Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Odświeżone ciągniki użytkowe MULTI i KOMPAKT w ofercie marki Steyr

Nowe silniki ze zaktualizowaną technologią oczyszczania spalin oznaczają, że teraz obie serie spełniają przepisy dotyczące emisji Stage V. Zwiększone poziomy momentu obrotowego. Lepsze możliwości serwisowe, z łatwiejszym dostępem do filtrów paliwa i oleju. Wyższe poziomy mocy w wersjach 4100 Multi i 4110 Multi.

 

Serie Multi i Kompakt, najlepiej sprzedające się ciągniki w gamie marki STEYR© i jedne z najbardziej wszechstronnych modeli spośród wszystkich jej produktów, teraz posiadają nowy silnik o pojemności 3,6 litra, z nowo opracowaną zaawansowaną technologią emisji Stage V, a także zapewniający większą moc i wyższy moment obrotowy.

Nowy silnik w serii Multi

Obejmująca trzy modele w zakresie mocy od 100 do 120 KM seria Multi cechuje się doskonale ugruntowaną pozycją jako seria uniwersalna, specjalizująca się w rolnictwie podalpejskim, charakteryzująca się między innymi przekładnią 32×32 z automatyczną zmianą zakresów, niskim środkiem ciężkości, a także znakiem rozpoznawczym marki STEYR, jakim jest jej wysoka jakość „Made in Austria”. Teraz dodatkowo zasilana jest nowym czterocylindrowym silnikiem FPT F5 o pojemności 3,6 litra. Zapewnia to korzyści wynikające z wtrysku paliwa typu Common Rail, czterech zaworów na cylinder w porównaniu z dwoma w poprzednich modelach oraz większej pojemności skokowej niż w zastępowanym silniku Stage IV o pojemności 3,4 litra. Pomimo większej pojemności nie zmieniły się rozmiary silnika ani jego układ chłodzenia, co pozwoliło na zachowanie kompaktowego formatu tych ciągników.

Dodatkową zaletą jest nowa technologia oczyszczania spalin, która obejmuje katalizator utleniający do silników diesla, bezobsługowy filtr cząstek stałych i system selektywnej redukcji katalitycznej, i to wszystko w ramach jednej jednostki w komorze silnika, co jednocześnie przekłada się na doskonałą widoczność podczas obsługi ciągnika i jego zwrotność. Modele 4100 Multi oraz 4110 Multi czerpią korzyści z niewielkiego wzrostu mocy silnika i wszystkie nowe modele dysponują o 5% wyższym momentem obrotowym, co oznacza lepsze osiągi. Maksymalny moment obrotowy jest teraz osiągany przy 1300 obr./min zamiast 1500 obr./min, co dodatkowo ogranicza zużycie paliwa.

Co więcej, ciągniki Multi mogą być również wyposażone w mający ugruntowaną pozycję układ elektronicznego sterowania przednim zaczepem marki STEYR, z przednim WOM-em lub bez, a elektro-proporcjonalne zawory międzyosiowe są dostępne z mechanicznymi tylnymi zaworami hydrauliki zewnętrznej. Wszystkie modele posiadają teraz luksusowe funkcje kabiny, podobne do tych, które są w większych seriach, obejmujące między innymi wykładzinę podłogową i skórzaną kierownicę, a poza tym wykończono je zgodnie ze stylistyką innych nowych ciągników marki STEYR. Dla poprawy widoczności i bezpieczeństwa lepiej wyposażone wersje obejmują dwa dodatkowe reflektory robocze LED na tylnych słupkach kabiny, a zarówno hydrauliczne, jak i pneumatyczne hamulce przyczepy zapewniają większą skuteczność hamowania.

Odświeżona seria Kompakt

Zaprojektowano je z myślą o lekkości, zwrotności i elastyczności, a jednocześnie oferują wiele zalet większych Ciągników: Obejmująca pięć modeli o mocy w zakresie od 80 do 120 KM seria Kompakt marki STEYR teraz również spełnia wymagania normy Stage V, za sprawą nowego silnika FPT F5 o pojemności 3,6 litra, tego samego, który zastosowano w serii Multi. Moc silnika zwiększono, wyższy jest też moment obrotowy, nawet o 10% w zależności od modelu, a maksymalny moment obrotowy osiągany jest już przy 1300 obr./min silnika, co zwiększa oszczędność paliwa. Podobnie jak w przypadku ciągników Multi seria Kompakt czerpie teraz korzyści z bezobsługowego filtra cząstek stałych w silniku Diesla i z systemu selektywnej redukcji katalitycznej, i to wszystko w ramach jednej kompaktowej jednostki pod pokrywą komory silnika, co poprawia widoczność i zwrotność. Poprawiono również możliwości serwisowe, bowiem filtry paliwa i oleju silnikowego są dostępne z tej samej strony
ciągnika.

 

Źródło: STEYR

 

Exit mobile version