Podczas trwających targów marka zapozna odwiedzających również z nowymi traktorami UTILIX i HORTUS o mocy od 40 do 70 koni. Będzie można także obejrzeć zmodernizowane modele PROXIMA i FORTERRA. Swoją ofertę wystawową firma kieruje również do partnerów zainteresowanych nabywaniem komponentów ZETOR, takich jak silnik, przekładnia czy układ napędowy.
Do najważniejszych nowości firmy ZETOR TRACTORS a.s. należy pierwsza maszyna z produkcji seryjnej w nowym atrakcyjnym ZETOR DESIGNIE. Jest to MAJOR HS 80. Koncepcja nowej sylwetki traktorów ZETOR narodziła się już blisko trzy lata temu. Cel był jasny: by stworzyć produkt o znacznej wartości estetycznej i nadać marce ZETOR nową ikoniczną wizję, która będzie odzwierciedlać wartości spółki.
W 2015 roku zaprezentowaliśmy światu nowoczesną, elegancką i rewolucyjną wizję wzorniczą. Reakcja była bardzo pozytywna, co przekonało nas o tym, że nowy design otworzy przed marką nowe możliwości, a my, oprócz tradycyjnego sprzętu „pod maską”, zaczniemy oferować również ciągniki, które już z daleka będą przyciągać uwagę. A dziś, dwa lata później, w tym samym miejscu przedstawiamy pierwszy model w nowym kształcie, który trafi na rynek w połowie przyszłego roku – wyjaśnia Robert Todt, dyrektor działu sprzedaży i marketingu ZETOR TRACTOR a.s.
Nowy design charakteryzują wyraziste kształty, które dodają ciągnikom dynamiki i siły, podkreślają emocje i wyrażają energię. Jest to jednocześnie innowacja funkcjonalna, bowiem teraz operator znacznie lepiej widzi z kabiny otoczenie ciągnika. Wprowadzono także nowe rozmieszczenie świateł, które teraz oświetlają znacznie większy obszar roboczy przed ciągnikiem.
Wprowadzenie nowego designu modeli ciągników z linii MAJOR to pierwszy krok na naszej drodze. Stopniowo będziemy zmieniać oblicze wszystkich naszych modeli ciągników – dodaje Robert Todt.
Wraz z nowym designem trwają prace nad modernizacją i rozszerzeniem oferty produktów. Na AGRITECHNICE prezentowane są dwie nowe linie modelowe ciągników UTILIX i HORTUS o mocy 40 do 70 koni.
W ostatnich latach jesteśmy świadkami rozwoju ciągników o mocy poniżej 80 koni. Udział tego segmentu w rynku osiąga, w zależności od rynku, 10–30%. W reakcji na taką sytuację pragniemy wprowadzić na rynek dwa nowe modele ciągników w czterech specyfikacjach – wyjaśnia Robert Todt.
Nowa linia UTILIX składa się z modeli UTILIX HT 45 i UTILIX HT 55, zaś linia HORTUS obejmuje HORTUS CL 65 i HORTUS HS 65. Są to bardzo wydajne, proste w obsłudze i niewymagające pod względem konserwacji maszyny. Jednocześnie nowe modele rozszerzają naszą ofertę uniwersalnych ciągników o szerokim wykorzystaniu w ogrodnictwie, w lekkich robotach ziemnych, usługach komunalnych. Mogą być również używane z ładowaczem. Maszyny świetnie sprawdzą się również w przypadku rolników-amatorów. Na rynek trafią w pierwszym kwartale 2018 roku.
Dzięki nawiązaniu współpracy z producentem ciągników TYM Tractor udało nam się rozbudować naszą ofertę produktów o 4 nowe modele. Nasz południowokoreański parter będzie dostarczać ZETOROWI maszyny według wymaganej specyfikacji – dodaje Robert Todt.
Maszyny będą dostępne na wszystkich rynkach, gdzie działa ZETOR, przede wszystkim zaś na kontynencie europejskim i północnoamerykańskim. W USA ciągniki sprzedawane są jako MAJOR HT (46 i 55 koni) i MAJOR HS (67 koni) i różnią się specyfikacją techniczną, dopasowaną do potrzeb amerykańskiego rynku. Klienci w USA mogą zamawiać nowe produkty już od listopada tego roku. Firma planuje sprzedaż kilkuset sztuk nowych maszyn w 2018 roku.
Dowodem na to, że ZETOR nieustannie ulepsza również aktualne modele, jest kolejna fala modernizacji, obejmująca linie modelowe MAJOR, PROXIMA i FORTERRA.
Nieustannie modernizujemy ciągniki ZETOR. Innowacje odzwierciedlają potrzeby naszych klientów oraz coraz bardziej rygorystyczne wymogi prawne – dodaje na temat innowacji David Kollhammer, dyrektor działu strategii ZETOR TRACTORS a.s.
Modele ciągników na 2018 rok to dla klientów przede wszystkim większe bezpieczeństwo. Główny element bezpieczeństwa to zastosowanie nowych systemów hamulcowych, hamujących obie osie i wszystkie koła niezależnie, z użyciem mokrych hamulców tarczowych, z wyjątkiem ciągników PROXIMA, z maksymalną prędkością 30 km/h. W kabinie ciągników znajduje się czujnik, dzięki któremu maszyna nigdzie nie pojedzie, dopóki kierowca nie usiądzie na fotelu. Ponadto, fotel kierowcy i pasażera wyposażono w zwijane pasy bezpieczeństwa. Zwiększono również nadciśnienie w kabinie. Dzięki temu do kabiny nie będą dostawać się zanieczyszczenia z zewnątrz. Obsługę ciągnika ułatwi również ujednolicona kolorystyka elementów sterowniczych i samego panelu sterowania.
ZETOR można w tym roku oglądać w dwóch miejscach. W hali 16 na stoisku E10, gdzie spółka ZETOR TRACTORS a.s. prezentuje rozwój i produkcję komponentów. ZETOR, jako jedna z niewielu marek na świecie opracowuje i produkuje swoje własne części, w szczególności silniki. Można je wykorzystywać nie tylko w ciągnikach. Rozwój i produkcja w firmie odbywa się z dbałością o najwyższą jakość. Zresztą silniki ZETOR klienci cenią sobie ze względu na ich niskie koszty eksploatacji i dużą wytrzymałość. W ofercie silników ZETOR znajdują się silniki 3-, 4- i 6-cylindrowe o mocy od 50 do 170 koni. Silniki są dostępne wraz z tzw. aftertreatmentem, czyli systemem wychwytującym zanieczyszczenia i substancje szkodliwe, powstające w trakcie spalania paliwa. Kolejnym produktem oferowanym przez spółkę są przekładnie. Silniki i przekładnie można nabywać oddzielnie lub jako elementy mechanizmu napędowego, wraz z osiami i innymi komponentami. Obecnie mechanizm napędowy kupuje od ZETORA partner z Rosji, KEMP.
Opracowywanie i produkcja silników i przekładni to jest to, co odróżnia nas od konkurencji. Poszukujemy i pogłębiamy współpracę w tym zakresie z partnerami na rynkach, gdzie ZETOR nie jest reprezentowany przez żadnych dystrybutorów. Oferujemy dostawy szerokiej skali komponentów w preferowanymj przez nich stanie i fazie montażu. Partnerzy mogą następnie zmontować resztę maszyny z użyciem własnych części, w zależności od wymogów danego rynku – wyjaśnia David Kollhammer.
źródło: ZETOR TRACTORS a.s.