Nowe Ursusy C-380 napędza teraz 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik Deutz TCD 2.9 o pojemności 2.9 litra, o mocy 75 KM. W odróżnieniu do wcześniej montowanego silnika marki Perkins, aktualna jednostka napędowa wyposażona jest w układ Common Rail. Trzeba przyznać, że to niewątpliwy plus nowej serii C-380. W celu spełnienia normy spalin Stage III B silnik został wyposażony w katalizator DOC i zawór EGR.
Spółka Ursus chcąc konkurować z innymi producentami ciągników na bieżąco modernizuje oferowane maszyny, jednak wprowadzając podzespoły nowszej generacji zmienia się również ich cena. Nowy Ursus C-380 w porównaniu do modeli z silnikami Perkins podrożał o około 8 tys. zł a jego aktualna cena katalogowa to 110,9 tys. zł netto.
Spółka Ursus będzie musiała również pomyśleć nad nowym hasłem reklamowym swoich ciągników. Hasło „Polska moc” przy zastosowaniu silnika niemieckiego producenta teraz brzmi nieco niezręcznie.
M.K. / maszynydlafarmera.pl