Podnośnik Merlo Hybrid został wybrany spośród 400 innowacji zgłoszonych ze względu na swoje zastosowania praktyczne, mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji zanieczyszczeń, a także łatwość obsługi i ulepszone standardy bezpieczeństwa użytkowania.
Firma Merlo zaprezentuje na swoim stoisku w Hanowerze najnowszą, hybrydową wersję podnośnika teleskopowego 40.7, w której zastosowano innowacyjny, opatentowany, hybrydowy układ szeregowo-równoległy.
Celem Merlo jest zaoferowanie podnośnika teleskopowego z hybrydowym, elektrohydraulicznym układem diesel. Hybrydowy system modułowy charakteryzuje się wysokim poziomem uniwersalności i może być używany zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz:
- szklarnie, obory i zakłady przetwórstwa spożywczego;
- do wszelkich zastosowań, ponieważ maszyna może wykonywać prace zarówno w trybie całkowicie elektrycznym, jak i hybrydowym.
Zalety produktu można podsumować następująco:
- zapewnienie poziomu wydajności tradycyjnych maszyn Merlo,
- zmniejszenie zużycia paliwa,
- ograniczenie emisji hałasu,
- obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń.
Podnośnik Hybrid jest wyposażony w silnik diesel o mocy poniżej 56 kW, zamiast 100kW lub większej. Instalacja systemu mocznika nie jest konieczna, dzięki czemu maszyna może pracować w trybie całkowicie elektrycznym, wykonując czynności w pomieszczeniach, przez rewelacyjnie długi okres, wynoszący średnio:
- 4 godziny w trybie Eco,
- 2 godziny w trybie całkowicie elektrycznym.
Jest to rozwiązanie modułowe, które można wbudować w aktualny układ maszyn Merlo i rozszerzyć na całą, przyszłą gamę podnośników teleskopowych Merlo.
Poziom wydajności tradycyjnych maszyn Merlo jest zapewniony w zakresie przyspieszenia, siły uciągu, maksymalnej prędkości, czasu obciążenia i udźwigu.
Zużycie paliwa w średnim cyklu pracy zostało zmniejszone o co najmniej 30% w porównaniu z tradycyjnymi maszynami Merlo.
Poziom emisji hałasu jest znacznie niższy w trybie hybrydowym, ponieważ silnik diesel działa na niewielkich obrotach. Ponadto, poziom emisji hałasu w trybie całkowicie elektrycznym zbliża się do zera, przypominając zwykłe odgłosy otoczenia w środowisku pracy. Ograniczony poziom emisji zanieczyszczeń wynika z zastosowania mniejszego silnika, który działa ze stałą prędkością obrotową na poszczególnych etapach pracy i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa.
Dodatkowo, akumulatory mogą być doładowywane ze zwykłej sieci elektrycznej albo z lokalnej sieci kolektorów słonecznych, zainstalowanej przez końcowego użytkownika, dzięki czemu pojazd może zawsze pracować w trybie całkowicie elektrycznym, nie emitując spalin. Wielokrotne testy, przeprowadzane zarówno w warsztatach, jak i w warunkach praktycznych, dowiodły, że działanie w trybie całkowicie elektrycznym gwarantuje uzyskanie wymaganych parametrów w dziedzinie uciągu i podnoszenia oraz umożliwia eksploatację pojazdu w pomieszczeniach przez okres do kilku godzin, zależnie od rodzaju wykonywanych czynności.
źródło: MERLO