Nowy URSUS C-380 cieszy się coraz większym zaufaniem polskich rolników

 

Analizując dziś wyniki sprzedaży nowych ciągników w Polsce na podstawie rejestracji, można stwierdzić, że cel został osiągnięty. Według informacji agencji Martin & Jacob monitorującej rynek rolniczy, nowy C-380 zajął pierwsze miejsce wśród najchętniej wybieranych modeli w 2016 roku. W sumie zarejestrowano 279 Ursusów C-380, z czego 42 szt. w grudniu. Należy zauważyć, że rok 2016 nie był łaskawy dla producentów maszyn rolniczych i zakończył się rejestracją 8758 nowych ciągników i był to wynik gorszy od osiągniętego w 2015 r. o 29%. Sam grudzień to rejestracja 1116 traktorów – czyli 11% mniej niż w grudniu 2015 r.

 

Spółka Ursus położyła spory nacisk na promocję nowej „osiemdziesiątki”. Traktor gościł na wielu znaczących wystawach rolniczych, dodatkowo spółka postanowiła ruszyć w trasę i zorganizowała serię pokazów polowych w ramach ogólnopolskiego demo tour. Dzięki konsekwentnym działaniom marketingowym Ursus C-380 z każdym miesiącem stawał się coraz bardziej popularny a jego wyniki sprzedaży sukcesywnie rosły. To wszystko przyniosło oczekiwany efekt czyli znaczący wzrost sprzedaży nowej traktora.

 

Nowa generacja modelu C-380 to kompaktowy ciągnik o mocy 75 KM napędzany 4-cylindrowym silnikiem PERKINS 1104D z turbodoładowaniem (spełnia normę emisji spalin IIIA), wyposażony w synchronizowaną przekładnię 12×12 z rewersem mechanicznym marki CARRARO. Ciągnik posiada 4-słupkową komfortową kabinę, 4 złącza hydrauliki tylnej, instalację pneumatyczną hamulców przyczep: 1- i 2-obwodową, górny regulowany zaczep transportowy oraz tylny TUZ o udźwigu 2650 kg i pompę hydrauliczną o wydatku 50 l/min.

 

Od debiutu nowego C-380 pojawiło się w mediach rolniczych sporo testów, porównań i opinii. Autorzy publikacji chwalą ciągnik za nieskomplikowaną konstrukcję i markowe podzespoły jakie wykorzystano do jego budowy. Na temat nowej „osiemdziesiątki” można również spotkać mniej przychylne opinie, na przykład, że ciągnik jest za lekki. Jak zawsze przy okazji debiutu nowej maszyny pojawia się wiele zdań, tych pozytywnych i bardziej krytycznych. Ważnym jest to by producent wysłuchał uwag na temat swojego produktu i na bieżąco modernizował maszynę. Tak na prawdę, wartość nowej serii traktorów C-380 obiektywnie będzie można ocenić po kilkunastu latach codziennej pracy w polu. Jeżeli traktor sprawdzi się w rękach rolników, nie będzie potrzebna kosztowna reklama bo potencjalny nabywca solidnym ciągnikiem legendarnej marki zainteresuje się sam.

 

Spółka z Lublina w tym roku również zalicza kolejne wzrosty sprzedaży. Ursus w styczniu br. odnotował 31,3% wzrost sprzedaży swoich ciągników w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, spółka sprzedała 42 nowe ciągniki czyli o 10 sztuk więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co dało jej blisko 8,2% udział w polskim rynku.

 

 

M. K. / MDF