Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowe modele Deutz-Fahr Serii 5C

 

Dzięki rozwiązaniom takim jak system Stop&Go, hydraulika 60ECO czy krótka dźwignia rewersu mechanicznego przy kierownicy (lub rewersu elektro-hydraulicznego Powershuttle pod kołem kierownicy) modele 5C doskonale sprawdzają się w pracach z ładowaczem czołowym.
Nadzwyczajna swoboda w tworzeniu konfiguracji wyposażenia, rozwiązania zapobiegające przypadkowemu uruchomieniu podnośnika tylnego, WOM i układu hydraulicznego czynią z modeli 5C szczególnie wszechstronne i bezpieczne maszyny, które doskonale sprawdzą się w każdym gospodarstwie.

SILNIK: nie tylko niskie zużycie paliwa

Modele Serii 5C napędza 4-cylindrowy silnik Deutz TCD 3.6 L04 o pojemności 3620 cm3, wyposażony w turbosprężarkę, Intercooler. Układ chłodzenia wykorzystuje wentylator o napędzie wiskostatycznym. Zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz katalizator utleniający (DOC) pozwalają na redukcję emisji szkodliwych związków spalin i spełnienie wymogów normy Tier 4i. Całkowicie bezobsługowy katalizator utleniający DOC rozkłada szkodliwe związki zawarte w spalinach na takie, które są nieszkodliwe dla środowiska naturalnego. Elektroniczny układ sterowania silnika optymalizuje zużycie paliwa, dbając o to, by silnik generował moc odpowiednią do wykonania różnych zadań.

PRZEKŁADNIE: niezawodne i wytrzymałe

Potencjał modeli Serii 5C zwiększa bogata oferta konfiguracji wyjątkowo wydajnych przekładni. Skrzynie biegów dostępne w modelach Serii 5C oferowane w dwóch wariantach w każdej z wersji: w wersji LS dostępne są przekładnie mechaniczne 10P+10T lub 20P+20T oraz skrzynie Hi-Lo, a modele GS to przekładnie Hi-Lo lub 30P+30T / 60P+60T z trzema półbiegami Powershift.
Dostępne są także dwie konfiguracje rewersu kierunku jazdy: wersja LS z rewersem mechanicznym oraz nową dźwignią sterowania umieszczoną przy kole kierownicy. Modele w wersji GS wyposażono w rewers elektro-hydrauliczny Powershuttle. Wszystkie wersje przekładni dostępne są także z opcjonalnym minireduktorem i superreduktorem, które umożliwiają podwojenie liczby przełożeń do przodu i do tyłu.

WOM: nie sposób zaoferować więcej

Modele Serii 5C oferują cztery prędkości wałka odbioru mocy (540/540 ECO/1000/1000 ECO) sterowane elektrohydraulicznie. Napęd WOM uruchamiany w sposób modulowany, co zabezpiecza podzespoły ciągnika i maszyny.
Wyświetlacz na słupku kabiny dostarcza informacje na temat rzeczywistej prędkości WOM. Przycisk sterowania umieszczono także na błotnikach tylnych. Dostępna jest również funkcja AutoWOM, która uruchamia i zatrzymuje WOM przy opuszczaniu / podnoszeniu ramion podnośnika.
Z podnośnikiem przednim dostępny jest również opcjonalny przedni WOM o prędkości 1000 obr./min z niezależnym wałkiem wyjściowym.

INNOWACYJNE AKCESORIA I FABRYCZNE PRZYGOTOWANIE DO MONTAŻU PODNOŚNIKA PRZEDNIEGO

Serii 5C dysponują układem hydraulicznym o ponadprzeciętnej skuteczności i modułowej konstrukcji. Konfiguracja standardowa obejmuje pompę o wydatku 55 l/min oraz 4-drogowe rozdzielacze. Opcjonalnie dostępnych jest nawet 8 rozdzielaczy (z czego dwa sterowane elektronicznie). W wariancie ECO zastosowano pompę o wydatku 60 l/min osiągającą maksymalną wydajność już przy 1600 obr./min. Wszystkie modele Serii 5C wyposażono w złącza hydrauliczne typu push-pull, które umożliwiają wygodne i szybkie podłączanie przewodów hydraulicznych pod obciążeniem.
Modele Serii 5C wyposażono w standardzie w podnośnik elektroniczny EHR. Gwarantuje to precyzyjne oraz komfortowe sterowanie. Maksymalny udźwig podnośnika to od 4855 kg do 5410 kg, zależnie od modelu. Opcjonalny podnośnik przedni oferuje udźwig do 1850 kg.
Wzmocniona oś przednia, układ hydrauliczny 60ECO, dach ze szklanym szyber-dachem, struktura zabezpieczająca FOPS, układ kierowniczy SSD oraz funkcja Stop&Go sprawiają, że modele Serii 5C są doskonałym narzędziem do prac z ładowaczem czołowym.

STWORZONY Z MYŚLĄ O NAJWYŻSZYM BEZPIECZEŃSTWIE

Bezpieczeństwo było najistotniejszą kwestią już na etapie opracowywania modeli Serii 5C. Wszystkie modele Serii 5C wyposażono w hydrostatyczny zintegrowany układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na wszystkich 4 kołach. W wersjach GS przewidziano także opcjonalny elektro-hydrauliczny hamulec postojowy.
Oferta obejmuje pneumatyczny, 1 lub 2 obwodowy układ hamulcowy przyczepy.

NIEDOŚCIGNIONY STYL I NADZWYCZAJNY KOMFORT

Zaprojektowana we współpracy z biurem projektowym Giugiaro nowa kabina D2L dostępna w modelach Serii 5C i oferuje wysoce funkcjonalne stanowisko pracy operatora, atrakcyjny design, najwyższy poziom komfortu i ergonomii oraz najwyższej klasy materiały. Kabina modeli Serii 5C to komfort pracy operatora już od pierwszych chwil po zajęciu miejsca za kołem kierownicy. Kabinę zaprojektowano z myślą o potrzebach użytkownika. Przyrządy sterownicze pogrupowano w logiczny sposób i oznaczono kolorystycznie co pozwala na ich natychmiastową identyfikację. Nisko poprowadzona linia maski silnika oraz kabina na 4-słupkach gwarantują nieograniczoną widoczność we wszystkich kierunkach.

źródło: Deutz-Fahr

Exit mobile version