New Holland wprowadza swoją innowacyjną przekładnię bezstopniową Auto CommandTM w serii ciągników T9. Seria ta obejmuje pięć modeli o mocy maksymalnej od 429 do 605 KM w przypadku flagowego modelu T9.600 AC, co czyni go najsilniejszym ciągnikiem z przekładnią bezstopniową na świecie. Łatwy w obsłudze ciągnik osiąga nowy poziom wydajności, efektywności i wszechstronności.
Ciągnik T9 Auto CommandTM jest maszyną dla klientów wymagających od swego ciągnika wydajności, wszechstronności i efektywności. Wykorzystanie pełnej mocy przy prędkości nawet 500 m/h lub przy pracach wykonywanych za pomocą WOM-u są absolutną nowością w ciągnikach z tej klasy mocy. Można w nich zamontować dodatkowe obciążniki o wadze 5,5 t. Ich promień skrętu wynosi 10,7m przy całkowitej szerokości poniżej 3 m nawet z zamontowanymi oponami 900/60 R42. To wszystko sprawa, że ciągniki T9 Auto Command są najwszechstronniejszymi ciągnikami o dużej mocy w branży. Dzięki temu jedną maszyną można wykonywać wiele różnych prac, takich jak rozlewanie gnojowicy, orka, transport przyczepy na ziarno, ciężkie prace kultywacyjne, siew czy ugniatanie kiszonki w silosach. Te wysokiej jakości, wszechstronne ciągniki wyróżnia prosta i intuicyjna obsługa oraz niezawodność. Są one przeznaczone do wielkoobszarowych, profesjonalnych gospodarstw rolnych, oczekujących od ciągnika większego zakresu zastosowań i obniżenia całkowitych kosztów użytkowania – wyjaśnia Sean Lennon, dyrektor działu ciągników.
Maksymalna wydajność dzięki intuicyjnej i prostej w obsłudze przekładni Auto CommandTM
Bezstopniową przekładnię Auto CommandTM cechuje najbardziej intuicyjna w branży logika obsługi, która sprawdziła się w innych ciągnikach marki New Holland. Prostota obsługi oraz zastosowanie przekładni w innych ciągnikach stanowią niewątpliwą zaletę dla gospodarstw rolnych wykorzystujących regularnie pracowników sezonowych i posiadających różne rodzaje ciągników. Wyróżniony nagrodą podłokietnik SideWinderTM II ze zintegrowanym monitorem z kolorowym ekranem dotykowym o dużej przekątnej IntelliViewTM IV oraz wielofunkcyjna dźwignia sterowania CommandGripTM zapewniają nad wyraz komfortową i prostą obsługę maszyny. Na dźwigi sterowania CommandGripTM umieszczone są w bezpośrednim zasięgu dłoni operatora najczęściej używane elementy sterowania, ponadto umożliwia ona sterowanie prędkością jazdy i przyśpieszenia ciągnika w zależności od siły przyłożonej do dźwigni. W połączeniu z przekładnią Auto CommandTM umożliwia to perfekcyjny dobór prędkości do wykonywanej pracy.
Optymalną efektywność przekładni zapewniają cztery punkty przenoszenia mocy tylko drogą mechaniczną. Punkty te zostały specjalnie dobrane z myślą o najczęściej używanych prędkościach podczas wykonywanych prac polowych oraz transportowych wykonywanych na dużej prędkości. Stopień mechanicznego przenoszenia mocy w przekładni T9 Auto Command nigdy nie spada poniżej 60%, dzięki czemu wyróżnia ją na tle innych przekładni bezstopniowych niezwykła sprawność przenoszenia mocy, którą jeszcze bardziej zwiększa technologia podwójnego sprzęgła.
Funkcje automatyki umożliwiają operatorowi wybór pożądanej prędkości jazdy, a całą resztą zajmie się ciągnik T9, ustawiając optymalną prędkość obrotową silnika w celu automatycznego ograniczenia zużycia paliwa. Tryb pracy z WOM-em umożliwia utrzymanie prędkości obrotowej wału przy zmianach obciążenia, a tempomat umożliwia ciągnikowi T9 jazdę z określoną prędkością po naciśnięciu jednego przycisku, co idealnie się sprawdza podczas prac transportowych.
W pełni zintegrowany układ automatycznego prowadzenia IntelliSteerTM pozwala zwiększyć wydajność i efektywność pracy oraz zapewnia powtarzalność pomiędzy przejazdami rzędu 1- 2 cm, natomiast zestaw usług telematycznych PLM Connect umożliwia dokładne monitorowanie pracy ciągnika z biura.
Ciągła wydajność i wszechstronność w każdej sytuacji
Przekładnia Auto CommandTM automatycznie reguluje moc silnika i prędkość jazdy pod kątem maksymalnej wydajności wykonywanego zadania niezależnie od wykorzystywanej przy nim siły uciągu. Szybkie przyspieszanie do prędkości 40 km/h, rozwijanej na drodze przy prędkości obrotowej silnika 1650 obr/min, zapewnia cichą i ekonomiczną jazdę, co bez wątpienia jest zaletą w porównaniu z innymi przekładniami.
Zdolność poruszania się z niską prędkością oraz precyzyjne sterowanie prędkością za pomocą bezstopniowej przekładni przekładają się na wyższą wydajność w porównaniu z przekładnią z biegami przełączalnymi pod obciążeniem.
Intuicyjne automatyczne sterowanie mocą silnika i prędkością jazdy, płynna zmiana biegów oraz hamowanie bez użycia sprzęgła znacznie ograniczają zmęczenie operatora i dzięki temu zwiększają wydajność jego pracy. W połączeniu z przestronną kabiną i ergonomiczną konstrukcją ciągniki zapewniają operatorowi najwyższy w klasie komfort.
Przekładnia Auto CommandTM posiada również funkcję aktywnego zatrzymania, która zapobiega przemieszczaniu się zatrzymanego ciągnika do przodu lub do tyłu, nawet gdy ma to miejsce na pochyłości lub pod dużym obciążeniem.
DANE TECHNICZNE:
Model | T9.435 Auto Command™ | T9.480 Auto Command™ | T9.530 Auto Command™ | T9.565 Auto Command™ | T9.600 Auto Command™ |
Maks. moc z funkcją EPM | 435 KM
320 KW |
469 KM
345 KW |
525 KM
386 KW |
557 KM
410 KW |
613 KM
451 KW |
Maks. moc bez funkcji EPM | 411 KM
302 KW |
469 KM
345 KW |
525 KM
386 KW |
557 KM
410 KW |
613 KM
451 KW |
Moc znamionowa silnika z funkcją EPM | 413 KM
304 KW |
466 KM
343 KW |
517 KM
380 KW |
548 KM
403 KW |
598 KM
444 KW |
Moc znamionowa silnika z funkcją EPM | 375 KM
276 KW |
426 KM
313 KW |
476 KM
350 KW |
507 KM
373 KW |
542 KM
399 KW |
źródło: New Holland Agriculture