Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowe ładowarki MF40 w gamie MERLO MULTIFARMER

Firma Merlo wprowadza na rynek dwa nowe modele ładowarek teleskopowych serii Multifarmer – MF 40.7 CS oraz MF 40.9 CS. MULTIFARMER to seria ładowarek teleskopowych od bardzo prostych w obsłudze modeli kompaktowych, aż po modele o najwyższej wydajności znajdujące szerokie zastosowanie i zastępujące konwencjonalne metody podnoszenia i operowania ładunkiem.

Nowe modele ładowarek wyposażone są w chłodzony cieczą, 4-cylindrowy silnik Diesla marki DEUTZ, model TCD 4.1 o mocy 156 KM, spełniający normy spalin TIER 4i, dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF. Silnik jest zamontowany w sposób „nachylony” względem ramy, aby ułatwić łatwy dostęp podczas przeprowadzania konserwacji oraz zmaksymalizować wydajność wymiennika ciepła.

Układ hydrauliczny tworzy pompa wielotłoczkowa z systemem Flow Sharing optymalnie zestrojona z jednostką napędową zapewnia efektywne wykorzystanie energii i niskie zużycie paliwa. Wydajność pompy to 130 l/min. przy maksymalnym ciśnieniu roboczym 210 barów, co dzięki rozdzieleniu przepływu Flow Sharing ułatwia realizację jednocześnie trzech ruchów wysięgnika.

Zastosowana przekładania CVTronic pozwala na płynne przyspieszanie bez przerw w dostarczaniu momentu obrotowego. Cały olej z pompy jest następnie kierowany do głównego silnika hydraulicznego, który napędza ładowarkę Merlo nawet do prędkości 50 km/h tam, gdzie pozwalają na to lokalne ograniczenia.

Prześwit i widoczność – wysoki prześwit zapewniają specjalne obudowy mostów napędowych, natomiast doskonała widoczność z kabiny jest możliwa dzięki niskiemu zawieszeniu wysięgnika

Kabina

Kabina Amortyzowana CS (Patent Merlo) w std. zgodna z normą ISO 3449(FOPS) i ISO 3471 (ROPS), o szerokości użytkowej wewnętrznej 995 mm jest wyposażona w układ zawieszenia pneumatycznego „CS”. Układ zawieszenia zapewnia operatorowi lepszy komfort jazdy w każdych warunkach eksploatacyjnych. Maksymalny skok zawieszenia wynosi 110 mm.

W nowych modelach Multifarmer CS zastosowano elektroniczny proporcjonalny joystick 4×1, który jest zamontowany w podłokietniku z 4 manetkami do obsługi tylnych wyjść hydraulicznych .

Tylny podnośnik TUZ i WOM

Trzypunktowy układ zawieszenia kategorii 3 ma udźwig na przegubach kulistych 7000 kg, sterowany jest z kabiny lub z zewnątrz maszyny. Wał odbioru mocy charakteryzuje się poziomem mocy równym 98 KW oraz możliwością ustawienia dwóch prędkości obrotów: 540 i 1000 obr./min.

 Dwa nowe modele powstały, aby zagwarantować:

System MCDC

Nowe modele serii Multifarmer są wyposażone w system MCDC (Dynamiczna Kontrola Obciążenia Merlo) do automatycznego rozpoznawania osprzętu oraz dynamicznej kontroli obciążenia. System wyświetla w czasie rzeczywistym ustawienie geometryczne maszyn oraz wskaźnik stabilności (liczbowo oraz graficznie za pomocą diody LED). W oparciu o wskaźnik stabilności sterownik elektroniczny dostosowuje system zabezpieczający przed wywróceniem, maksymalizując prędkości robocze wysięgnika w celu zagwarantowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Rama

Zbudowana w oparciu o konstrukcję jedno – belkową z integrowanym zbiornikiem oleju hydraulicznego. Grubość blach oraz konstrukcja zostały opracowane w sposób maksymalizujący sztywność skrętną oraz optymalizujący rozkład obciążenia, tak aby zagwarantować doskonałe zachowanie maszyny zarówno podczas przejazdu, jak i pracy.

