Pöttinger NOVACAT A10 – nowy standard dla kombinacji koszących

Pöttinger wprowadza do oferty nową kombinację koszącą NOVACAT A10, naszpikowaną nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, które wyznaczają nowy standard w zakresie długości czasu użytkowania, gotowości do pracy, rentowności i komfortu pracy.

 

NOVACAT A10 może być użytkowana w kombinacji przód-/tył (kozioł zawieszenia dla 3,0 względnie 3,5 m kosiarki przedniej) i ma ponadprzeciętne możliwości dopasowania: boczny zakres przesunięcia wynosi 400 mm na stronę co pozwala na optymalne ustawienie pokrycia kosiarek i przez to perfekcyjna jakość cięcia. Również duża wysokość uniesienia na uwrociu do 55 cm przyczynia się do tego. Ponadto maszyna jest wyposażoną w nowy zespół napędu Y DRIVE i obustronne, hydrauliczne zabezpieczenie przeciwnajazdowe NONSTOP LIFT.

 

Kombinacja kosząca jest dostępna z formierzem pokosu bez spulchniacza, ze spulchniaczem palcowym ED i ze zgniataczem walcowym RCB. Hydrauliczne odciążenie kosiarki jest we wszystkich modelach w standardzie.

 

NOVACAT A10 jest wyposażona w stabilną ramę nośną z osią nabudowy kat III lub IV z możliwością montażu zaczepu Quick Hitch. W kombinacji z kosiarką przednią o szerokości 3m możliwe jest osiągnięcie szerokości roboczych od 8,80 do 9,56m. Rozstaw miedzy kosiarkami tylnymi wynosi 1,8 do 2,6 m. W kombinacji z przednią kosiarką o szerokości 3,5 m osiągamy szerokość koszenia od 9,26 do 10,02 m. Rozstaw tylnych kosiarek wynosi wówczas 2,3 do 3,1m.

 

Y DRIVE – napęd nowej generacji

Przekładnia zębata Y DRIVE – główną zaletą nowego rozwiązania jest możliwość stosowania długich standardowych wałków przekaźnika z mniejszymi kątami odchylenia. Umiejscowienie sprzęgieł przeciążeniowych w przekładni i optymalne przełożenie obrotów powoduje, ze napęd odbywa sie bez jakichkolwiek wibracji. Podwójny przegub wewnętrznego bębna koszącego zapewnia pozbawione naprężeń połącznie między belką koszącą i przekładnią kątową.

Wskutek tych rozwiązań otrzymujemy spokojną pracę przy wysokiej wydajności, również w trudnych warunkach i na uwrociach. Skutkuje to większa żywotnością zestawu.

NONSTOP LIFT – nowe zabezpieczenie hydrauliczne

NONSTOP LIFT to innowacyjna technologia chroniąca belkę koszącą. Obustronny bezpiecznik najazdowy umożliwia omijanie przeszkód. Istotną rolę odgrywa łożyskowanie ramienia kosiarki przez przegub kulowy amortyzowany hydraulicznie przez trójkątny drążek –stabilizator. Ciśnienie w systemie jest odczytywane na manometrze. Ustawianie odpowiedniego ciśnienia nie stanowi żadnego problemu. Przy najeździe na przeszkodę ramie kosiarki dzięki systemowi trójkątnych drążków wychyla się w tył i jednocześnie unosi dzięki przegubowi kulistemu, co daje efekt trójwymiaru w procesie omijania przeszkód. Dzięki temu rozwiązaniu unika się większych uszkodzeń kosiarki przy najeździe na przeszkodę. również przy dużych prędkościach.

Belka kosząca Novacat – sprawdzona tysiące razy

Serce kombinacji to belka kosząca NOVACAT z seryjnym systemem szybkiej wymiany noży. Spłaszczone powierzchnie kielichów, doskonałe przeciwostrza, duże pokrycie obszaru pracy noży zapewniają perfekcyjny przepływ masy, pierwszorzędna jakość cięcia i ochronę darni.

Łatwa w transporcie i przechowywaniu

Do transportu maszyna jest składana hydraulicznie i ryglowana. Wysokość transportowa to 4,0 m , szerokość w transporcie 2,7 lub 3,15, prześwit nad podłożem to 28 cm.

Najniżej położonym elementem w transporcie jest rama, a wiec nie ma ryzyka uszkodzenia elementów napędu. Rygiel transportowy jest uruchamiany hydraulicznie – obsługa jest wiec maksymalnie komfortowa dzięki wyeliminowaniu cięgien linkowych.

Podpory do odstawiania maszyny są na wyposażeniu seryjnym, maszyna po odstawieniu nie zajmuje dużo miejsca.

Kontrola serwisowa przez sterownik

Seryjnie kombinacja jest wyposażona w sterownik SELECT CONTROL. Dzięki niemu można dokonać preselekcji takich funkcji jak: wybór kombinacji, zmiana szerokości pracy, zamykanie osłon bocznych, hydrauliczne odryglowywanie blokady transportowej oraz ustawianie odciążenia przez zawory odcinające.

Na życzenie maszyna może być wyposażona w sterownik POWER CONTROL z Load Sensing, sterownie ISOBUS – owe wszystkich funkcji, bezpośrednie, wykonywane ze sterownika załączanie określonych funkcji (np. kosiarka przednia czy ciśnienie odciążenia) oraz ustawianie szerokości koszenia dzięki IOSOBUS – owemu sygnałowi podawanemu z ciągnika.

Obydwa terminale mają zintegrowany komunikat o konieczności wykonania serwisu. W zależności od ilości motogodzin pracy walka napędu, terminal wskazuje jakie czynności konserwacyjne należy przeprowadzić.

Interwały serwisowe wynoszą 50 godzin jeżeli chodzi o smarowanie ( punkty smarownicze, cylinder, wałki itp. ) oraz 250 godzin jeżeli chodzi o wymianę oleju.

źródło: Poettinger