Popularna Valtra serii A, dwukrotny laureat nagrody Tractor of the Year w latach 2017 i 2019, przechodzi do piątej generacji. Gama ciągników jest już dostępna z wieloma nowymi funkcjami, o które prosili klienci.
Nowa seria również obejmuje siedem modeli, z których wszystkie są dostępne jako tzw. modele GL wyposażone w łatwą w obsłudze mechaniczną przekładnię. Najlepiej sprzedające się modele o mocy 105 i 115 KM są również dostępne z czterostopniową przekładnią Powershift. W modelach HiTech 4 przekładnią steruje się elektronicznie. Wszystkie ciągniki serii A wyposażone są w znaną już przekładnię Valtra Power Shuttle, w tym także w zintegrowany hamulec ręczny.
„Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej. W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin” zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.
Ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy. W związku z tym wiele ulepszeń zostało zaprojektowanych tak, aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z tym narzędziem – na przykład zastosowanie przekładni Powershift i zmodernizowanych podłokietników sterowania znanych z modeli HT4.
Więcej biegów w przekładni Powershift i zaawansowany silnik
Od teraz trzycylindrowe modele A75-A95 będą dostępne z przekładnią Powershift z modelu HiTech 2. Pozwoli to na bardziej efektywną pracę w polu i umożliwi transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Modele HiTech 2 posiadają przekładnię z 24 prędkościami do przodu i 24 do tyłu. Dodatkowo wszystkie modele serii A mogą być wyposażone w reduktor (Creeper), który obniża najniższą prędkość do około 100 metrów na godzinę.
Moc silnika została zwiększona o pięć koni mechanicznych w modelach czterocylindrowych i odpowiada teraz oznaczeniu modelu. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Stage V i oprócz układu SCR mają też filtr cząstek stałych (DPF) – bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Dzięki nowemu pedałowi gazu można teraz jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika. Zwiększenie interwału serwisowego z 500 do 600 godzin generuje oszczędności, a jednocześnie wydłuża czas produktywnej pracy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ciągniki muszą być kompatybilne z przyczepami wyposażonymi w dwuobwodowy układ hamulcowy. Seria A jest dostępna z hamulcami pneumatycznymi lub z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczepy – klienci mogą wybrać opcję, która bardziej im pasuje.
Nowe funkcje w serii A piątej generacji
– 5 KM więcej w modelach A105-A135
– Opcjonalnie przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75-A95
– Funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać
– Hamulce hydrauliczne dwuobwodowe
– Nowy podłokietnik w modelach z dźwignią zmiany biegów
– Zmodernizowane silniki zgodne z normą Stage V
– 600-godzinne interwały serwisowe
– Nowa konstrukcja maski
– Nowa konstrukcja kół
– Opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4
– Opcjonalny zdalny monitoring Valtra Connect
- Automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce
NOWA VALTRA SERII A – DANE TECHNICZNE:
Model | Moc (KM/kW) | Moment obrotowy Nm |
---|
A75 | 75/56 | 315 |
A85 | 85/63 | 350 |
A95 | 95/70 | 355 |
A105 | 105/78 | 435 |
A115 | 115/86 | 455 |
A125 | 125/93 | 520 |
A135 | 135/100 | 540 |
Źródło: VALTRA