W ostatnich dniach koncern Kubota wydał komunikat o wydłużeniu interwałów serwisowych ciągników z serii M, czyli pojazdów o mocy 66 KM i większej. Nowy harmonogram przeglądów dotyczy zarówno maszyn nowych, czekających na nabywców w punktach dilerskich, jak i traktorów już zakupionych i użytkowanych przez polskich rolników. Oznacza to, że wszystkie egzemplarze ciągników Kubota: M6040, M7040, M8540, M9540, M8560, M9960, M108S, M128X, M130X, M110GX M135GX, M135GXS oraz odmian sadowniczych: M7040N i M8540N podlegają obecnie rzadszym przeglądom. Zmiany nie dotyczą modeli poniżej 66 KM (tzw. seria BLG, w tym modelu L5040) oraz serii traktorów ME sprzedawanej w Polsce do 2008 roku.
W odpowiedzi na wnioski płynące z wielu rynków europejskich koncern Kubota przeprowadził zakrojone na szeroką skalę badania nad zmniejszeniem wymaganej częstotliwości czynności obsługowych. W ich wyniku ustalono, że dzięki doskonałej jakości komponentów mechanicznych pomarańczowych traktorów i przy zastosowaniu zalecanych przez markę Kubota środków smarnych bez przeszkód można wydłużyć terminy obowiązkowego serwisowania ciągników rolniczych Kubota. Zmianie uległy między innymi:
-
M6040, M7040: wymiana oleju silnikowego co 500 h (wcześniej co 300 h)
-
M8540, M9540: wymiana filtra oleju silnikowego co 500 h (wcześniej co 300 h)
-
M8560, M9960: wymiana filtra oleju silnikowego co 500 h (wcześniej co 300 h)
-
M108S, M128X, M130X: wymiana oleju osi przedniej co 1000 h (wcześniej co 600 h)
-
M110GX, M135GX i M135GXS: wymiana oleju mechanizmu różnicowego osi przedniej co 1000 h (wcześniej co 600 h)
Dalsze szczegóły nowych harmonogramów przeglądów dostępne są u Dilerów Kubota w całej Polsce.
Jak widać, obowiązkowe czynności obsługowe stały się znacznie rzadsze, by maksymalnie ułatwić użytkowanie maszyn Kubota. Utrzymano jednak wymóg pierwszej wymiany oleju po 50 mth, ale teraz dotyczy on jedynie wymiany oleju w silniku i filtra oleju w silniku.
Dzięki tej decyzji eksploatacja ciągników Kubota stała się jeszcze bardziej atrakcyjna. Rzadsze wymiany materiałów eksploatacyjnych to dla użytkownika nie tylko oszczędność pieniędzy, lecz także czasu. Co ważne, zmieniając harmonogram obsługi maszyn, producent nie nałożył żadnych wyśrubowanych wymagań. Olej silnikowy musi odpowiadać specyfikacji podanej w instrukcji obsługi, należy stosować wyłącznie filtry oleju przekładniowego, hydraulicznego, silnikowego i filtry paliwa zalecane przez firmę Kubota, a do wszystkich przekładni wlewać wyłącznie olej Kubota Super UDT lub Kubota UDT.
źródło: KUBOTA