Continental na tegorocznych targach Agritechnica zaprezentuje opony rolnicze TractorMaster i CombineMaster z nową technologią Very High Flexion – VF. Dzięki zoptymalizowanej geometrii opasania i stopki ogumienie ma bardzo elastyczne ściany boczne, co pozwala im utrzymać trwałość oraz stabilność toru jazdy na wysokim poziomie nawet przy zredukowanym ciśnieniu lub dużym obciążeniu.
Pełna elastyczność dzięki nowej technologii VF
Środowisko pracy rolników jest zróżnicowane, podobnie jak wymagania dotyczące opon do maszyn rolniczych. Muszą być one przystosowane do pracy na różnych nawierzchniach i przy zmiennym obciążeniu oraz prędkości, jednocześnie zapewniając stałą wydajność podczas długiej pracy. Opony rolnicze VF wspierają rolników w wykonywaniu zróżnicowanych zadań, a przy tym pozwalają im nie tylko oszczędzić czas i paliwo, ale też uniknąć szkodliwego dla roślin zagęszczenia gleby. Do niedawna regulacja ciśnienia w oponach była konieczna w zależności od tego, czy pojazd był załadowany, czy pusty, poruszał się po drodze czy polu. Dzięki znacznie zwiększonej elastyczności prezentowane opony VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster oraz VF CombineMaster mogą wytrzymać takie samo obciążenie przy ciśnieniu niższym o 40% w porównaniu ze standardowymi oponami oraz o 40% większe obciążenie przy takim samym poziomie ciśnienia i maksymalnej prędkości.
Więcej mocy do pracy na polu
Kluczowym elementem opony jest stopka, która zapewnia właściwe ułożenie ogumienia na feldze. W oponach VF jej konstrukcja została wyprofilowana w taki sposób, aby była większa i bardziej elastyczna. Także wierzchołek stopki jest mniejszy, co pozwala uzyskać lepsze ugięcie opony, a także znacznie zmniejszyć obciążenie innych jej komponentów. Zapewnia to długą, bezawaryjną eksploatację opon.
Wytrzymałość dla lepszej ochrony przed deformacją i uszkodzeniami
Przy zbyt niskim ciśnieniu i dużym obciążeniu standardowe opony mogą szybko ulec uszkodzeniom, dlatego w przypadku opon VF zwiększona oraz usztywniona została powierzchnia barku i opasania. Zoptymalizowana pod tym kątem konstrukcja zmniejsza ryzyko deformacji i uszkodzeń, na przykład przez przebijające się występy bieżnika.
Mocne ściany boczne
W nowych oponach VF zastosowano również technologię nylonowego karkasu — N.flex. Opatentowany materiał karkasu jest na tyle elastyczny, aby zabsorbować wstrząsy i powrócić do pierwotnego kształtu bez trwałego odkształcenia. Zapewnia to długotrwałą wytrzymałość ogumienia oraz gwarantuje wysoki komfort pracy. Redukcja spłaszczeń bieżnika oznacza koniec nierównomiernej pracy opony po dłuższym postoju.
źródło: Continental