Odnowiona seria ciągników specjalistycznych od New Holland

New Holland Agriculture wprowadza nową serię wąskich ciągników specjalistycznych T4 FNV przeznaczonych do sadów, winnic i specjalnych zastosowań. Dzięki nowemu systemowi Blue Cab 4™, który posiada szereg wyjątkowych funkcji nowa oferta produktów jeszcze wyżej zawiesza poprzeczkę w kwestii bezpieczeństwa i wydajności wprowadzając nowy silnik i system redukcji emisji spalin oraz produktywności. Cztery nowe modele ciągników łączą w sobie odważną stylistykę marki New Holand z ergonomiczną konstrukcją, która została dostosowana do wąskich rzędów.   

Nowe pojazdy T4 FNV oraz TK4 zostały zbudowane na wspaniałym dziedzictwie czołowych specjalistycznych traktorów marki New Holland. Są to idealne pojazdy dla klientów prowadzących przedsiębiorstwa o zróżnicowanej wielkości, od niewielkich do ogromnych gospodarstw rolnych, o dużej intensywności prac i uprawach o wysokiej wartości, a także niestandardowych zastosowań rolniczych o bardzo specyficznych wymaganiach. Głównym założeniem przy tworzeniu tych pojazdów było bezpieczeństwo i komfort operatora, co więcej przenoszą te elementy na zupełnie nowy poziom. Zwłaszcza konstrukcja BlueCab 4TM w modelu T4FNV, która znacząco przewyższa prawne wymagania i ustanawia nowe standardy w branży – powiedział Shean Lennon, Dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki i systemy PLM.

Ciągniki T4 FNV: najnowsza generacja długiej listy pionierskich rozwiązań, najlepszych w swojej klasie wąskich ciągników specjalistycznych

Nowa seria T4 FNV jest najnowszą w długiej linii specjalistycznych ciągników, która rozpoczęła się w 1934 roku od pierwszego produkowanego seryjnie traktora kołowego, a także innych wyjątkowych konstrukcji jak słynna seria Serie Nastro d’Oro. Przez wiele lat marka New Holland ustanawiała pewne wzorce w segmencie wprowadzając innowacje wcześniej niespotykane w wąskich traktorach. Przykładowo w 1997 roku wprowadzono przekładnię hydrauliczną z elektrohydraulicznym sterowaniem przy kolumnie kierownicy, która idealnie nadaje się do ciągników wymagających częstego manewrowania pomiędzy rzędami.

Bezpieczeństwo i najwyższa wszechstronność z ekskluzywnym systemem Blue Cab™ 4

Seria T4 FNV wprowadza unikatowy system Blue Cab 4™, który gwarantuje operatorowi najlepszą ochronę w swojej klasie. Marka New Holland poszła o krok dalej zapewniając proces homologacji i atestacji systemu Blue Cab 4TM. Filtr jest homologowany zgodnie z normą EN 15695-2:2009, a kabina z normą ciśnieniową EN 15695-1:2009 zapewniając tym samym wyjątkową ochronę operatora. Dodatkowo produkt przeszedł dwa sezony testów terenowych w rzeczywistych warunkach przy wykorzystaniu różnych środków przeciw szkodnikom w celu potwierdzenia zgodności z normami żywotności filtra.

System Blue Cab 4 cechuje się unikatowym i opatentowanym układem podwójnej filtracji. Dzięki dwóm filtrom – jeden Kategorii 2 oraz jeden Kategorii 4 – w jednym układzie dachowym, operator może obsługiwać maszynę wykorzystując układ ochrony Poziomu 2, a w razie potrzeby przełączyć układ na poziom 4, np. podczas rozpylania substancji. Takie działanie wydłuży żywotność i obniży koszty konserwacji. W nowej kabinie obniżono także poziom hałasu z 82 do 78 dB (A), co stanowi najlepszą wartość w tej kategorii produktów.

Potężna wydajność idzie w parze ze sprawnością najlepszą w swojej klasie

Ciągniki T4NFV napędzane są czterocylindrowym silnikiem o pojemności 3,4 litra, stworzonym przez firmę FPT Industrial. Turbodoładowane silniki z układem Common Rail zapewniają moc od 75 do 107 KM i posiadają maksymalny moment obrotowy wynoszący 444 Nm w najmocniejszej wersji T4.110 VNF. Nowe silniki FPT gwarantują lepszą wydajność niż ich poprzednicy, co daje mocniejszy traktor, jak również niższe koszty utrzymania pojazd.

Dzięki użyciu systemu CEGR (ang. Cooled Exhaust Gas Recirculation) oraz drugiej generacji technologii DOC (ang. Diesel Oxidation Catalyst) nowa seria T4NFV odpowiada normom emisji spalin Tier 4A. To rozwiązanie pozwala na uzyskanie kompaktowej instalacji silnikowej, która jest idealnie dopasowana do ograniczonej przestrzeni traktorów specjalistycznych. Nie wymaga regeneracji filtra, nie posiada filtra do wymiany, osprzęt silnika jest prostszy co ułatwia konserwację, a temperatura na zewnętrznej powierzchni tłumika jest niższa. Taki system to idealne rozwiązanie dla specjalistycznych traktorów dzięki kompaktowym rozmiarom, braku konieczności regeneracji oraz prostocie konserwacji.

Najwyższa wydajność w kompaktowym opakowaniu

Pojemność zbiornika w modelu T4.110F została zwiększona o 20 litrów w porównaniu z poprzednikami i teraz wynosi 98 litrów, co daje najlepszą w swojej klasie autonomię pod kątem paliwa, a w efekcie zwiększa produktywność, ponieważ mniej postojów na dotankowanie oznacza więcej czasu na polu.

