Wóz asenizacyjny typu T 513 przeznaczony jest do: usuwania, transportu i przepompowywania gnojowicy ze zbiorników podziemnych jak i naziemnych z wysoko położonym punktem czerpania, rozlewania gnojowicy na polach uprawowych, łąkach i pastwiskach, usuwania nieczystości i osadów z głębokości do 6 m z kanałów, dołów i szamb, czyszczenia sadzawek, basenów przeciwpożarowych itp. zbiorników ze szlamu i mułu, obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków, transportu wody do nawadniania pól, zaopatrywania poideł dla zwierząt w wodę a także do akcji gaśniczych prowadzonych przez straż pożarną.
Najważniejsze elementy wyposażenia to:
1. Podwozie wykonane z kształtowników zamkniętych ze specjalnymi wzmocnieniami zawieszone na zestawie kołowym typu BOGIE (tandem resorowany) z ogumieniem 23.1 x 26 oraz z tylną osią skrętną, przystosowanym do poruszania Się po drogach publicznych z prędkością do 40 km / h.
2. Podwozie przygotowane pod aplikator naglebowy oraz doglebowy z możliwością sterowania z kabiny ciągnika.
3. Specjalny układ sterujący tylną osią skrętną, dzięki któremu koła tylnej osi są kierowalne i skręcają wraz z ciągnikiem, ułatwiając tym samym manewrowanie wozem.
4. Kompresor firmy MORO typ PM 80 z napędem hydraulicznym, który dzięki specjalnej konstrukcji umożliwia nieprzerwaną pracę przez ponad godzinę czasu z zachowaniem normalnej temperatury pracy. Kompresor MORO wyposażony jest również w automatyczną smarownicę łopatek co ułatwia obsługę wozu asenizacyjnego.
5. Obrotowe ramię ssawne firmy MORO zapewniające obrót o kąt 320 stopni, jak również możliwość opuszczania i podnoszenia o kąt +/- 27 stopni w całości sterowane hydraulicznie z dołączonego pilota dla którego opróżnienie naziemnego oraz podziemnego zbiornika nie stanowi najmniejszego problemu.
6. Elektroniczny system do mierzenia zawartości azotu i substancji odżywczych w gnojowicy – Fertimeter NPK2
{gallery}Pomot – T513{/gallery}
źródło: POMOT
foto: POMOT