Pług ramowy – nowa maszyna firmy BOMET

Głównym zespołem pługa jest rama nośna z uchwytami korpusów oraz przykręcany przodek z trzypunktowym układem zawieszenia, który można zamontować na przedniej belce ramy w dwóch położeniach. Zmiana położenia przodka z TUZ umożliwia prowadzenie ciągnika prawymi kołami w bruździe lub wszystkimi kołami po caliźnie. Trzypunktowy układ zawieszenia, umożliwiający połączenie pługa z ciągnikiem wyposażonym w II lub III kategorię, składa się z osi zawieszenia ze stojakiem i podparty jest długim zastrzałem. Przodek z TUZ-em wyposażony jest w śrubę regulacyjną, która umożliwia regulację szerokości pierwszej skiby (regulacja poprzeczna).

bomet pugi ramowe foto 1 Pług ramowy   nowa maszyna firmy BOMET

Grządziel korpusów płużnych mocowana jest w uchwycie ramy za pomocą sworznia i sprężyny resorowej, która zabezpiecza je przed przeciążeniem. Szerokość robocza korpusów wynosi 0,4 m i 0,45 m. Rozstaw wzdłużny korpusów to 1000 mm, a wraz z dużym prześwitem pod ramą (830 mm) zapewnia odporność pługa na zapchania resztkami roślinnymi. Koło kopiujące, ustalające głębokość orki w zakresie do 350 mm, mocowane jest w uchwycie trzeciego korpusu.

W przypadku prowadzenia ciągnika po caliźnie zalecanie jest montowanie znacznika talerzowego na końcu pługa. Pozwala on na uzyskanie stałej odległości kół ciągnika od bruzdy oraz zachowanie prawidłowej szerokości pierwszej skiby.

Opcją dodatkową wyposażenia pługa są przedpłużki talerzowe, które zapewnią dobre (równomierne i płytkie) przyoranie masy organicznej. Przedpłużki talerzowe są mocowane w uchwycie na grządzielach korpusów i umożliwiają swobodną regulację względem elementów roboczych.

bomet pugi ramowe foto 2 Pług ramowy   nowa maszyna firmy BOMET

DANE TECHNICZNE:

bomet pugi ramowe dane tech Pług ramowy   nowa maszyna firmy BOMET

 

źródło: bomet.pl