Nowe modele ciągników Lamborghini Strike T4f

 

Lamborghini Strike wyposażono w silniki FARMotion w pięciu wersjach mocy z układem oczyszczania spalin SCR z płynem AdBlue, układy napędowe ze skrzyniami biegów produkowanymi przez koncern SDF, nowy układ hydrauliczny z pompą 90 l/min oraz kabinę amortyzowaną na nowych elementach zawieszenia – hydraulicznych Silent-Blockach. Ciągniki dostępne będą w wersjach: LS z rewersem mechanicznym oraz GS z rewersem elektro-hydraulicznym Powershuttle z funkcją Stop&Go i regulacją.

 

Bogata oferta nowych modeli Strike oferowanych w dwóch wersjach i wielu modelach sprawia, że każdy z użytkowników może dobrać charakterystykę maszyny idealnie do potrzeb o rodzaju prac jakie wykonuje w gospodarstwie. Modele Strike T4f mogą wykonywać różne prace wokół zabudowań gospodarstwa, doskonale sprawdzają się w pracach z ładowaczem czołowym, mogą pracować w polu z różnego rodzaju maszynami oraz dobrze sprawują się w przejazdach w transporcie drogowym z przyczepami. Maszyny te mogą współpracować ze sprzętem wykorzystywanym do różnego rodzaju zadań w przedsiębiorstwach komunalnych, także do prac zimowych z pługami odśnieżnymi, zamiatarkami itd.

 

Trzy- lub cztero-cylindrowe silniki FARMotion spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 4. Nowe modele Strike zostały wyposażone w elektronicznie sterowane 3-cylindrowe (2887 cm³) lub 4-cylindrowe (3849 cm³) jednostki napędowe z wysoko-ciśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (maksymalnie 2000 bar), układ chłodzonej, zewnętrznej recyrkulacji spalin z zaworem EGR, wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym (opcja) oraz układ oczyszczania spalin SCR z płynem AdBlue. Tylko model 80 LD wyposażony jest nadal w katalizator DOC.


Przestrzeń wokół silnika zaprojektowano tak aby rozlokować wszystkie podzespoły ciągnika maksymalnie funkcjonalnie i ergonomicznie. W rezultacie uzyskano doskonały dostęp, co przekłada się na łatwe i szybkie wykonywanie wszystkich czynności obsługowych. Pakiet chłodnic składa się z chłodnicy płynu silnika, Intercoolera redukującego temperaturę powietrza podawanego przez turbinę, chłodnicy paliwa, oleju silnikowego, układu klimatyzacji. Opcjonalnie układ może być wyposażony w wentylator napędzany przez sprzęgło wiskotyczne. Aby ułatwić czyszczenie pakietu chłodnic, chłodnicę układu klimatyzacji można wysuwać na specjalnych prowadnicach. Dodatkowo, tuż przed główną chłodnicą silnika umieszczono dwa filtry siatkowe z możliwością demontażu.

 

Nowe modele Strike oferowane są w dwóch rodzajach rewersu – wersja LS wyposażona jest w rewers mechaniczny z nową, krótką dźwignią zamiany kierunku jazdy pod kołem kierownicy oraz wersja GS z rewersem elektro-hydraulicznym Powershuttle. Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle pozwala na zmianę kierunku jazdy ciągnika w trakcie jazdy, pod obciążeniem. System wykorzystuje dwa sprzęgła typu LongLife (po jednym dla każdego z kierunków) sterowane elektronicznie. Praktyczna, komfortowa w użyciu dźwignia rewersu pod kołem kierownicy pozwala na sprawne manewrowanie i szybkie wykonywanie prac. W trakcie zmiany kierunku jazdy sprzęgło zostaje rozłączone, jednocześnie drugie zaczyna być załączane w sposób łagodny, co zapobiega gwałtownym szarpnięciom ciągnika.

Rewers Powershuttle posiada możliwość regulacji szybkości reakcji w pięciu ustawieniach (od łagodnej do szybkiej) za pomocą pokrętła umieszczonego na dźwigni. Wersja GS  może być wyposażona w system Stop&Go do zatrzymania ciągnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła oraz przycisk sprzęgła Comfort Clutch do zmiany biegów bez użycia pedału sprzęgła.

 

Nowe modele Strike wyposażono także w nowe osie przednie. Przednie mosty zaprojektowane i wyprodukowane przez koncern SDF opracowano specjalnie z myślą o wykorzystaniu w ciągnikach rolniczych  z silnikami o mocy w przedziale 80-120KM. Zarówno napęd na 4 koła jak i blokada mechanizmów różnicowych są sterowane za pomocą przycisków.

