Po zoptymalizowaniu w silnikach PowerTech Engine Plus sprawdzonej w praktyce i przyjaznej dla użytkownika technologii wysokociśnieniowego układu wtryskowego Common Rail (HP-CR), John Deere skupia się teraz na zachowaniu prostoty w najnowszych modelach poprzez wyeliminowanie konieczności dodawania do paliwa płynu ograniczającego emisję szkodliwych składników spalin.
Wszystkie silniki z nowej serii ciągników 7R spełniają wymagania normy emisji spalin Stage IIIB, przy zastosowaniu wyłącznie oleju napędowego. Silnik PowerTech PVX o pojemności 9l w trzech większych modelach 7230R, 7260R i 7280R – wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtry spalin obejmujące utleniający reaktor katalityczny (DOC) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Dwa mniejsze modele – 7200R i 7215R – napędzane są 6,8-litrowym silnikiem PowerTech PSX wyposażonym w szeregowy układ turbosprężarek, który łączy w sobie niskociśnieniową turbosprężarkę o stałej geometrii i oraz wysokociśnieniowa sprężarkę o zmiennej geometrii.
Dzięki Inteligentnemu Zarządzaniu Mocą, silniki PowerTech PVX i PSX zarówno o pojemności 9 jaki 6,8 litra oferują dodatkowe 30KM mocy, zapewniając lepszy stosunek masy do mocy do transportu drogowego i niestacjonarnych zastosowań WOM. W wyniku tego, ciągniki te charakteryzują się natychmiastowym przyspieszeniem, gdy jest najbardziej potrzebne, na przykład podczas jazdy pod górę z dużym obciążeniem. 544-litrowy (maksymalna pojemność) zbiornik paliwa zapewnia również wiele godzin wydajnej i ciągłej pracy z mniejszą liczbą przystanków na tankowanie.
Oprócz silnika, kilka innych funkcji w znacznym stopniu przyczynia się do optymalnego zużycia paliwa, na przykład elektronicznie sterowany układ chłodzenia z wentylatorem wiskotycznym, który automatycznie dostosowuje prędkość wentylatora do zmian obciążenia. Układ typu „push fan” steruje kierunkiem przepływu powietrza w celu zmaksymalizowania wydajności układu chłodzenia poprzez wtłaczanie powietrza do komory silnika zamiast jego zasysania. Pozwala to zminimalizować zasysanie brudu i utrzymać chłodnicę w czystości.
John Deere w nowej serii 7R oferują do wyboru cztery technologie przekładni sprawdzone na polu i drodze:
– Przekładnia PowerQuad Plus z 20 biegami do przodu i 20 biegami wstecznymi automatycznie dobiera najlepszy bieg przy połączaniu się między zakresami (dostosowanie do prędkości). Funkcja ręcznego wysprzęglania sprawia, że zmiana zakresu przełożeń jest bardziej płynna, natomiast układ SoftShift automatycznie reguluje przepustnice silnika w celu ułatwienia płynnej zmiany biegów.
– Przekładnia AutoQuad Plus z 20 biegami do przodu i 20 biegami wstecznymi oraz funkcjami FieldCruise i EcoShift dodatkowo wyposażono w funkcję ręcznego wysprzęglania.
– Nowozaprojektowaną przekładnię John Deere CommandQuad wyposażono w Menadżera wydajności, dzięki któremu przekładnia zębata i przepustnica silnika współpracują w celu optymalizacji zużycia paliwa i wydajności. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy trybem w pełni automatycznym, z doborem biegu i obrotów silnika zależnie od obciążenia, oraz trybem ręcznym przeznaczonym do zastosowań wymagających większej prędkości, który obejmuje pięć zakresów oraz cztery prędkości na zakres. Oprócz wygodnego sterowania CommandArm, przekładnia posiada opcje Eco 42 i 50 kilometrów na godzinę oraz rewerser umieszczony po lewej stronie umożliwiający łatwą zmianę kierunku jazdy.
– Aby uzyskać maksymalną oszczędność paliwa całkowicie przeprojektowano bezstopniową przekładnię AutoPowr. Pozwala to operatorowi płynnie przejść od zerowej do maksymalnej prędkości bez użycia sprzęgła. Stała prędkość utrzymywana jest dzięki automatycznej reakcji na zmiany obciążenia.
