Cyfrowa premiera „Lądowanie na Ziemi”, wprowadzająca ciągnik Massey Ferguson 8S, zdobyła złoty medal w kategorii „Najlepsze wykorzystanie technologii cyfrowej” i srebrny medal w kategorii „Najlepsze cyfrowe / hybrydowe wydarzenie B2B” podczas gali Best Event Award 2020 w dniu 4 grudnia 2020 r., emitowanej na żywo z Mediolanu (Włochy).
W trudnym okresie pandemii CoVid-19 NEXT Group, nagrodzona agencja, pracowała razem z Massey Ferguson, organizując w 100% cyfrową światową premierę nowego ciągnika MF 8S, która miała miejsce 24 lipca 2020 r.
Z uwagi na pandemię wydarzenie było organizowane w całości zdalnie, z wykorzystaniem wszystkich możliwości, jakie dają cyfrowe spotkania i narzędzia do współpracy, w samym środku pierwszego lockdownu między marcem a lipcem 2020 r., przez zespół ds. marketingu Massey Ferguson z siedzibą we Francji (Beauvais) oraz zespół NEXT Group z siedzibą we Włoszech (Mediolan).
Tego dnia 65 000 gości uczestniczyło w wydarzeniu transmitowanym online na żywo na dedykowanej platformie internetowej w 10 różnych językach, z tłumaczeniem w czasie rzeczywistym. Wśród uczestników znaleźli się wszyscy pracownicy AGCO i Massey Ferguson, 900 dziennikarzy, personel dealerów i dystrybutorów Massey Ferguson z całego świata, a także 25 000 rolników i kontrahentów ze 170 krajów, którzy byli świadkami premiery ciągnika, oglądając to wydarzenie ze swoich biur lub domów 24 lipca 2020 r. .
Przed wydarzeniem przygotowano kampanię zapowiadającą i angażującą odbiorców, aby zaoferować zainteresowanym uczestnikom rejestrację online, z wykorzystaniem mediów społecznościowych i możliwości systemów automatyzacji marketingu.
Na potrzeby transmisji online na żywo zorganizowano specjalne studio w fabryce Massey Ferguson w Beauvais (Francja) z wykorzystaniem najnowszej technologii nadawania stosowanej zazwyczaj przez kanały telewizyjne i produkcje filmowe. Goście mieli okazję podziwiać angażującą prezentację w ekscytującej atmosferze wykreowanej poprzez wirtualny plan (Virtual Set) z kącikiem LED (LED Corner) i technologią camera tracking, rzeczywistością wirtualną, rzeczywistością rozszerzoną, udziałem uczestników z całego świata oraz efektami świetlnymi i muzycznymi. Na koniec pojawił się w całej swojej okazałości rzeczywisty ciągnik MF 8S – wśród świateł, w rzeczywistości rozszerzonej, z efektami muzycznymi i wideo.
Aby utrzymać uwagę widzów i zapewnić udoskonaloną jakość, nadano prezentacji dynamiczne tempo i zastosowano wzbogacające ją elementy, takie jak animacje i nagrania wideo, a także ankiety w czasie rzeczywistym, co przyczyniło się do ogromnego sukcesu wydarzenia. Dziennikarze mogli zadawać pytania, korzystając z okienka czatu, a prezenterzy programu udzielali im odpowiedzi na żywo.
Wydarzenie cieszyło się niezwykłym powodzeniem. Bez wątpienia spowodował to olśniewający design i funkcje MF 8S, ale swoją rolę odegrały również nowatorskie pomysły zespołu, który za pomocą najnowszych technologii przeprowadził cyfrową premierę produktu.
Źródło: Massey Ferguson