 

SDD dostępny jest jako opcja wyposażenia dla wszystkich modeli Strike Euro 4. Opcja wyposażenia w cenniku ST028. Układ wykorzystuje podwójny orbitrol, dodatkowy zawór na orbirtolu zmienia wydatek pompy układu kierowniczego i pozwala to na szybsze wykonywanie skrętu kół. Układ doskonale sprawdza się w pracach wymagających częstego manewrowania – na przykład w pracach z ładowaczem czołowym.

 

Standardowe wyposażenie nowych modeli Strike Euro 4 stanowi klasyczny, mechanicznie sterowany hamulec postojowy. Modele Strike 110 HD oraz Strike 120 HD Euro 4 mogą być opcjonalnie wyposażone w hydrauliczny hamulec postojowy HPB – opcja cennikowa EL001. Jest to układ mechaniczno-hydrauliczny, który gwarantujący pewne zatrzymanie ciągnika dzięki unieruchomieniu tarcz hamulcowych na tylnej osi ciągnika. Co więcej, układ pozwala zredukować straty mocy na skrzyni biegów o około 1,5 kW czyli 2KM.

 

Wszystkie modele Strike Euro 4 wyposażane są standardowo w układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na czterech kołach (w modelu 80 LD jako opcja z większą osią). Pod kabiną umieszczono zawór pozwalający na rozłączanie hamulców przedniej osi. Układ hamulcowy z możliwością hamowania dwoma lub jednym kołem pozwala na zredukowanie promienia zawracania ciągnika.

 

Oferta wyposażenia nowych modeli Strike Euro 4 obejmuje do czterech prędkości wałka odbioru mocy (540-540ECO-1000-1000ECO) w różnych konfiguracjach zależnie od modelu i wersji. Ciągnik oferuje wymienne końcówki WOM, opcję WOM zsynchronizowanego oraz wałek z przodu ciągnika z prędkością 1000 obr./min. Dzięki temu nowe modele Strike to ciągniki wielozadaniowe, uniwersalne i wszechstronne. WOM napędzany jest poprzez niezależne, wielotarczowe sprzęgło mokre, sterowane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku. Funkcja AutoWOM automatycznie uruchamia i rozłącza napęd WOM w zależności od pozycji ramion podnośnika.

 

Nowe modele Strike Euro 4 mogą być wyposażone w 3 konfiguracje układu hydraulicznego. Ciągniki oferowane są z pojedynczymi lub podwójnymi pompami o wydajnościach 56 / 65 / 90 l/min, rozdzielacze z minimalnie 1 i maksymalnie 4 obwodami, regulatorem przepływu i mechanicznym sterowaniem za pomocą dźwigni. Czwarty obwód hydrauliki oferuje zredukowany do 25 l/min wydatek oleju i jest sterowany nie dźwignią tylko przyciskiem na prawej konsoli (obok dźwigni).  Obwód sterowany przyciskiem on/off może być wykorzystywany do sterowania osprzętem wymagającym ciągłej regulacji (na przykład sterowanie pozycją pługa z użyciem hydraulicznego łącznika górnego na podnośniku).

 

Niezależnie od wersji podnośnika – mechaniczny lub elektroniczny – ciągnik oferuje możliwość sterowania WOM z błotników tylnych kabiny. Operator może odblokować sterowanie ruchem ramion tylnego podnośnika za pomocą przycisków na błotnikach trzymając jednocześnie obydwa przyciski przez dłużej niż 3 sekundy. Nie ma potrzeby wchodzenia do kabiny aby odblokować sterowanie.

 

Nowe modele Strike Euro 4 oferowane są z opcjonalnym podnośnikiem przednim – oryginalnym , zintegrowanym o udźwigu maksymalnym wynoszącym 2100 kg (udźwig 1850 kg w odległości 610 mm od kul przy ramionach w pozycji poziomej).

W odróżnieniu od poprzedniej generacji – nowe modele Strike Euro 4 wyposażone są w kabinę zamontowaną na nowych hydraulicznych Silent-blockach, które w porównaniu z dotychczasowymi Silent-blockami mechanicznymi pozwalają zredukować wibracje docierające do stanowiska operatora o około 40%. Kabina na 4 słupkach oferuje doskonałą widoczność 360° dookoła ciągnika dzięki dużej powierzchni szyb. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają zajęcie miejsca za kierownicą. Regulowane koło kierownicy (zespolone z tablicą wskaźników) i komfortowy fotel operatora z dużym zakresem regulacji ułatwiają dopasowanie pozycji za kierownicą. Niski poziom hałasu, wysoka jakość materiałów i duża ergonomia stanowiska operatora sprawiają, że kabina nowych modeli Strike Euro 4 wyznacza standardy komfortu i ergonomii w tej klasie mocy ciągników rolniczych. Ofertę wyposażenia uzupełnia klimatyzacja i otwierane szyby (przednia oraz tylna).

 

 

Źródło: Lamborghini