Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowości na sezon 2020 w ładowarkach teleskopowych Kramer

Ze względu na przepisy UE dotyczące spalin ładowarki teleskopowe marki Kramer będą wyposażone w silniki zgodne z normą emisji spalin Stage V. Kompletna paleta modeli (KT276, KT306, KT356, KT307, KT357, KT407, KT457, KT507, KT557, KT429, KT559) obejmuje jednocześnie nowe funkcje, które oznaczają zwiększoną wygodę i optymalne warunki pracy operatora.

Poza silnikiem Stage V kompaktowa ładowarka teleskopowa KT276 jest również wyposażona w automatyczną redukcję obrotów silnika po osiągnięciu prędkości maksymalnej – Smart Driving. W ten sposób podczas dłuższej jazdy w ruchu ulicznym np. w drodze na pole prędkość obrotowa silnika zostaje automatycznie zmniejszona do 2000 obr./min przy 20 km/h lub do 2300 obr./min przy 30 km/h. Redukuje to poziom hałasu dla operatora, zużycie paliwa i zużycie maszyny.

 

W przypadku modeli KT306, KT356, KT307, KT357, KT407, KT457 (następca modelu KT447), KT507 i KT429 będzie montowany silnik Deutz TCD 3.6 Stage V i mocą 136 KM. Modele KT557 i KT559 z udźwigiem 5 500 kg posiadają standardowo silnik Deutz TCD 4.1 Stage V i mocą 156 KM. W celu uzyskania niższego poziomu hałasu maska silnika tych modeli została teraz wyposażona w dodatkową matę izolacyjną.

Kompaktowe modele KT306 do KT407 można opcjonalnie wyposażyć w podwyższoną kabinę w celu zapewnienia optymalnej widoczności we wszystkich kierunkach.

Dodatkowo w przypadku wysokiej kabiny została zoptymalizowana położona na zewnątrz krata ochronna FOPS zapewniająca lepszą widoczność do góry. Nowa krata ochronna jest wyposażeniem standardowym od KT457 do KT559 Stage V.

W celu zapewnienia większego bezpieczeństwa i wygody poprawiono wejście do maszyny, które zostało zrealizowane poprzez specjalne wycięcie w podłodze kabiny.

Poza wymienionymi funkcjami komfortowymi modele od KT306 wyróżniają się czwartym trybem skrętu, tzw. „ręcznym trybem jazdy bokiem”. Można w nim ustawić i zablokować położenie tylnych kół, a wciąż skręcać przednią osią. W wąskich warunkach przestrzennych lub np. podczas jazdy przy ścianie silosu niniejszy tryb skrętu jest szczególnie przydatny i komfortowy.

 

źródło: Kramer

 

Exit mobile version