Firma John Deere opracowała zupełnie nową ofertę ciągników serii 6M o wyższym komforcie oraz lepszej wydajności, zwrotności i widoczności. Nowa seria zastępuje wcześniejsze serie 6M, 6MC oraz 6RC i obejmuje nowe modele czterocylindrowe o mocy od 90 do 120 KM i rozstawie osi 2,4 m. Ciągniki te mają mniejsze wymiary niż poprzednio oferowane maszyny John Deere w tym zakresie mocy, a nisko wyprofilowana maska zapewnia dobrą widoczność.
Komfort operatora przede wszystkim
Jednym z kluczowych aspektów, nad którymi pracowali konstruktorzy amerykańskiego producenta są rozwiązania zapewniające komfort operatora. Ponadto węższa kolumna kierownicza i nowo zaprojektowane okno panoramiczne w dachu kabiny zapewniają pełną widoczność podczas prac załadunkowych lub w miejscach o ograniczonej przestrzeni.
– Wszystkie najnowsze ciągniki serii 6M wyposażone są w nowo zaprojektowaną kabinę, która jest znacznie jaśniejsza i ma bardziej nowoczesny wygląd. Dzięki dobremu wyciszeniu, poziom hałasu wynosi 70 dB(A). Na komfort operatora wpływ ma również fakt, że wszystkie ważne funkcje związane z obsługą znajdują się na całkowicie przeprojektowanym panelu po prawej stronie – mówi Szymon Kaczmarek, specjalista ds. produktu John Deere.
Modele z przekładnią CommandQuad można opcjonalnie wyposażyć w konsolę Compact CommandArm z funkcjami umieszczonymi na podłokietniku.
Dostępne są maksymalnie cztery mechaniczne lub elektryczne zawory SCV. Druga z tych opcji jest nowością dostępną po raz pierwszy w tych ciągnikach. Przełączniki na elektrohydraulicznej dźwigni wielofunkcyjnej są w pełni programowalne, a kierunek jazdy można zmieniać za ich pomocą lub przy użyciu przycisku na mechanicznej dźwigni wielofunkcyjnej. Komfort kierowcy zwiększają również mechaniczne zawieszenie kabiny oraz TLS (Triple Link Suspension): niezależne zawieszenie przedniej osi, a światła LED w zakresie 360° dostępne są opcjonalnie w celu zapewnienia doskonałego oświetlenia podczas pracy w nocy.
Połączenie zwrotności i ładowności
Dzięki mniejszemu rozstawowi osi ciągnik jest bardziej zwrotny, co umożliwia nowym czterocylindrowym modelom zawracanie w promieniu zaledwie 4,35 m. Mimo niewielkich wymiarów ciągniki o konstrukcji opartej na pełnej ramie cechują się maksymalną dopuszczalną masą całkowitą wynoszącą 10,45 tony, co oznacza bezkonkurencyjną ładowność w tej klasie, która wynosi do 4,7 tony.
Maszyna pomoże zarządzać mocą
Innowacyjnych rozwiązań nie zabraknie też w silnikach nowych maszyn serii 6M. Cztery nowe modele czterocylindrowe napędzane są 4,5-litrowym silnikiem John Deere PowerTech EWL, a modele 6130M, 6140M i 6145M — 4,5-litrowym silnikiem John Deere PowerTech PSS. Większe modele napędzane są sześciocylindrowymi silnikami PVS o pojemności skokowej 6,8 litra.
– Mniejsze ciągniki od 6090M do 6140M po raz pierwszy wyposażone są również w funkcję inteligentnego zarządzania mocą (IPM), która zwiększa wydajność o 20 KM podczas pracy przy użyciu WOM oraz transportu, co umożliwia czterocylindrowemu modelowi 6140M uzyskanie imponującej mocy maksymalnej 166 KM wraz z IPM – dodaje Szymon Kaczmarek.
Trzy opcje skrzyni przekładniowej
Nowa seria 6M oferowana jest z trzema różnymi opcjami skrzyni przekładniowej. PowrQuad i AutoQuad to czterobiegowe przekładnie PowerShift, a przekładnia CommandQuad Plus oferuje w pełni automatyczną zmianę biegów i zakresów bez użycia sprzęgła. Dzięki technologii EcoShift prędkość maksymalna 40 km/h osiągana jest przy niższej prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1590 obr./min. Ponadto funkcja AutoClutch sprawia, że operator może wygodnie zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszać tylko przy użyciu pedału hamulca.
Udogodnienia także w telematyce
Najnowsze rozwiązania AMS i FarmSight obejmują moduł telematyki JDLink, który można zamówić jako opcję fabryczną z bezpłatną pięcioletnią subskrypcją. Wszystkie ciągniki mogą być wyposażone w odbiornik satelitarny StarFire 6000 oraz wyświetlacze GreenStar 4240 lub 4640. Zależnie od poziomu precyzji wymaganego podczas korzystania z układu automatycznego kierowania AutoTrac dostępne są sygnały RTK, SF3 oraz bezpłatna opcja SF1.
Nowe ciągniki John Deere serii 6M będzie można zamawiać u dealerów pod koniec września 2019 r. w specyfikacjach Select, Select+ i Premium spełniających różne wymagania klientów.
Model |
Moc znamionowa* [KM (kW)] |
Maks. moc* bez IPM [KM (kW)] |
Liczba cylindrów / pojemność skokowa (l) |
Zbiornik paliwa (standardowy/opcjonalny) Zbiornik DEF (l) |
Rozstaw osi (mm) |
Maks. dopuszczalna masa całkowita (kg) |
|
bez IPM |
z IPM |
||||||
6090M |
90 (66) |
110 (81) |
100 (73) |
4/4,5 |
175/205 19 |
2400 |
10 450 |
6100M |
100 (74) |
120 (88) |
111 (81) |
||||
6110M |
110 (81) |
130 (96) |
122 (90) |
||||
6120M |
120 (88) |
140 (103) |
133 (98) |
||||
6130M |
130 (96) |
150 (110) |
144 (106) |
225/195 13 |
2580 |
||
6140M |
140 (103) |
160 (180) |
155 (114) |
||||
6145M |
145 (107) |
nd. |
161 (118) |
265 16 |
2765 |
||
6155M |
155 (114) |
nd. |
172 (126) |
6/6,8 |
270 16 |
11 000 |
|
6175M |
175 (129) |
nd. |
194 (143) |
325 20 |
2800 |
12 300 |
|
6195M |
195 (143) |
nd. |
216 (159) |
||||
* KM (kW), moc znamionowa ECE-R120 |
Źródło: John Deere Polska