Oprócz smukłej maski silnika oraz nowoczesnego stylu całego ciągnika, nowe maszyny serii 7R wyposażono w nowo zaprojektowaną kabinę CommandView II. Przestronne wnętrze oferuje nowy poziom komfortu dzięki sterowanemu z podłokietnika, zintegrowanemu z dachem układowi klimatyzacji, widoczność we wszystkich kierunkach zarówno w dzień jak i w nocy z dodatkową powierzchnią szyb i oświetleniem 360 stopni, wygodne opcje foteli oraz więcej miejsca w schowkach. Pracę w nocy ułatwia, 12 świateł roboczych montowanych na dachu kabiny. Dostępne są również cztery regulowane światła w linii kabiny i na tylnych błotnikach oraz osiem lamp polowych, punktowych i drogowych na kracie maski silnika.
Aby zapewnić operatorowi maksymalną wygodę, ciągniki serii 7R są dostępne opcjonalnie z zawieszeniem ActiveSeat, które amortyzuje 90% pionowych ruchów ciągnika, jak również hydrauliczne zawieszenie kabiny (HCS+). Ten półaktywny system amortyzacji drgań z wyprzedzeniem reaguje na występujące obciążenia i hamowanie ciągnika w celu utrzymania idealnej równowagi kabiny i jednocześnie daje kierowcy możliwość dokładnego wyczucia ciągnika i podłoża, po którym się porusza.
Ciągniki wyposażono w nową konsola sterowania CommandArm z wbudowanym wyświetlaczem CommandCenter. Zgodny ze standardem ISOBUS 7-calowy wyświetlacz CommandCenter z menadżerem dostępu w standardzie, oferuje ekran dotykowy, opcje wideo i dostęp do kluczowych funkcji, takich jak gniazda hydrauliki sterowane przez szynę CAN i układ inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC) pozwalający operatorowi na automatyzację wielu funkcji jednocześnie.
Ponadto, ważne aplikacje w ramach rozwiązań dla rolnictwa precyzyjnego (AMS), w tym w tym AutoTrac i Sprayer Pro można teraz obsługiwać za pomocą wyświetlacza CommandCenter. Konsola CommandArm umożliwia zmianę ustawień tempomatu, układu inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC), ustawień przekładni i WOM, funkcji podnośnika, klimatyzacji i radia, załączenia mechanicznego napędu na przednie koła (MFWD) oraz elementów sterowania światłami. Ciągniki John Deere serii 7R wyposażone w przekładnię PowrQuad lub AutoQuad wyposażone są w inną prawostronną konsolę sterowania. Inną opcją jest wyświetlacz GreenStar 2630 z solidnym ekranem dotykowym wyposażonym w porty USB oraz podświetlanym wyświetlaczem LCD. Umożliwia on korzystanie z modułów AutoTrac i Guidance Pro oraz zapewnia możliwość korzystania z szyny ISOBUS, funkcji dokumentowania, wideo, menadżera dostępu i trybu czuwania.
Nowo zaprojektowane strukturalne podwozie ciągników serii 7R pozwala wykorzystać bardzo dobry stosunek masy do mocy, aby łatwo radzić sobie przy trudnych pracach załadunkowych i wymagających korzystania z dużych sił uciągu. Ciągniki wyposażono w zawieszenie Triple Link Suspension Plus (TLS+), w połączeniu z mechanicznym napędem na przednie koła (MFWD). TLS+ charakteryzuje się samopoziomującymi osiami z automatyczną regulacją czułości. Ponadto w nowych ciągnikach serii 7R opcjonalnie dostępny jest system kontroli trakcji ciągnika ActiveCommand Steering. Ten całkowicie elektroniczny układ sterowania automatycznie dostosowuje kąt pochylenia koła jezdnego na podstawie przyspieszenia poprzecznego ciągnika.
