Zaczynając od nowych modeli T7, T8 i T9 do grona premierowej niebieskiej rodziny dołącza model T4 PowerStar. Model został zaprezentowany na paryskich targach SIMA 2011. Nowa seria obejmuje trzy modele T4.55, T4.65, T4.75, o mocach 55, 64 i 74 KM. Nowy podstawowy model T4.55 wraz z pozostałymi maszynami wchodzącymi w skład linii poszerza ofertę produktową nie tylko dla rolników ale i dla przedsiębiorstw komunalnych oraz wszystkich którzy poszukują wszechstronnego ciągnika, zapewniającego doskonałą zwrotność, ergonomię, komfort i oszczędność paliwa. Ciągniki tej serii, tak jak w mocniejszych premierowych modelach, napędzają silniki firmy Fiat Power Technology model F5C, z mechanicznym wtryskiem. Ten 3,2-litrowy zespół silnikowy posiada po 2 zawory na każdy cylinder i zapewnia maksymalny moment obrotowy sięgający 310 Nm w przypadku najbardziej wymagających zastosowań. Ten silnik jest już stosowany od ponad trzech lat w aktualnej gamie T4000 i w seriach specjalistycznych. W silniku zastosowano technologię Tier 3 spełniającą wymogi aktualnie obowiązujących norm emisji spalin. Całkowita wydajność pojazdu ulega dodatkowej poprawie dzięki opcji ekonomicznego zakresu obrotów wałka WOM t.j. 540 ECO. Pozwala to silnikowi pracować z niższą prędkością roboczą w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Proponowane przekładnie w nowym T4 to tradycyjna, standardowa przekładnia napędowa 12 x 12, która jest dostępna w całej gamie i może zostać uzupełniona poprzez dodanie opcjonalnego, hydraulicznego przełączania kierunku jazdy – rewers Power Shuttle. Dźwignię zamontowaną w kolumnie kierownicy można obsługiwać bez zdejmowania ręki z kierownicy. Opcjonalny wariant 20 x 20 z biegami pełzającymi i półbiegami Hi-Lo, jest dostępny we wszystkich modelach, a dzięki wyjątkowo niskim prędkościom rzędu 0,108 km/godz. idealnie nadaje się do prac specjalistycznych i zastosowań wymagających dużej precyzji. Elementy sterownicze przekładni napędowej znane są już użytkownikom większych ciągników New Holland, są one rozmieszczone po prawej stronie operatora.
W gamie T4 PowerStar dostępne są trzy zdalne zawory hydrauliczne, a ich standardowe natężenie przepływu sięga 48 litrów na minutę. Zapewnia to niezbędne osiągi hydrauliki nawet podczas najbardziej wymagających zastosowań, takich jak obsługa ładowacza czołowego czy maszyn do zbioru siana i pasz. Zawory zdalne rozmieszczone są w obrębie „łuku sterowania”, co zapewnia ergonomiczną i intuicyjną obsługę.
Nowy New Holland znakomicie nadaje się do współpracy z ładowaczem czołowym. Obsługa i wydajność ładowacza zostały zoptymalizowane poprzez dodanie zintegrowanej dźwigni typu „joystick”. Ten oddzielny, ergonomiczny element sterowniczy, umożliwia operatorowi precyzyjne sterowanie ładowaczem lub innym narzędziem specjalistycznym zamontowanym po środku bezpośrednio z fotela, bez konieczności wychylania. Pracę z ładowaczem czołowym ułatwia także nowo zaprojektowana kabina.
Nowa kabina gwarantuje wysoki poziom widoczności podczas prac wykonywanych przy użyciu ładowacza czołowego. Przejrzysty, całkowicie otwierający się luk dachowy zapewnia idealną widoczność ładowacza w całym zakresie roboczym, nawet przy maksymalnej wysokości. Luk dachowy niemal styka się z szybą przednią, aby wyeliminować 'martwe pole’ do minimum. Dodatkową poprawę widoczności uzyskano dzięki obszernym, przeszklonym powierzchniom, zapewniającym nieograniczony widok zamontowanych narzędzi. Główne elementy sterowania rozmieszczone zostały po prawej stronie operatora, w obrębie ergonomicznego „łuku sterowania”. Rozwiązanie to można połączyć z opcjonalnym fotelem obracającym się pod kątem 15°, który doskonale sprawdza się w przypadku użytkowników intensywnie korzystających z narzędzi zamontowanych z tyłu ciągnika. Pulpit tablicy rozdzielczej porusza się wraz z nachylaną kolumną kierownicy, dzięki czemu operator ma zawsze zapewniony widok na kluczowe parametry robocze, ponadto rozwiązanie to ułatwia wsiadanie i wysiadanie z kabiny.
W T4 PowerStar zastosowano również całkowicie płaską podłogę oraz podwieszone pedały, które zostały wygodnie pogrupowane co zwiększa komfort podczas długich dni roboczych. Szeroko otwierające się szklane drzwi zarówno poprawiają widoczność boczną, jak i umożliwiają szybki i łatwy dostęp do kabiny podczas prac, które wymagają częstego opuszczania kabiny przez operatora. Kabinę wyposażono w całkiem nowy dwustrefowy system klimatyzacji. Przepływ powietrza jest precyzyjnie kierowany poprzez 10 osobnych otworów nawiewnych, w przypadku niskich temperatur rozwiązanie to umożliwia błyskawiczne odszronienie szyby przedniej. Elementy klimatyzacji zostały umieszczone pod podłogą co zwiększyło przestronność wnętrza. Elementy sterowania oraz radio zamontowano na słupku B przez co można nimi intuicyjnie operować podczas jazdy. Kabinę wyposażono również w trzy gniazda zasilania do monitorów lub innego elektrycznego sprzętu osobistego np. ładowarka do telefonu lub odtwarzacz MP3.
Wyjątkowa stylistyka serii T4 PowerStar przypomina wielokrotnie nagrodzoną gamę T7 z której model T7.210 teraz będzie oferowany również w wersji Blue Power. Kluczowe elementy stylizacji New Holland zostały wkomponowane w ogólną konstrukcję nowego T4, włącznie ze światłami przednimi w kształcie „kocich oczu” i charakterystycznymi, owalnymi światłami roboczymi przednimi i tylnymi, zapewniającymi imponującą widoczność. Zostały one połączone z charakterystycznym dla marki nachylonym „nosem”, gwarantującym doskonałą widoczność do przodu. Przedstawiając nowości firmy New Holland, należy również zauważyć nowe kombajny tej marki serii CX5000 i CX6000, skierowane do gospodarstw o wielkości od 200 do 600 hektarów.
Oficjalna galeria zdjęć modelu T4 Power Star
{gallery}New Holland T4{/gallery}
autor: PTR
Foto: New Holland