Rozkład obciążenia ( MF 40.9 CS )

 Wzdłuż zewnętrznego obwodu maszyny zainstalowano pas. Jest to stalowy pręt o grubości 7 cm. Zadaniem pręta jest :

Mosty napędowe

Most napędowe z przekładniami epicykloidalnymi w maszynach Multifarmer serii 40 zostały opracowane, aby zagwarantować wytrzymywanie dużych obciążeń maszyny oraz przełożeń napędu.

Za pomocą przycisku A można wyznaczyć, który most napędowy ma być zablokowany

Poziomowanie ramy

Wypoziomowanie ramy gwarantuje ustawienie poziome maszyny również na podłożach nachylonych, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. W tym modelu za wypoziomowanie ramy odpowiadają dwa siłowniki zainstalowane po lewej stronie (zgodnie z kierunkiem jazdy) dwóch mostów napędowych maszyny.

Układ tłumienia drgań BSS (opcjonalnie) – Ma on za zadanie osłabiać, pochodzące od nierówności podłoża drgania, przenoszone na ładunek i odpowiednio zmniejszać kołysanie podczas jazdy. Działanie to osiągane jest przez układ siłowników połączony hydraulicznie z wypełnionym azotem zbiornikiem. Aktywacja systemu następuje przez dźwignię sterującą, umieszczona w kabinie.

Niezrównana wszechstronność – karetka wideł wyposażona jest w hydrauliczny system zamykający Tac-Lock, uruchamiany z kabiny operatora, umożliwiający szybką wymianę osprzętów roboczych.

Obsługa techniczna – Konstrukcja ładowarki, kształt i mocowanie pokryw i klap, łatwy dostęp do punktów serwisowych oraz praktyczne rozwiązania techniczne to wszystko elementy usprawniające i przyspieszające przeglądy i wszelką obsługę techniczną maszyny.

Wyposażenie standardowe:

Amortyzacja kabiny

Widły do palet 1.200 mm

Kabina z zabezpieczeniem ROPS / FOPS, ogrzewana z nawiewami, przednia oraz tylna szyba z wycieraczkami.

Sterowanie za pomocą joysticka elektromechanicznego 4 X 1.

System szybkozłącza na karetce wideł typu TAC – LOCK

Napęd na wszystkie koła 4 x 4, jedna oś skrętna, wszystkie koła skrętne + „psi chód”,

Dodatkowe oświetlenie robocze 2 x 2 na kabinie

Akustyczny sygnał cofania

Wyrównywanie poziomu ramą

Wysięgnik 3 lub 2 elementowy z dwiema instalacjami hydraulicznymi do montażu osprzętu

Wyróżniki konkurencyjne MERLO

1. Portalowe osie produkcji MERLO (większy prześwit podwozia przy niskim środku ciężkości)

2. Szersza kabina operatora (większy komfort pracy operatora, większa widoczność)

3. Amortyzacja kabiny – patent Merlo

4. Przekładnia CVTronic

5. Trzypunktowy układ zawieszenia TUZ

6. System dynamicznej stabilizacji maszyny w wagą w standardzie MCDC

7. Wszystkie przewody wewnątrz teleskopu (większe bezpieczeństwo przed uszkodzeniami maszyny)

8. Konstrukcja przeciwwagi – 70mm pręt stalowy wokół ramy (większa stabilność i bezpieczeństwo przed uszkodzeniami maszyny)

9. Kompaktowe wymiary (m.in. z uwagi na konstrukcję przeciwwagi) zmniejszające promień skrętu i wagę maszyny – przy zachowaniu udźwigu i stabilności

10. Standardowe szybkozłącze hydrauliczne Tac-Lock i wielość narzędzi do pracy (lista osprzętu produkowana przez firmę-córkę TREMME) http://www.merlo.it/pdfs/Attrezzature_xg.pdf

11. Napęd hydrostatyczny i pedał ‘inching-control’ (większa ekonomika pracy hydrauliki)

12. Podłużne ułożenie silnika (łatwy dostęp serwisowy)

Dane techniczne:

Produkcja seryjna nowych modeli ładowarek ruszyła pod koniec lutego 2015 r. Nowe ładowarki będą prezentowane przez firmę Merlo Polska na tegorocznej wystawie AGROTECH 2015 w Kielcach (27-29 marzec 2015 r.).

MDF / Merlo Polska

 

 

Exit mobile version