Nowy system, który pomaga zmaksymalizować przepustowość poprzez zminimalizowanie ryzyka zatoru, technologia CustomSteer™ skracająca czas zawracania na uwrociach, a także udoskonalone elementy sterowania i elektronika w całkowicie zmienionym wnętrzu kabiny to jedne z kluczowych ulepszeń samobieżnych sieczkarni samobieżnych New Holland FR Forage Cruiser 2025, które obejmują pięć modeli od FR480 (moc maksymalna 476 KM) do FR920 (moc maksymalna 911 KM).
Ulepszone modele FR, które zawierają zmodernizowane części o poprawionej odporności na zużycie, w celu zwiększenia żywotności i obniżenia kosztów posiadania, są wprowadzane po niedawnej premierze podbieracza trawy UltraFeed™ 3,0/3,5/4,0 m, z nową konstrukcją ślimaka i pasowego układu napędowego o dużej wytrzymałości.
Nowy system zapobiegania zatorom – pierwszy w branży
Aby pomóc operatorom w pełni wykorzystać potencjał sieczkarni samojezdnej FR Forage Cruiser, w Centrum Doskonałości sieczkarni samojezdnych New Holland w Zedelgem w Belgii opracowano nowy system wykrywania i zapobiegania zatorom. Pierwszy tego typu system w branży opiera się na zamontowanym na deflektorze czujniku radarowym, który monitoruje przepływ plonu opuszczającego maszynę, wykrywając wszelkie zmiany jego prędkości w stosunku do prędkości jazdy maszyny. Jeśli wartość ta spadnie, operator otrzyma ostrzeżenie o konieczności zmniejszenia prędkości jazdy. Pomaga to zmniejszyć prawdopodobieństwo zatoru i sprawia, że gęste zatory są znacznie mniej prawdopodobne, a w przypadku wystąpienia zatoru, odblokowanie i wznowienie pracy będzie znacznie szybsze. System pomaga również mniej doświadczonym operatorom w pewniejszej jeździe, zapewniając im maksymalizację wydajności.
Ulepszony IntelliFill™
Wydajność napełniania przyczep IntelliFill została zwiększona, aby zapewnić, że automatyczne napełnianie przyczepy będzie działać w najbardziej wymagających warunkach. System zapewnia automatyczne napełnianie na łuku 210⁰, przestawiając się autonomicznie od napełniania tylnego do bocznego i pozwalając operatorowi w pełni skupić się na pracy. Nowy interfejs użytkownika z kamerą pokazującą postęp napełniania naczepy, zapewnia informacje zwrotne w czasie rzeczywistym oraz informuje operatora o wydajności napełniania i kluczowych parametrach pracy maszyny.
CustomSteer™ przyspiesza skręcanie na uwrociach
Sprawdzona już w innych maszynach New Holland technologia CustomSteer, w sieczkarni samojezdnej FR pozwala operatorowi określić liczbę obrotów kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Oznacza to możliwość wykonywania szybkich skrętów na uwrociach przy minimalnym ruchu kierownicą. W trybie drogowym można przywrócić domyślną czułość układu kierowniczego. Rezultatem jest większy komfort operatora, szybsza praca w terenie i maksymalne bezpieczeństwo na drodze.
Więcej funkcji technologii precyzyjnej
Dzięki zaktualizowanej technologii NutriSense™ z czujnikiem NIR, klienci mogą dokonywać dokładnych wizualizacji danych dotyczących składników odżywczych zebranych przez maszyny, usprawniając ich przetwarzanie na potrzeby zarządzania polem i gospodarstwem. NutriSense™ to opcja instalowana fabrycznie, jest częścią nowej platformy do zarządzania gospodarstwem FieldOps, dostępnej przez komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne.
Sieczkarnie samojezdne FR są kompatybilne z nową funkcją Connectivity Included, która, przy zakupie nowej maszyny, umożliwia łączność bez subskrypcji. Działa to również z funkcją IntelliField™, która zapewnia możliwości udostępniania danych w czasie rzeczywistym dla granic, linii prowadzenia i danych pokrycia, gdy wiele maszyn pracuje na tym samym polu. Dane można przesyłać i korzystać z IntelliField w ramach jednorazowej subskrypcji.
Cichsza, bardziej przestronna kabina z większą ilością informacji
Udoskonalona kabina sieczkarni samojezdnej FR Forage Cruiser zapewnia większą przestrzeń, komfort, widoczność i tłumienie hałasu. W porównaniu z poprzednią kabiną uzyskano o 12,5% większą przestrzeń na podłodze, o 6 cm większy skok fotela i zmienione schowki. Dwuwarstwowe przednie i tylne szyby oraz ulepszone materiały tłumiące dźwięk w podłodze, podsufitce i tylnej ścianie pomogły zmniejszyć hałas we wnętrzu o 2,5 dB. Siedzenia zostały zmodernizowane, z trzema nowymi fotelami operatora i dopasowanymi do nich fotelami instruktora. Konsola po prawej stronie została zmieniona w celu zapewnienia bardziej intuicyjnej obsługi, a ulepszony uchwyt wielofunkcyjny CommandGrip™ odznacza się lepszym przesuwem i przełącznikami.
Ekran dotykowy IntelliView™ IV Plus o przekątnej 30 cm zastępuje IntelliView IV o przekątnej 26 cm, oferując większą moc obliczeniową. Przekłada się to na krótszy czas uruchamiania i lepszą reaktywność. Dzięki ulepszonej grafice uzyskano lepszą widoczność i czytelność w bezpośrednim świetle słonecznym. W razie potrzeby można zastosować drugi wyświetlacz do oddzielnego zarządzania mapowaniem, automatycznym prowadzeniem i automatycznym napełnianiem przyczepy IntelliFill™. Aby zapewnić szybszą reakcję, zaktualizowano całą architekturę elektroniczną FR.
źródło: New Holland Agriculture