Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Przyczepy hakowe Krampe THL teraz z ISOBUS

Po wprowadzeniu systemu sterowania ISOBUS w przyczepach Krampe typu push-off (z funkcją wypychania) na targach Agritechnica 2023, system ten jest teraz wdrażany w innych pojazdach Krampe. Szczególnie skorzystają na tym przyczepy hakowe, które są wykorzystywane jako w pełni profesjonalne pojazdy w sektorze komunalnym, rolniczym, leśnym a także przy robotach ziemnych.

Ze względu na szeroką gamę dostępnych opcji wyposażenia i funkcji przyczep hakowych, oczywiste było zapewnienie interfejsu ISOBUS również dla tego typu pojazdów. Będzie on dostępny opcjonalnie w poszczególnych modelach serii THL z systemem hakowym VDL od 2025 roku.

W firmie Krampe interfejs ISOBUS odgrywa kluczową rolę, a obecnie wprowadzanych jest w nim wiele innowacji. Opracowano również interfejs specjalnie do potrzeb Krampe, który spełnia wymagania i dostosowany jest do specyficznych cech przyczep tego producenta.

Kluczowe funkcje, takie jak główny siłownik, ramię pchające, hydrauliczna blokada kontenera i układ kierowniczy, można łatwo kontrolować za pomocą standardowego interfejsu. Nowy system ISOBUS można wykorzystać z kolei również do sterowania i monitorowania oświetlenia roboczego, elektronicznego systemu hamulcowego EBS, obrotowej lampy ostrzegawczej i zdalnej konwersji ciśnienia w miechu, aby określić stan załadunku.

Oczywiście, powyższe funkcje można również obsługiwać za pomocą dowolnego innego terminala ISOBUS lub znanego już pilota w nowych konstrukcjach Krampe. Ponadto wieloma funkcjami można sterować bezpośrednio za pomocą urządzeń AUX-N ISOBUS, takich jak dźwignia napędu ciągnika lub urządzenia i joysticki innych producentów.

Nowy interfejs ISOBUS wpływa na znaczne ułatwienie obsługi przyczep Krampe. Dodatkowo, dzięki modyfikacji bloku hydraulicznego w RamBody i przyczepach hakowych THL, natężenie przepływu jest wyższe. Zwiększa to prędkość roboczą pojazdów.

Jednocześnie, dostosowując przyczepy do nowego interfejsu, zoptymalizowano również wiązkę przewodów w podwoziu. Ułatwia to układanie kabli podczas końcowego montażu i upraszcza klientom późniejszą obsługę oraz konserwację pojazdów.

Zespół ds. technologii sterowania intensywnie pracuje również nad zdalną konserwacją, aby umożliwić bezpośredni dostęp do urządzeń sterujących podczas pracy pojazdu. Pracownicy tego działu są już w stanie korygować nieprawidłowe ustawienia lub wprowadzać zmiany i dostosowywać oprogramowanie zdalnie. Wkrótce będą mogli również zdalnie instalować aktualizacje oprogramowania.

 

Źródło: Krampe Fahrzeugbau GmbH

 

Exit mobile version