Nowe kompaktowe ciągniki New Holland Boomer Stage V z większą mocą

New Holland Agriculture wprowadza na rynek nową serię ciągników Boomer zgodną z normą Stage V, oferującą lepsze osiągi przy zachowaniu kompaktowych wymiarów. Nowe funkcje zapewniają lepszą wydajność ciągnika oraz większy komfort pracy operatora.

Edoardo Ronco, Product Marketing Manager Europe, Compact Tractors, mówi: – Seria Boomer to idealne połączenie prostoty obsługi, wydajności oraz komfortu pracy w kompaktowym wydaniu. Oferuje ona Klientom duży wybór modeli, pokrywających szeroki zakres zastosowań wymagających najwyższej wszechstronności i zwrotności w niewielkim ciągniku –od ogrodnictwa krajobrazowego po utrzymanie pól golfowych, od rolników zajmujących się uprawą ziemi hobbistycznie lub w niepełnym wymiarze po właścicieli domów, od ogrodnictwa i upraw szklarniowych po winnice i sady. Nowa seria Stage V zapewnia lepsze osiągi i większą wydajność, a takżeznaczne korzyści dla operatora, obejmujące większy wybór modeli, dostępnych z wyróżniającą się wysokim komfortem kabiną.

Poszerzona oferta asortymentowa i nowe modele

Seria Boomer została poszerzona o dwa nowe modele klasy 3: Boomer 45 o mocy 47KM oraz Boomer 55 o mocy 57KM, pokrywające segment mocy w przedzialedo60KM. Oferta nowych mocy dodatkowo zwiększa wszechstronność ciągników Boomer, mogą bowiem one z większą łatwością sprostać najbardziej wymagającym zadaniom, typowym dla tej gamy maszyn –od koszenia po transport i inne prace, takie jak lekkie prace uprawowe czy zamiatanie i odśnieżanie ulic.

Nowa kabina w dwóch seriach klasy 2 i 3 zapewnia najwyższy komfort

Wszystkie modele klasy 2 i 3 dostępne są teraz z wyróżniającą się wysokim komfortem kabiną Boomer Suite™, oferującą doskonałą widoczność i ergonomiczne elementy sterowania. Odnowiona deska rozdzielcza wyposażona jest w nowy, umieszczony na tablicy przyrządów prędkościomierz LCD, który ułatwia wykonywanie operacji. Dzięki licznym funkcjom nowa seria Boomer zwiększa również komfort pracy oraz zmniejsza zmęczenie operatora. Modele z przekładnią hydrostatyczną zawierają również standardowy tempomat. Modele klasy 3 wyposażone w tę przekładnie oferują również jako opcję nowy system ServoHydraulicAssist, zmniejszający do minimum wysiłek wymagany do obsługi pedału gazu.

Większa efektywność i wydajność produkcyjna w tym samym kompaktowym wydaniu

Modele z przekładnią hydrostatyczną dostępne są teraz z funkcją EZ Speed, która koordynuje hydrostatyczny pedał jazdy do przodu z prędkością silnika, co przekłada się na większą wydajność i wszechstronność. Gdy operator aktywuje tę funkcję, a przepustnica ręczna znajduje się w dolnym położeniu, silnik przyśpiesza po naciśnięciu pedału hydrostatycznego. Zapewnia to właściwą prędkość obrotową silnika oraz dostępność odpowiedniej prędkości jazdy, zawsze wtedy, gdy jest to konieczne. Funkcja ta jest bardzo przydatna w zastosowaniach, w których przykładowo operator chce utrzymać niski poziom hałasu po zatrzymaniu ciągnika oraz zwiększyć prędkość obrotową silnika tylko wtedy, gdy ciągnik zacznie się przemieszczać. Funkcja może również zostać dezaktywowana, umożliwiając operatorowi niezależne sterowanie dźwignią przepustnicy ręcznej oraz pedałem hydrostatycznym, w zastosowaniach z WOM-em wymagających utrzymania konkretnej prędkości obrotowej silnika w celu zapewnienia wymaganej prędkości WOM-u.

Nowa funkcja AUTOWOM-u, łatwo aktywowana za pomocą przełącznika, powoduje automatyczne wyłączenie WOM-u przy podniesieniu automatycznego układu zawieszenia narzędzi oraz jego ponowne załączenie po opuszczeniu układu zawieszenia. Rozwiązanie to nie tylko zwiększa komfort pracy i zmniejsza zmęczenie operatora, przyśpiesza również pracę w wymagających częstego podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika, przekładając się na wyższą wydajność. Nowe 3-cylindrowe silniki z turbodoładowaniem wyposażone są w technologię wtrysku bezpośredniego Common Rail, zapewniając bardzo wysokie osiągi oraz imponujący zapas momentu obrotowego,osiągającego 188Nm przy 1600obr./min w najwyższym modelu serii -Boomer 55. Większa chłodnica oraz wentylator chłodzący dodatkowo zwiększają wydajność pracy silnika. Układ recyrkulacji spalin wyposażony jest w nowej generacji system oczyszczania spalin obejmujący katalizator utleniający DOC oraz filtr cząstek stałych. Silnik oraz układ recyrkulacji spalin razem spełniają wymogi normy Stage V, zapewniając wyjątkową oszczędność paliwa.

W nowej serii Boomer wprowadzono również liczne funkcje zwiększające oszczędność paliwa, takie jak dostępność ustawienia prędkości WOM-u 540E w modelach klasy 3, dzięki czemu prędkość WOM-u nigdy nie przekracza docelowej prędkości obrotowej o więcej niż 10%, coprzekłada się na niskie zużycie paliwa.Wysoka wszechstronność serii Boomer we wszystkich zastosowaniach wspomagana jest szerokim wyborem opon, w tym opon do zastosowań rolniczych, przemysłowych oraz szerokich opon trawnikowych o niskim nacisku.

 

 

źródło: New Holland Agriculture