Dzięki swej konstrukcji, specyfikacji, wydajności i praktyczności nowe modele idealnie sprawdzają się przy pracach z ładowaczem czołowym, w gospodarstwach hodowlanych, w zastosowaniach komunalnych, a także w wielu innych firmach działających w rolnictwie, które wymagają atrakcyjnego i wszechstronnego ciągnika w niskiej cenie do wykonywania takich zadań, jak np. opryski, koszenie i prace wykonywane za pomocą ładowacza czołowego.
Ciągniki wyróżnia atrakcyjna stylistyka i pochylona maska zapewniająca wyśmienitą widoczność do przodu. Są one oferowane w wersji z napędem na 2 lub 4 koła, z przestronną, komfortową kabiną lub konstrukcją ROPS, a ich opcje wyposażenia umożliwiają użytkownikom wybór specyfikacji ciągnika odpowiedniej do indywidualnych potrzeb.
OPTYMALNE OSIĄGI SILNIKA
Opracowane przez FPT silniki z turbosprężarką doładowującą i chłodnicą międzystopniową o pojemności skokowej 2,9 l rozwijają maksymalną moc już przy 1900 obr/min i utrzymują ją aż do prędkości znamionowej 2300 obr/min, zapewniając stałą moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych aż 400 obr/min. Maksymalny moment obrotowy osiągają już przy 1400 obr/min.
Te cechy sprawiają, że ciągnik Farmall A cechuje prosta obsługa, zdolność utrzymywania prędkości jazdy przy transporcie drogowym również na pochyłościach, a także przy pracach polowych wymagających dużej siły pociągowej, a wykonywanych na niskich prędkościach.
Wszystkie modele posiadają bezobsługowy katalizator utleniający (DOC), który umożliwia spełnienie wymogów normy emisji spalin Stage IIIB bez używania płynu AdBlue. Najdłuższy w klasie okres pomiędzy wymianą oleju wynoszący 600 godzin pozwala zminimalizować koszty konserwacji.
Oferowane są dwie wersje rury wydechowej – pionowa, poprowadzona wzdłuż słupka A, która zapewnia maksymalną widoczność do przodu lub pozioma, która sprawdza się w miejscach o ograniczonej wysokości lub w sadach.
WYBÓR PRZEKŁADNI
W modelach z napędem na 2 koła stosowana jest standardowo przekładnia z mechaniczną przekładnią nawrotną 12×12 w wersji 30 km/h, natomiast modele z napędem na 4 koła posiadają przekładnię z mechaniczną przekładnią nawrotną 12×12 w wersji 40 km/h. Opcjonalna przekładnia 20×20 w wersji 40 km/h z biegiem pełzania umożliwia jazdę do przodu z prędkością 110 m/h i idealnie sprawdza się przy takich pracach, jak precyzyjny siew lub wykonywanie oprysków.
Opcjonalna przekładnia nawrotna Powershuttle umożliwia obsługę bez użycia sprzęgła, dzięki czemu jest niezawodnym i łatwym w użyciu systemem do zadań, które wymagają częstych zmian kierunku jazdy.
Wszystkie ciągniki Farmall A posiadają na wyposażeniu oś przednią marki Case IH, która jest przystosowana do montażu TUZ-u i ładowacza, co umożliwia szybkie i proste zamontowanie tych elementów przy minimalnych wydatkach. Oś tylna wytrzymuje maksymalny nacisk 3700 kg i posiada mechanicznie włączaną blokadę mechanizmu różnicowego oraz olejowe hamulce tarczowe, zapewniające szybkie hamowanie. Standardowy hydrauliczny układ hamulcowy przyczepy wyróżnia wyśmienita skuteczność działania. Na życzenie dostępny jest również pneumatyczny układ hamulcowy.
Tylny TUZ może stanowić w tym segmencie przykład do naśladowania dla konkurencji. Jego udźwig z zamontowanym dodatkowym siłownikiem wynosi 3000 kg. Hydrauliczny zaczep posiada cztery, łatwe w ustawieniu tryby pracy (tryb pracy wg siły pociągowej, położenia, mieszany i ruchów swobodnych) i wyróżnia go stała prędkość opuszczania niezależnie od obciążenia. Jako opcjonalne wyposażenie oferowana jest nowa funkcja szybkiego podnoszenia i opuszczania, zapewniająca bezpieczne i proste podnoszenie i opuszczanie zaczepu na uwrociu.
Nowe modele Farmall A posiadają na wyposażeniu niezależny, 6-wypustowy WOM z biegiem 540. Opcjonalnie oferowany jest WOM z biegami 540/540E i WOM zsynchronizowany z prędkością jazdy z biegami 540/540E.
CICHA I KOMFORTOWA KABINA
4-słupkowa kabina z płaską podłogą może się pochwalić największą w klasie przeszkloną powierzchnią równą 5 m2, zapewniającą wyśmienitą widoczność w każdym kierunku i komfortowe, ciche i relaksujące miejsce pracy dla operatora.
Posiada ona konstrukcję ochronną zabezpieczającą przed spadającymi przedmiotami (FOPS) i zabezpieczenie przed zapyleniem kategorii 2. Panoramiczne okno dachowe ułatwia znacznie wykonywanie prac ładowaczem czołowym i można je otwierać, co zapewnia dodatkową wentylację. Kabina posiada również na wyposażeniu monolityczną szybę tylną, którą można wychylić niemal pod kątem 90°, dwa przednie i dwa tylne reflektory robocze, dwa szerokokątne lusterka zewnętrzne i obrotowe światło pulsacyjne.
Wchodzenie do kabiny ułatwiają duże, antypoślizgowe stopnie, ergonomicznie umieszczone poręcze i szeroko otwierane drzwi. Pochylana kolumna kierownicy, ergonomiczny układ elementów sterowania i gama foteli zapewniają komfort siedzenia w ciągniku. Wyposażenie ciągników obejmuje również radio z łącznością Bluetooth.
Standardowy układ klimatyzacji pozwala chronić wnętrze kabiny przed zanieczyszczeniami przy zamkniętych drzwiach i oknach. Seryjnie montowany w dachu kabiny układ grzewczy z regulowanymi otworami wylotowymi dba o komfort w miejscu pracy operatora. Pełna klimatyzacja jest dostępna opcjonalnie.
Źródło: Case IH