Marka Case IH wprowadza swoją technologię neutralizacji spalin Hi-eSCR2 w ciągnikach Puma 185-240 w celu spełnienia unijnej normy emisji spalin Stage V, a przy okazji pozwala użytkownikom skorzystać na wydłużeniu okresów międzyserwisowych i redukcji kosztów konserwacji.
Spełniające wymogi normy Stage V modele z Multicontrollerem mogą pochwalić się wyższą mocą przy pracach transportowych, a wszystkie modele tej serii korzystają na nowym, konfigurowalnym i przyjaznym użytkownikowi menu w monitorze AFS Pro 700.
Seria obejmuje cztery modele – 185, 200 i 220 z Multicontrollerem i automatyczną przekładnią typu Powershift PowerDrive lub bezstopniową przekładnią CVXDrive. W czwartym modelu, Puma 240, przekładnia CVXDrive stanowi wyposażenie seryjne.
Technologia Hi-eSCR2 w najnowszych modelach ciągników Puma 185-240
Opracowana przez należącą do Grupy CNH Industrial firmę siostrzaną marki Case IH – FPT Industrial – technologia Hi-eSCR2 stanowi udoskonalenie wcześniejszego systemu Hi-eSCR, opracowanego również przez tę firmę. Od wejścia w życie obowiązujących norm FPT koncentrowała się wyłącznie na technologii selektywnej redukcji katalitycznej przy neutralizacji spalin, odkładając na bok alternatywną, czy też uzupełniającą technologię recyrkulacji gazów spalinowych.
W tym systemie gazy spalinowe przepływają najpierw przez katalizator utleniający (DOC), a dopiero wtryskiwany jest do nich płyn AdBlue. Gazy spalinowe poddawane są procesowi selektywnej redukcji katalitycznej, przepływając przez ceramiczną warstwę, a następnie przez katalizator czyszczący. Do zalet udoskonaleń, które leżą u podstaw chronionej 13 patentami technologii Hi-eSCR2 należą wydłużone okresy pomiędzy przeglądami. Okres pomiędzy wymianą oleju silnikowego wynosi aktualnie 750 godzin lub 18 miesięcy, a okres pomiędzy wymianą oleju przekładniowego wydłużono do 1500 godzin.
– Z punktu widzenia klientów wydłużone okresy pomiędzy głównym przeglądami mają wiele zalet – podkreśla Hans-Werner Eder, menadżer ds. marketingu ciągników Case IH Puma.
– Ciągnik nie tylko wymaga rzadszego serwisowania, co skraca jego przestoje, lecz ponadto mniejsza jest liczba wymian oleju i filtra na przestrzeni całego okresu eksploatacji, co z kolei przekłada się na niższe koszty posiadania.
Nowe, przyjazne użytkownikowi menu ułatwia i przyśpiesza obsługę monitora AFS Pro 700
Wśród kolejnych udoskonaleń zgodnych z normą Stage V ciągników Puma 185-240 marki Case IH na uwagę zasługuje nowe, konfigurowalne i przyjazne użytkownikowi menu monitora AFS Pro 700, który służy jako główny punkt wprowadzania ustawień i obsługi ciągnika. Na ekranie jest ono przedstawione w formie pokrętła, które umożliwia szybki dostęp do wybranych stron ustawień i konfigurowalnych przycisków.
Wydajniejszy transport dzięki udoskonalonej funkcji zarządzania mocą
W będącej na wyposażeniu modeli Puma z Multicontrollerem i automatyczną przekładnią typu Powershift PowerDrive, renomowanej funkcji zarządzania mocą udoskonalono charakterystykę mocy, co pozwala efektywniej osiągnąć i utrzymać maksymalną moc od 16. biegu w górę.
– Przekłada się to na zwiększenie siły pociągowej, zwłaszcza przy wykonywaniu ciężkich prac transportowych na drodze – mówi Hans-Werner Eder.
– Większy zakres dostępności maksymalnej mocy pozwala efektywniej wykonywać prace transportowe i szybciej przemieszczać się z miejsca wykonywania jednej pracy na drugie. Zmniejsza to zużycie paliwa i ogranicza zużycie silnika i przekładni, natomiast operator zyskuje na łatwiejszym prowadzeniu ciągnika na drodze.
Wysoko wydajna sprężarka do centralnego pompowania kół
Klienci, którzy chcą zmieniać ciśnienie w oponach do pracy na polu i jazdy po drodze, aby ograniczyć zagęszczanie gleby przy zachowaniu maksymalnej trakcji, mogą zamówić na życzenie nową, wysoko wydajną sprężarkę. Pozwala ona na szybkie napompowanie kół przy wyjeżdżaniu z pola na drogę, ograniczając dzięki temu czas i wysiłek. System został stworzony w oparciu o sprawdzone rozwiązania w układzie hamulcowym z ABS marki Case IH i umożliwia o ok. 35% szybsze napompowanie kół niż za pomocą tradycyjnego systemu pompowania kół. Długi okres użytkowania zapewnia jego podłączenie do obwodu chłodzenia silnika. Oprócz modeli Puma 185-240 ten system będzie również dostępny w ciągnikach 250 CVXDrive, 270 CVXDrive i 300 CVXDrive.
Źródło: Case IH