Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Podnośnik teleskopowy Merlo 40.7 Hybrid ze złotym medalem na Agritechnica 2013

 

Podnośnik Merlo Hybrid został wybrany spośród 400 innowacji zgłoszonych ze względu na swoje zastosowania praktyczne, mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji zanieczyszczeń, a także łatwość obsługi i ulepszone standardy bezpieczeństwa użytkowania.

Firma Merlo zaprezentuje na swoim stoisku w Hanowerze najnowszą, hybrydową wersję podnośnika teleskopowego 40.7, w której zastosowano innowacyjny, opatentowany, hybrydowy układ szeregowo-równoległy.

Celem Merlo jest zaoferowanie podnośnika teleskopowego z hybrydowym, elektrohydraulicznym układem diesel. Hybrydowy system modułowy charakteryzuje się wysokim poziomem uniwersalności i może być używany zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz:

Zalety produktu można podsumować następująco:

Podnośnik Hybrid jest wyposażony w silnik diesel o mocy poniżej 56 kW, zamiast 100kW lub większej. Instalacja systemu mocznika nie jest konieczna, dzięki czemu maszyna może pracować w trybie całkowicie elektrycznym, wykonując czynności w pomieszczeniach, przez rewelacyjnie długi okres, wynoszący średnio:

Jest to rozwiązanie modułowe, które można wbudować w aktualny układ maszyn Merlo i rozszerzyć na całą, przyszłą gamę podnośników teleskopowych Merlo.

Poziom wydajności tradycyjnych maszyn Merlo jest zapewniony w zakresie przyspieszenia, siły uciągu, maksymalnej prędkości, czasu obciążenia i udźwigu.

Zużycie paliwa w średnim cyklu pracy zostało zmniejszone o co najmniej 30% w porównaniu z tradycyjnymi maszynami Merlo.

Poziom emisji hałasu jest znacznie niższy w trybie hybrydowym, ponieważ silnik diesel działa na niewielkich obrotach. Ponadto, poziom emisji hałasu w trybie całkowicie elektrycznym zbliża się do zera, przypominając zwykłe odgłosy otoczenia w środowisku pracy. Ograniczony poziom emisji zanieczyszczeń wynika z zastosowania mniejszego silnika, który działa ze stałą prędkością obrotową na poszczególnych etapach pracy i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa.

Dodatkowo, akumulatory mogą być doładowywane ze zwykłej sieci elektrycznej albo z lokalnej sieci kolektorów słonecznych, zainstalowanej przez końcowego użytkownika, dzięki czemu pojazd może zawsze pracować w trybie całkowicie elektrycznym, nie emitując spalin. Wielokrotne testy, przeprowadzane zarówno w warsztatach, jak i w warunkach praktycznych, dowiodły, że działanie w trybie całkowicie elektrycznym gwarantuje uzyskanie wymaganych parametrów w dziedzinie uciągu i podnoszenia oraz umożliwia eksploatację pojazdu w pomieszczeniach przez okres do kilku godzin, zależnie od rodzaju wykonywanych czynności.

źródło: MERLO

Exit mobile version