Marka SAME wprowadziła do oferty nowe modele Virtus J: są to ciągniki średniej mocy z szeregiem rozwiązań, opartych na doświadczeniach zdobytych przy konstruowaniu modeli Virtus. Modele oznaczone symbolem J wyróżniają duże możliwości tworzenia konfiguracji wyposażenia oraz korzystny stosunku jakości do ceny.
Seria Virtus J, charakteryzujące się dużą zwinnością, łatwością prowadzenia i komfortową kabiną. Dysponują ekonomicznymi silnikami o wyjątkowych osiągach. Virtus J dobrze sprawdza się w pracach z ładowaczem czołowym.
Zgodnie z filozofią SAME, Virtus J oferuje dużą swobodę tworzenia kompletacji wyposażenia, wybór dotyczy wielu pozycji wyposażenia opcjonalnego, dzięki czemu każdy z rolników może stworzyć ciągnik na miarę własnych potrzeb.
Wszystkie modele Virtus J wyposażono w 4-cylindrowe, elektronicznie sterowane silniki Deutz z układem wtryskowym Common Rail. Jednostki te generują 95% mocy znamionowej już przy 1700 obr./min, co pozwala na uzyskanie niskiego zużycia paliwa nawet przy dużych obciążeniach, na przykład przy przejazdach z ładunkami lub jeździe w trudnym terenie. Silniki spełniają wymogi normy Tier 4i/Euro 3B dzięki zastosowaniu zewnętrznego, chłodzonego układu recyrkulacji spalin oraz katalizatora DOC.
Prace polowe i ogólno-gospodarskie bardzo się od siebie różnią. Dlatego modele Virtus J oferują duże możliwości tworzenia indywidualnych konfiguracji wyposażenia: od przekładni mechanicznej 10P+10T w wersji LS po zaawansowane technologicznie przekładnie Powershift 30P+30T z rewersem elektro-hydraulicznym ze sprzęgłem SenseClutch w wersji GS. Dla zapewnienia maksymalnej wydajności przy dużej precyzji prowadzonych prac, wszystkie przekładnie wyposażono w minireduktor i superreduktor. O ile w zakresie tworzenia indywidualnych konfiguracji wyposażenia Virtus J zapewnia bogatą ofertę opcji do wyboru – o tyle w zakresie rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo użytkowania nie ma miejsca na kompromis. Zintegrowany układ hamulcowy na wszystkie koła z tarczami w kąpieli olejowej zapewnia skuteczne zatrzymywanie ciągnika w każdej sytuacji.
Modele Virtus J dysponują układem hydraulicznym 60ECO o maksymalnym wydatku 60 litrów na minutę, przy zaledwie 1600 obr./min. Udźwig podnośnika sięga 5410 kg. Innowacyjny, sterowany elektronicznie podnośnik tylny może obsługiwać osprzęt z wyjątkową precyzją i łatwością. Funkcja AutoWOM uruchamia i zatrzymuje wałek w trakcie podnoszenia/opuszczania ramion podnośnika. Układ kierowniczy SDD redukuje o połowę liczbę obrotów koła kierownicy potrzebną do wykonania pełnego skrętu kół.
Każdy operator ciągnika wie, jak ważne jest zachowanie pełnej kontroli nad wykonywanymi pracami. Wystarczy wsiąść do kabiny nowego Virtusa J, aby zauważyć, że jego kabina została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu operatorowi optymalnego komfortu i najlepszej widoczności. Wszystkie przyrządy sterownicze umieszczone ergonomicznie w zasięgu ręki operatora pogrupowano według obsługiwanych funkcji i częstotliwości ich używania. Wyświetlacz na tablicy wskaźników umożliwia pełne kontrolowanie wszystkich funkcji. Dzięki funkcji SDS, możliwe jest programowanie sekwencji operacji, które następnie wykonywane są automatycznie na uwrociach pola .
Dzięki modelom Virtus J, SAME oferuje teraz nową jakość w pracach polowych: wszechstronność, wydajność i jeszcze większy komfort.
Dane techniczne:
|
90 |
100 |
110 |
120 |
|
Silnik |
|||||
Typ silnika |
DEUTZ TCD 3.6 L 04 TIER 4i |
||||
Cylindry/Pojemność |
4 TI/3620 cm3 |
||||
Wtrysk |
Common Rail (1600 bar) |
||||
Moc przy znamionowej prędkości obrotowej |
62,5/85 kW/KM |
69,5/95 kW/KM |
77/105 kW/KM |
83/113 kW/KM |
|
Prędkość znamionowa |
2200 obr./min |
||||
Moc maks. |
65,5/89 kW/KM |
72,5/99 kW/KM |
81/110 kW/KM |
87/118 kW/KM |
|
Prędkość obrotowa silnika przy mocy maksymalnej |
2000 obr./min |
||||
Maksymalny moment obrotowy |
358 |
397 |
440 |
460 Nm |
|
Wzrost momentu obrotowego |
32% |
32% |
32% |
28% |
|
Przekładnia |
|||||
Rewers kierunku jazdy |
Powershuttle lub mechaniczny |
||||
Przełożenia |
10P+10T (20P+20T z reduktorem i super-reduktorem) / 20P+20T Hi-Lo (40P+40T z reduktorem i super-reduktorem) / 30P+30T HML (60P+T60 HML z reduktorem i super-reduktorem) |
||||
Prędkość maksymalna |
40 km/h / 40 km/h ECO |
||||
Napęd na 4 koła i blokada mechanizmów różnicowych |
standard |
||||
Hamulce i układ kierowniczy |
|||||
Hamowanie wszystkimi 4 kołami |
standard |
||||
Hamulec postojowy |
Park Brake (opcja w modelach 100-110-120) |
||||
UKŁAD HYDRAULICZNY I PODNOŚNIK |
|||||
Sterowanie |
elektroniczny (standard) |
||||
Udźwig podnośnika tylnego |
od 3565 do 5410 kg |
||||
Wydajność pompy |
55 (standard) / 60 ECO (opcja) l/min |
||||
Rozdzielacze hydrauliczne |
4/6/8 drogowe |
||||
Podnośnik przedni |
opcja |
||||
Udźwig podnośnika przedniego |
opcja (1850 kg) |
||||
WOM |
|||||
WOM |
opcja |
||||
Prędkość przedniego WOM |
opcja (1000 obr./min) |
||||
Sprzęgło WOM |
wielotarczowe, mokre |
||||
Prędkość |
standard (540/540 ECO) + opcja (540/540ECO/1000/1000ECO) |
||||
Sterowanie |
elektro-hydrauliczne |
||||
Kabina |
|||||
Kabina |
Kabina D2L z nowym wnętrzem |
||||
Klimatyzacja |
opcja |
||||
OGUMIENIE |
|||||
Ogumienie tylne |
420/85 R34 |
||||
Wymiary i masy |
|||||
Rozstaw osi |
2370 mm |
2370 mm |
2370 mm |
2370 mm |
|
Masa |
3800 kg |
3900 kg |
3900 kg |
3900 kg |
|
Szerokość min.-maks. |
2060-2345 mm |
2060-2345 mm |
2060-2345 mm |
2060-2420 mm |
|
Długość |
4145 mm |
źródło: SAME DEUTZ-FAHR