Seria ciągników T4NFV cechuje się dużym udźwigiem tylnego zaczepu i dostępna jest z elektronicznym układem regulacji zagłębienia narzędzia, aby zapewnić jeszcze bardziej precyzyjną kontrolę zaczepu. Traktory z tej serii posiadają także przedni trójpunktowy zaczep z WOM, który zapewnia większą uniwersalność podczas pracy pomiędzy rzędami. Przedni zaczep TUZ o wysokiej wytrzymałości posiada udźwig 1970 kg – to aż dwa razy więcej niż w poprzednim modelu. Przeprojektowany przedni WOM zaprojektowano z hydraulicznym sprzęgłem WOM, które jest bezpośrednio połączone z wałem silnika i daje moc 93 KM – to o 7% więcej niż w poprzednim modelu.

Nowy, ulepszony układ hydrauliczny z dwoma pompami posiada jedną pompę o przepływie 80 l/min, która jest dedykowana tylko i wyłącznie dla narzędzi. Posiada także trzy rozdzielacze z przepływem otwartym z czujnikiem do pomiaru obciążenia, z jednym zaworem rozdzielczym, do 8 wyjść oraz zawory elektrohydrauliczne montowanymi pośrodku (międzyosiowe) w nowym kompaktowym układzie, który poprawia wykonanie adaptacji środkowego połączenia. Te funkcje pozwalają operatorowi na obsługę większej ilości narzędzi jednocześnie, co znacząco poprawia ich produktywność. Dodatkowo traktory mogą współpracować z narzędziami o dużym zapotrzebowaniu na moc.

Nowy układ Engine Speed Management (ESM) dostosowuje wahania obciążenia silnika, jednocześnie utrzymując jego pożądaną prędkość. Operator może ustawić dwie różne prędkości i przełączać się pomiędzy nimi przy użyciu prostego przełącznika. Jest to prosta i ekonomiczna funkcja stanowiąca doskonałe uzupełnienie do ograniczenia całkowitych kosztów utrzymania serii
T4 FNV.

Nowa seria T4FNV może zdecydowanie przewyższyć oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów, dzięki bezpieczeństwu gwarantowanemu przez najlepsze w branży rozwiązanie. Blue Cab 4TM, niesamowitej wydajności i ekonomicznemu silnikowi, a także najwyższe produktywności potężnych przednich podnośników TUZ i WOM.

Ciągniki gąsienicowe TK4

Nowa seria TK4 Stage IIIB, która została wprowadzona do linii produktów w stylistyce traktorów T4FNV, utrzymuje swoją wyjątkową wydajność w tym segmencie, jednocześnie podnosząc poziom komfortu i bezpieczeństwa operatora.

Najważniejszy jest komfort operatora, dzięki nowej kabinie operatora i układowi ATS

Nowa seria TK4 wprowadza nowe środki ochrony przed pyłem i gorącym powietrzem w traktorze, który zwykle używany jest w trudnych warunkach pełnych pyłu. Zwiększenie komfortu jest możliwe dzięki platformie zawieszonej na łącznikach gumowych, ergonomicznemu układowi sterowania oraz systemowi kierowania Steering-O-Matic Plus™.

Układ ATS został specjalnie zaprojektowany dla modelu TK4, aby utrzymać niski środek ciężkości pojazdu, co jest bardzo istotne dla traktorów pracujących na stromych zboczach. Obciążenie balastowe wynoszące 500 kg wspierane przez wzmocnioną przednią oś, zapewnia większą wagę przedniej części traktora, aby zachować równowagę w przypadku montowania cięższych narzędzi.

Najlepsza w klasie wydajność, dzięki nowemu, elektronicznemu układowi silnika oraz systemowi obróbki końcowej

Nowe modele TK4 posiadają czterocylindrowe, ośmiozaworowe silniki firmy FPT Industrial wyposażone w intercooler turbosprężarki oraz system Cooled Exhaust Gas Recirculation. Urządzenia te spełniają wymagania normy Stage IIIB, przy jednoczesnym zwiększeniu najwyższej w klasie mocy i momentu obrotowego. Silnik elektryczny ze zoptymalizowaną wydajnością jest także wyjątkowo ekonomiczny.

Najszersza gama produktów na rynku odnoszących sukcesy modeli z serii TK4000 została podtrzymana dzięki serii TK4. Dokonano istotnych usprawnień, aby poprawić komfort operatora i właściwości konserwacyjne, jednocześnie utrzymując najlepszą w klasie wydajność i unikatowe funkcje, takie jak SmartTraxTM, kabinę instalowaną fabrycznie i Steering-O-Matic Plus.

Dane techniczne:

Model

Moc maksymalna (kW/KM]) 1900-2300 obr./min

Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy 1200 obr./min

Specjalistyczne, wąskie modele

Modele przeznaczone na pola otwarte

TK4.80

55/75

322

V-N-F

 

TK4.90

63/85

366

V-N-F

Standard/górski

TK4.100

73/99

420

V-N-F

Standard/górski

 

Model

Moc maksymalna (kW/KM]) 1900-2300 obr./min

Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy 1500 obr./min

Specjalistyczne, modele

T4.80

55/75

309

V-N-F

T4.90

63/85

351

V-N-F

T4.100

73/99

407

V-N-F

T4.100

79/107

444

V-N-F

 

 

źródło: New Holland Agriculture