Sercem samojezdnego opryskiwacza polowego Amazone Pantera 4502 jest sprawdzony 6-cylindrowy silnik Deutz o mocy 160 kW/218 KM. Ten rzędowy silnik o wysokim momencie obrotowym z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowania przy inteligentnym sterowaniu w trybie ECO spełnia wszystkie wymagania w zakresie mocy oraz niskiego zużycia paliwa. Gdy potrzebne jest więcej mocy, na przykład podczas pracy na stromych zboczach, kierowca ma do dyspozycji tryb Power, z którym przy obrotach 2.200 /min. może rozwinąć pełną moc silnika.
Odnośnie wtórnej obróbki spalin firma Amazone zastosowała recyrkulację spalin z katalizatorem oksydacji oraz filtrem cząstek stałych. Filtr cząstek stałych jest regenerowany podczas pracy i w odróżnieniu od silnika 3B nie wymaga żadnego dodatkowego palnika. Katalizator SCR za pomocą wtrysku Diesel-Exhaust-Fluid-(DEF) redukuje tlenki azotu. Nowy 20 litrowy zbiornik DEF znajduje się obok 230 litrowego zbiornika paliwa. Zużycie DEF wynosi ok. 2,5 % zużycia paliwa. Znaczy to, że DEF należy uzupełniać co trzecie – czwarte tankowania.
Obok zmienionej technologii obróbki spalin przy tej zmianie modelu dokonano kolejnych modernizacji i ulepszeń. Zewnętrzne cechy rozpoznawcze to obok zbiornika DEF oraz nowych schodów do zbiornika z prawej strony maszyny także tylne światła LED. Nowe typy opryskiwaczy Pantera mogą teraz korzystać także z oświetlenia roboczego LED zamiast halogenowego.
Poza tym, wydajność zasysania z wykorzystaniem inżektora w opryskiwaczu Pantera wzrosła o 20 % do maksymalnie 600 l/min. Napełnienie całego opryskiwacza Pantera zajmuje mniej, niz 10 minut. Przyłącze napełniania zostało przesunięte do przodu do specjalnego schowka i wyposażone w automatyczne zatrzymywanie napełniania. Taka automatyka zapobiega przepełnieniu maszyny przy zastosowaniu węża ssącego jak tez przy napełnianiu ciśnieniowym.
Źródło: Amazone