używany z obciążnikami kół tylnych.

Duża różnorodność dla wymagań globalnych

W modelu Fendt 700 Vario dostępne są liczne opcje opon. Seryjnie modele Fendt 726 i 728 Vario są wyposażone w duże ogumienie chroniące glebę o wymiarach 650/85R38 (średnica 2050 mm). Dla gospodarstw średniej wielkości klienci mogą wybrać między innymi ogumienie o wymiarach 650/65R42 (średnica 1950 mm). Seryjnie modele Fendt 720, 722 i 724 Vario są wyposażone w taki wymiar.

Rozstaw 60 cali (Row-Crop) jest powszechnie stosowany w Ameryce Północnej, Australii i Republice Południowej Afryki. Uprawę międzyrzędową Row-Crop stosuje się przede wszystkim w kulturach rzędowych. Po raz pierwszy wszystkie modele serii Fendt 700 Vario są dostępne w wersji 60-calowej (do upraw rzędowych). Przy zastosowaniach Row-Crop fabrycznie dostępne jest ogumienie pojedyncze oraz bliźniacze.

Bezpieczeństwo również przy ciężkim transporcie

Opcjonalna prędkość maksymalna 60 km/h przy zaledwie 1450 obr./min, kompleksowa koncepcja podwozia i bezpieczeństwa oraz liczne opcje tylnych zaczepów powodują, że model Fendt 700 Vario jest naprawdę wszechstronnym rozwiązaniem transportowym. Koncepcja bezpieczeństwa obejmuje hamulec dwuobwodowy, reakcyjny układ kierowniczy oraz światło STOP i asystenta hamowania, a także Fendt Stability Control (FSC). FSC przy prędkości powyżej 25 km/h zmniejsza nachylenie boczne oraz minimalizuje przechył ciągnika. W ten sposób zwiększa się bezpieczeństwo i komfort jazdy na zakrętach.

Po raz pierwszy dla modelu Fendt 700 Vario dostępny jest nowy asystent hamowania przyczepy. Asystent hamowania przyczepy zapewnia płynne ciągnięcie przyczepy również na terenie pagórkowatym, co przekłada się na bezpieczeństwo jazdy. Czujnik mierzy za pośrednictwem przekładni opór przyczepy. Jeśli ciągnik rozpozna podczas jazdy w dół, że przyczepa zbyt mocno go pcha, aktywuje hamulec pneumatyczny przyczepy. Asystent hamowania przyczepy będzie dostępny od końca 2023 roku.

Indywidualna obsługa z FendtONE

W nowej generacji Fendt 700 Vario ciągnik i urządzenia współpracujące są łatwo i indywidualnie obsługiwanie przez joystik wielofunkcyjny oraz opcjonalny joystik 3L w FendtONE onboard. Seryjnie model Fendt 700 Vario jest wyposażony w cyfrową deskę rozdzielczą 10“ oraz terminal 12“ w podłokietniku. Opcjonalnie w podsufitce może znaleźć się kolejny terminal 12“.

Inteligentne funkcje jak układ prowadzenia Fendt Guide, automatyczne sterowanie sekcjami Fendt Section Control (SC) lub też zastosowanie Fendt Variable Rate Control (VRC) są wyświetlane w razie potrzeby na indywidualnie spersonalizowanych polach terminali.

Inne funkcje Smart Farming to między innymi:

Bezpieczeństwo i komfort pracy przemyślane w każdym calu

Sprawdzona kabina Fendt VisioPlus została ponownie zoptymalizowana pod kątem bezpieczeństwa i komfortu. Po raz pierwszy filtrację powietrza w kabinie można opcjonalnie fabrycznie przestawić na kategorię 4 wg normy UE EN15695. System ochrony kategorii 4 chroni kierowcę przed pyłem, płynnymi środkami ochrony roślin i ich oparami. W ten sposób Fendt 700 Vario spełnia wszystkie wymagania w zastosowaniach związanych z ochroną roślin. W ustawieniu podstawowym spełnia wszystkie normy ochrony kabiny kategorii 2. System filtrów jest dostępny od końca 2023 roku.

Dobra widoczność ma decydujące znaczenie dla precyzyjnej pracy. Panoramiczna szyba z kątem widzenia 77 stopni zapewnia optymalny widok na ładowacz czołowy, zwłaszcza podczas wysokiego układania. Wycieraczka z prawej strony zapewnia czystą szybę również przy zmiennej pogodzie. Dwie opcjonalne kamery z przodu i z tyłu ułatwiają manewrowanie, umożliwiają bezpośredni widok na narzędzie współpracujące oraz zwiększają komfort pracy. Dwa opcjonalne reflektory robocze w masce zapewniają najlepsze możliwe oświetlenie. Światła tylne LED oraz dynamiczny kierunkowskaz dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Długie dni pracy przy zmieniających się warunkach pogodowych stawiają kierowcy wysokie wymagania. Dzięki ulepszonej wydajności układu klimatyzacji w kabinie panuje przyjemna temperatura nawet podczas pracy pod pełnym obciążeniem. Dodatkowo napoje i jedzenie mogą być chłodzone (0-16°C) lub utrzymywane ciepłe (45-65°C) w chłodząco-ogrzewającym pojemniku.

Nowa generacja fotela kierowcy

Po raz pierwszy dla modelu Fendt 700 Vario dostępnych jest sześć różnych foteli. Opcjonalnie dostępny jest nowy, wysokiej klasy fotel z intuicyjną obsługą za pomocą terminala. Ma on wiele funkcji ergonomicznych i komfortowych. Wysokość i pozycję fotela oraz nachylenie oparcia kierowca ustawia elektrycznie za pomocą dźwigni z boku fotela. Kierowcy, którzy się zmieniają, mogą utworzyć spersonalizowane profile fotela i aktywować je jednym kliknięciem.

Funkcje komfortu składają się z następujących elementów:

Usługi Fendt Care do 8 lat

Dla Fendt 700 Vario siódmej generacji dostępne są specjalne pakiety Fendt Care. Zawierają one kompleksową ochronę producenta do ośmiu lat lub 8000 godzin pracy dla całego pojazdu, a także oryginalnego osprzętu Fendt. To umożliwia pełną kontrolę kosztów i bezpieczeństwo planowania.

Fendt 700 Vario można zamawiać od sierpnia 2022. Dostawa pierwszych maszyn rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023. Seria Fendt 700 Vario szóstej generacji jest dostępna z sześcioma modelami od Fendt 714 do Fendt 724.

 

źródło: Fendt

 

 

Exit mobile version