Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

VALTRA serii A – piąta generacja z nowymi funkcjami

Popularna Valtra serii A, dwukrotny laureat nagrody Tractor of the Year w latach 2017 i 2019, przechodzi do piątej generacji. Gama ciągników jest już dostępna z wieloma nowymi funkcjami, o które prosili klienci.

Nowa seria również obejmuje siedem modeli, z których wszystkie są dostępne jako tzw. modele GL wyposażone w łatwą w obsłudze mechaniczną przekładnię. Najlepiej sprzedające się modele o mocy 105 i 115 KM są również dostępne z czterostopniową przekładnią Powershift. W modelach HiTech 4 przekładnią steruje się elektronicznie. Wszystkie ciągniki serii A wyposażone są w znaną już przekładnię Valtra Power Shuttle, w tym także w zintegrowany hamulec ręczny.

„Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej. W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin” zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.

Ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy. W związku z tym wiele ulepszeń zostało zaprojektowanych tak, aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z tym narzędziem – na przykład zastosowanie przekładni Powershift i zmodernizowanych podłokietników sterowania znanych z modeli HT4.

Więcej biegów w przekładni Powershift i zaawansowany silnik

Od teraz trzycylindrowe modele A75-A95 będą dostępne z przekładnią Powershift z modelu HiTech 2. Pozwoli to na bardziej efektywną pracę w polu i umożliwi transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Modele HiTech 2 posiadają przekładnię z 24 prędkościami do przodu i 24 do tyłu. Dodatkowo wszystkie modele serii A mogą być wyposażone w reduktor (Creeper), który obniża najniższą prędkość do około 100 metrów na godzinę.

Moc silnika została zwiększona o pięć koni mechanicznych w modelach czterocylindrowych i odpowiada teraz oznaczeniu modelu. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Stage V i oprócz układu SCR mają też filtr cząstek stałych (DPF) – bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Dzięki nowemu pedałowi gazu można teraz jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika. Zwiększenie interwału serwisowego z 500 do 600 godzin generuje oszczędności, a jednocześnie wydłuża czas produktywnej pracy.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ciągniki muszą być kompatybilne z przyczepami wyposażonymi w dwuobwodowy układ hamulcowy. Seria A jest dostępna z hamulcami pneumatycznymi lub z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczepy – klienci mogą wybrać opcję, która bardziej im pasuje.

Nowe funkcje w serii A piątej generacji

– 5 KM więcej w modelach A105-A135

– Opcjonalnie przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75-A95

– Funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać

– Hamulce hydrauliczne dwuobwodowe

– Nowy podłokietnik w modelach z dźwignią zmiany biegów

– Zmodernizowane silniki zgodne z normą Stage V

– 600-godzinne interwały serwisowe

– Nowa konstrukcja maski

– Nowa konstrukcja kół

– Opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4

– Opcjonalny zdalny monitoring Valtra Connect

NOWA VALTRA SERII A – DANE TECHNICZNE:

Model Moc (KM/kW) Moment obrotowy Nm
A75 75/56 315
A85 85/63 350
A95 95/70 355
A105 105/78 435
A115 115/86 455
A125 125/93 520
A135 135/100 540

Źródło: VALTRA

Exit mobile version