Nowe ciągniki John Deere serii 7R wyposażono w zamknięty układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu z maksymalnie sześcioma tylnymi selektywnymi zaworami sterującymi oraz trzema środkowo montowanymi zaworami. Trzy opcje pomp hydraulicznych o wydajności od 121 do 222 litrów/min. Wydatek oleju hydraulicznego do 85 l, co zapewnia maksymalne ciśnienie 200 bar. Nowe ciągniki posiadają podnośnik tylny o udźwigu do 9562 kg w modelu 7200R, 7215R i 7230R oraz 10788 kg w modelu 7260R i 7280R. Podnośnik przedni potrafi dźwigać do 5200 kg i jest wyposażony w zdalny przełącznik podnoszenia/opuszczania oraz zestaw zapewniający kompatybilność przedniego zaczepu z technologią ISOBUS. Do dwóch zaworów SCV, opcjonalny drążek
tylny WOM o trzech prędkościach, w tym prędkość ekonomiczna „E”, przełączany bezpośrednio za pomocą panelu sterowania CommandCenter: 1000 obr/min, 1000/540 obr/min, 540E/1000/1000E obr/min i 540/540E/1000 obr/min. Fabrycznie zamontowany przedni WOM 1000 obr/min posiada funkcję zdalnego załączania oraz opcję obrotu zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara i przeciwnie.
W nowych ciągnikach Joh Deere serii 7R zapewniono możliwość natychmiastowego dostępu do wszystkich najważniejszych funkcji i części w celu wykonania szybkiej i łatwej codziennej obsługi. Dealer John Deere zadba, aby ciągnik zawsze działał bez zarzutu, na przykład, stosując w tym celu system diagnostyczny Service ADVISOR, również działający zdalnie, umożliwiający przeprowadzanie szybkich i skutecznych przeglądów serwisowych.
Ciągniki serii 7R – Wybrane dane techniczne
Cechy |
7200R |
7215R |
7230R |
7260R |
7280R |
Typ silnika |
PowerTech PSX (można stosować paliwo B20) Stage IIIB |
PowerTech PSX (można stosować paliwo B20) Stage IIIB
|
PowerTech PVX (można stosować paliwo B20) Stage IIIB |
PowerTech PVX (można stosować paliwo B20) Stage IIIB |
PowerTech PVX (można stosować paliwo B20) Stage IIIB |
Moc znamionowa (97/68 WE) bez IPM, KM (kW) |
200 (147) |
215 (158) |
230 (169) |
260 (191) |
280 (206) |
Moc znamionowa (97/68 EC) z IPM, KM (kW) |
230 (169) |
245 (180) |
260 (191) |
290 (213) |
310 (228) |
Znamionowa prędkość silnika, obroty |
2100 |
2100 |
2100 |
2100 |
2100 |
Pojemność skokowa |
6.8 L |
6.8 L |
9.0 L |
9.0 L |
9.0 L |
Układ paliwowy |
HP-CR |
HP-CR |
HP-CR |
HP-CR |
HP-CR |
Pojemność zbiornika paliwa |
524 |
524 |
524 |
524 |
524 |
Opcje przekładni |
PowerQuad Plus, AutoQuad Plus Eco, CommandQuad Eco, Auto Powr |
PowerQuad Plus; AutoQuad Plus Eco; CommandQuad Eco; Auto Powr |
PowerQuad Plus, AutoQuad Plus Eco, CommandQuad Eco, Auto Powr |
AutoPowr |
AutoPowr |
Układ elektryczny |
200 A/12V |
200 A/12V |
200 A/12V |
200 A/12V |
200 A/12V |
Układ hydrauliczny |
zamknięty, kompensacja ciśnienia i przepływu |
zamknięty, kompensacja ciśnienia i przepływu |
zamknięty, kompensacja ciśnienia i przepływu |
zamknięty, kompensacja ciśnienia i przepływu |
zamknięty, kompensacja ciśnienia i przepływu |
Układ kierowniczy |
Hydrostat. Power (std) ActiveCommand Steering (opcja) |
Hydrostat. Power (std) ActiveCommand Steering (opcja) |
Hydrostat. Power (std) ActiveCommand Steering (opcja) |
Hydrostat. Power (std) ActiveCommand Steering (opcja) |
Hydrostat. Power (std) ActiveCommand Steering (opcja) |
Przedni podnośnik |
Kat. 3/3N 5200kg opcja |
Kat. 3/3N 5200kg opcja |
Kat. 3/3N) 5200kg opcja |
Kat. 3/3N 5200kg opcja |
Kat. 3/3N 5200kg opcja |
Przedni WOM |
opcja |
opcja |
opcja |
opcja |
opcja |
Poziom hałasu w kabinie dB(A) (77/311/EEC) |
70 |
70 |
74 |
74 |
74 |
źródło: John Deere Polska Sp. Z O.O.