Pierre Lahutte, Dyrektor ds. Zarządzania Produktami zajmujący się ciągnikami, objaśnia: „Technologia SCR ECOBlue™, zastosowana w popularnej serii T6, przyczynia się do poprawy wydajności i opłacalności działalności prowadzonej przez naszych klientów. Co więcej, daliśmy każdemu klientowi możliwość dostosowania zakupionego ciągnika do jego własnych potrzeb.”
Firma New Holland dobrała ofertę silników z technologią SCR ECOBlue™ dobrała do poszczególnych modeli wchodzących w jej skład: klienci mają do wyboru czterocylindrowy silnik Nef o poj. 4,5 l lub większy wariant sześciocylindrowy o poj. 6,7 l. Technologia SCR ECOBlue™ zapewnia znaczne korzyści pod względem osiągów. Wszystkie modele, za wyjątkiem wersji podstawowej T6.120, posiadają zwiększony przyrost mocy silnika (z układem zarządzania mocą – EPM) sięgający 40 KM. Technologia EPM jest dostępna w zastosowaniach transportowych, przy pracy z W.O.M., a obecnie również przy zastosowaniu hydrauliki i nieustannie dostosowuje moc silnika do rzeczywistych warunków roboczych. Inteligentne wykrywanie obciążeń W.O.M., układu hydraulicznego i przekładni napędowej zapewnia optymalne generowanie mocy przez silnik, który zawsze pracuje na najbardziej wydajnych ustawieniach.
Silniki SCR ECOBlue zastosowane w serii T6 znacznie zwiększają wydajność pracy dzięki zoptymalizowanej charakterystyce momentu obrotowego: maksymalny moment obrotowy wynosi 726 Nm, natomiast przyrost momentu obrotowego – nawet do 42%. W praktyce oznacza to, że jeżeli ciągnik pracuje z obciążeniem, czas reakcji silnika jest krótszy, co zapobiega jego 'dławieniu’ w trudnych warunkach.
Zużycie paliwa zostało dodatkowo zoptymalizowane poprzez wprowadzenie technologii układu zarządzania biegiem jałowym (EISM). Prędkość silnika na biegu jałowym została zmniejszona w niektórych warunkach z 850 do 650 obr./min – na przykład gdy operator wysiądzie z kabiny lub gdy nie jest wciśnięty pedał gazu. W połączeniu z wprowadzeniem wydajnego silnika SCR ECOBlue™ klienci będą mogli liczyć na obniżenie kosztów eksploatacji nawet o 10%.
Cała gama ciągników T6 nadal oferuje doskonały masowy współczynnik mocy, wynoszący zaledwie 28,6 kg/KM. W konsekwencji użytkownicy nie muszą przejmować się nadmierną masą i są w stanie znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i ugniatanie gleby. Ponadto niższa masa całkowita pojazdu umożliwia zastosowanie w razie potrzeby bardziej elastycznych rozwiązań balastu, aby uzyskać lepszą wydajność podczas prac polowych.
Seria T6 może być teraz wyposażona w W.O.M. o prędkościach obrotowych 540E/1000/1000E. Prędkość W.O.M. 1000 Eco osiągana jest przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 1893 obr./min, co znacznie zmniejsza zużycie paliwa i przyczynia się do kompleksowego zmniejszenia emisji spalin przez ciągnik.
Unikalna technologia SuperSteer™ z układem przedniego zawieszenia przesuwa przedni TUZ połączony z osią SuperSteer™, co pozwala uzyskać wyjątkowo duży kąt skrętu, wynoszący aż 66° i promień skrętu rzędu 4,05 m. Technologia ta doskonale sprawdza się przy uprawach rzędowych i oznacza więcej czasu poświęconego na efektywną pracę operatora, a mniej strat czasu podczas skrętów na uwrociach.
New Holland doskonale zdaje sobie sprawę, że nie ma dwóch identycznych gospodarstw rolnych i że każdy nowy klient ma swoje określone potrzeby. Dlatego w konfiguracji T6 przyjęto założenie całkowitej dowolności. We wszystkich ciągnikach do wyboru dostępne są wszystkie opcje – bez ograniczeń lub określonych wstępnie „pakietów”. Warianty ze standardowym i niskim dachem, nowa pompa hydrauliczna o stałym wydatku 80 l/min lub pompa hydrauliczna CCLS o zmiennym wydatku 113 l/min, przekładnie napędowe Electro Command™ i Dual Command™, w połączeniu z silnikami cztero- i sześciocylindrowymi, są ze sobą zawsze kompatybilne. Ponadto New Holland jako jeden z nielicznych producentów oferuje w tym segmencie sześciocylindrowy silnik o mocy znamionowej 115 KM, co poszerza wybór dla klientów wykonujących prace polowe, wymagające dużej siły uciągu.
Nowa numeracja zastosowana w serii T6 umożliwia błyskawiczne rozszyfrowanie osiągów poszczególnych modeli, gdyż pierwsze dwa znaki T6, określają kategorię ciągnika, a cyfry następujące po kropce odnoszą się do maksymalnej mocy silnika z układem zarządzania mocą EPM (lub do mocy maksymalnej w przypadku modelu T6.120). Identyfikacja modeli została dodatkowo uproszczona, gdyż modele kończące się na „0” posiadają jednostki czterocylindrowe, natomiast modele kończące się na „5” wyposażone są w silniki sześciocylindrowe.
Model |
Moc znamionowa |
Przyrost mocy |
Maks. moc z EPM |
Liczba cylindrów silnika |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) |
T6.120 |
110 |
– |
121* |
4 |
590 |
T6.140 |
110 |
33 |
143 |
4 |
590 |
T6.150 |
121 |
33 |
154 |
4 |
634 |
T6.155 |
116 |
38 |
154 |
6 |
632 |
T6.160 |
131 |
32 |
163 |
4 |
676 |
T6.165 |
125 |
40 |
165 |
6 |
682 |
T6.175 |
140 |
35 |
175 |
6 |
726 |
*Maksymalna moc, gdyż w modelu T6.120 nie jest dostępny system EPM
{gallery}New Holland T6{/gallery}
źródło: New Holland Agriculture
foto: New Holland Agriculture