Opony Firestone DT23 już w użyciu

 

Kristian Kappel z rodzinnego gospodarstwa Brunshøjgaard w miejscowości Thy w Danii po raz pierwszy zobaczył opony Firestone DT23 podczas lokalnych targów rolniczych w czerwcu 2013 r. Kiedy przekonał się o doskonałych osiągach i wydajności tego modelu, zaledwie w kilka tygodni zamówił i zamontował wszystkie cztery opony wraz z indywidualnie wykonanymi felgami w swoim traktorze Steiger 450 – akurat na czas zbiorów.

Wyprodukowane w USA przez Firestone gigantyczne opony DT23 zostały opracowane, by wykorzystać możliwości ciężkich traktorów nowej generacji o mocy przekraczającej 500 KM. Rodzina Kappelów postanowiła zamontować opony, by skorzystać na ich lepszej przyczepność, minimalnym ubijaniu gleby i ograniczonym zużyciu paliwa:

Wybraliśmy ten model, by zapewnić lepszą przyczepność naszemu Steigerowi 450 – wyjaśnia Kristian Kappel. – W przeszłości mieliśmy problemy z utrzymaniem traktora w stabilnej pozycji. Rozwiązaniem byłoby dla nas zainstalowanie podwójnych kół, ale ponieważ mamy wiele wąskich dróg, nie moglibyśmy skorzystać z tej możliwości. Dzięki Firestone DT23 mamy dużo większą powierzchnię styku pojedynczej opony, co oznacza, że możemy na podłoże przenosić więcej mocy niż wcześniej.

Niskie ciśnienie i niższa waga opon Firestone DT23 ograniczają także ubijanie gleby i zużycie paliwa, podnosząc tym samym wydajność upraw i zmniejszając koszty prac polowych:

Dzięki zamontowaniu nowych opon udało nam się zmniejszyć wagę felg o 1,3 tony w porównaniu do poprzednich kół. Redukcja wagi w połączeniu z niższym ciśnieniem (0,8 bara) jest bardzo ważna dla wierzchniej warstwy 30–40 centymetrów gleby, a także wpływa na głębsze jej partie – mówi Kristian Kappel.

Tendencja stosowania coraz większych, mocniejszych maszyn na coraz bardziej rozległych areałach to spore wyzwanie dla opon, które powinny nadążać za nowymi technologiami. Wyposażone w nową technologię AD² „Advanced Deflection Design” (zwiększonego ugięcia ściany bocznej) imponujące opony DT23 doskonale nadają się do tego zadania, dzięki dużo większej powierzchni styku i wyższej nośności w porównaniu do standardowych opon radialnych.

Model DT23 o średnicy 2,32 m ma współczynnik szerokości przekroju do wysokości profilu równy 850/75 i felgę w rozmiarze 42 cali (107 cm). Waży 510 kg, jego nośność wynosi 9,5 ton przy prędkości do 50 km/h.

źródło: Bridgestone