Półzawieszane pługi obracalne KUHN VARI-CHALLENGER

Oferta półzawieszanych pługów obracalnych firmy KUHN wzbogaciła się o nowy model VARI-CHALLENGER z płynną regulacją szerokości roboczej, wyposażony w 7 do 10 korpusów, przystosowany do pracy z ciągnikami o mocy od 170 do 450 KM.

 

Pług VARI-CHALLENGER dostępny jest również w wersji do orki po caliźnie do pracy z ciągnikami wyposażonymi w szerokie opony, koła bliźniacze lub gąsienice. VARI-CHALLENGER pozwala na manewry na mniejszych uwrociach dzięki kątowi skrętu głowicy 110°. Zminimalizowano także ryzyko uszkodzenia ciągnika nawet przy najciaśniejszych skrętach po przez optymalną odległość pomiędzy głowicą a pierwszym korpusem. W trudnych warunkach roboczych, możliwe jest podniesienie tylnej ramy i wykonanie orki tylko przednimi korpusami.

 

System Follow Contour pozwala na dokładne kopiowanie terenu podczas orki. Przednia i tylna rama są ze sobą połączone przegubem na poziomie wózka, co sprawia, że wszystkie korpusy pracują na jednakowej głębokości. Niezależnie od nierówności (zagłębienia lub górki) głębokość orki jest jednakowa na całym polu.

 

Główne czynności regulacyjne pługa wykonuje się bez narzędzi, głębokość orki regulowana jest obustronnie za pomocą śrub na wózku. Głębokość orki tylnych korpusów jest regulowana osobno, za pomocą prawej lub lewej śruby z blokadą. W ten sam sposób reguluje się przednie koło w wersji pługa do orki on-land. Poziomowanie pługa odbywa się za pomocą niezależnych śrub regulacyjnych (lewej i prawej). Pierwsza skiba regulowana jest za pomocą siłownika hydraulicznego pozwalającego na ustawienie pługa względem rozstawu kół w zakresie od 1,1 do 1,65 m. Wskaźnik widoczny z kabiny ciągnika ułatwia wykonanie regulacji.

 

Pług VARI-CHALLENGER wyposażony jest seryjnie w terminal sterujący. Dostępne są dwa typy terminala: KTH 105, który pozwala na regulację pierwszej skiby i płynną zmianę szerokości roboczej za pośrednictwem pojedynczego zaworu dwustronnego działania i terminal KCH 10, który gwarantuje bezpieczne manewrowanie maszyną na uwrociach. Obrót pługa jest możliwy dopiero w momencie, gdy tylna rama z korpusami będzie ustawiona w jednej linii z przednią. Płynna regulacja szerokości roboczej pługa z kabiny ciągnika możliwa jest w zakresie od 35 do 55 cm. Manewry na uwrociach przebiegają płynnie dzięki dwóm dużym siłownikom dwustronnego działania. Wózek o szerokości 2,40 m zapewnia maszynie odpowiednią stabilność. Konstrukcja pługa podczas transportu chroniona jest przez zawieszenie hydropneumatyczne siłownika podnoszącego. Duże koła z bieżnikiem rolniczym (400 x 1200 mm) zapewniają dobrą nośność i ułatwiają jazdę po drogach. Pług VARI-CHALLENGER daje możliwość pracy z ciągnikami o szerokości do 3.50 m. Gdy przyczepność na caliźnie jest nie satysfakcjonująca istnieje możliwość orki w bruździe.

 

 

Źródło: Kuhn