W modelu z rocznika 2014 firma Case IH prezentuje aktualnie najnowszą generację ciągników Steiger i Quadtrac. Nowe modele to Quadtrac 540, Quadtrac 580 oraz ultranowoczesny Quadtrac 620 o mocy napędowej 628 KM oraz mocy maksymalnej 692 KM. Dzięki temu nowe ciągniki Case IH Steiger i Quadtrac są obecnie najmocniejszymi traktorami dostępnymi w produkcji seryjnej. Oprócz tego charakteryzują się one wynoszącym prawie 3000 niutonometrów momentem obrotowym i masą własną równą 25 ton.
Case IH Steiger – maksymalna moc pociągowa przy napędzie na koła
Seria Case IH Steiger została poszerzona o trzy nowe modele, Case IH Steiger 540, 580 i 620 z silnikami o mocy od 543 do 628 KM — uzupełniają one dotychczasową grupę produktów Steiger w górnym przedziale mocy, dzięki czemu firma Case IH oferuje obecnie najmocniejsze na świecie traktory kołowe.
Nowe ciągniki Steiger 540, 580 i 620 posiadają ramę o wielkości dostosowanej do ich mocy oraz zintegrowane balasty — w konsekwencji zostały wyposażone w elementy o zwiększonej wytrzymałości, np. w obszarze osi i piast.
Większa rama Steiger z nowymi, mogącymi przenosić jeszcze większe obciążenia elementami mechanizmu napędowego i przekładni wytycza nowe kierunki w branży w dziedzinie produktywności i sprawia, że ciągniki te stają się idealnym rozwiązaniemdla ciężkich prac pociągowych z zakresu obróbki i uprawy gleby.
Case IH Quadtrac – najwyższa moc idąca w parze z optymalną trakcją i maksymalną ochroną gleby
Podwozie Quadtrac z czterema niezależnymi gąsienicowymi mechanizmami napędowymi zapewnia stałą powierzchnię kontaktową przekraczającą 5,6 m2, czyli o około 25% większą niż w przypadku innych ciągników tej klasy. Pozwala to na uzyskanie lepszej trakcji przy mniejszym nacisku na podłoże — niemal całkowicie wyeliminowany zostaje również poślizg.
Istotnymi czynnikami sukcesu oraz cechami potwierdzającymi wyjątkową pozycję ciągnika Quadtrac są liczne właściwości, które wynikają z jego wyjątkowego wyglądu i koncepcji konstrukcyjnej.
I tak podwozia gąsienicowe można odchylać do 10 stopni w górę i w dół. Gwarantuje to dużą powierzchnię kontaktu z podłożem niezależnie od sytuacji, a także ogranicza ugniatanie gleby. Dzięki połączeniu niezależnego i indywidualnego resorowania wibracji gąsienicowych mechanizmów napędowych, szerokiego rozstawu kół wynoszącego 3,92 m oraz koncepcji Positive Drive ciągnik Quadtrac przenosi siłę w 100%. Centralnie umieszczona belka zaczepowa zapewnia stały nacisk na wszystkie cztery mechanizmy napędowe. Dodatkowe balastowanie ciągnika Quadtrac nie jest konieczne.
Dzięki temu ciągnik Quadtrac można eksploatować w różnych sytuacjach przy każdym obciążeniu. Optymalne osiągi można natomiast uzyskać nawet w przypadku mokrej lub z innego względu sprawiającej trudności gleby. Rozkład ciężaru jest również fabrycznie dostosowany do wszystkich prac — balast z przodu wynosi 60%, a z tyłu 40%.
Serie Steiger i Quadtrac posiadają zapewniające absolutnie niezrównaną widoczność we wszystkich kierunkach, największe na rynku kabiny. Kabina Surveyor™ wyposażona jest w osobne resorowanie. Dzięki niemu ruchy w kierunku jazdy i w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy, ruchy boczne oraz ruchy wahadłowe są kompensowane i amortyzowane, co przekłada się na lepszy komfort jazdy oraz lepszą kontrolę.
Najnowocześniejsza technologia silników z opatentowanym oczyszczaniem spalin
Wszystkie nowe modele Steiger i Quadtrac napędzane są silnikiem Cursor 13 FPT. Posiada on sześć cylindrów o pojemności skokowej 12,9 l oraz dwie zapewniające znaczną poprawę sprawności cieplnej chłodnice powietrza doładowującego. Moment obrotowy silnika wynosi 2941 Nm, co przekłada się na wyższą moc pociągową. Na potrzeby dłuższych dni roboczych na polu dostępne są zbiorniki paliwa o pojemności 1900 litrówi 320 litrów AdBlue.
Nowa gama ciągników Steiger i Quadtrac jest jedną z pierwszych serii maszyn Case IH spełniających zaostrzone przepisy dotyczące emisji spalin Tier 4 Final/Stage IV z systemem SCR-only. Zastosowano przy tym najnowszą generację systemu Efficient Power, obejmującą aktualnie także nowe, opatentowane technologie z zakresu dodatkowego oczyszczania spalin.
Innowacyjne, wyposażone w wyjątkową technologię Hi-eSCR silniki zapewniają optymalne spalanie, dzięki czemu ciągniki Case IH Quadtrac nadal zajmują czołowe miejsca w zakresie efektywności zużycia paliwa. Opatentowana technologia zapewnia jednak nie tylko wyjątkową ekonomiczność, ale także stopień przetworzenia NOx na poziomie 95% (dla porównania stopień ten w przypadku innych systemów wynosi od 80 do 85%).
W przypadku Efficient Power oczyszczanie spalin odbywa się w osobnym systemie poza silnikiem w ramach tzw. rozwiązania SCR-only. Umożliwia to osiągnięcie znacznie większej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa — ma to wpływ również na niezawodność silników.
Silniki są fabrycznie dostosowane do osiągania maksymalnej mocy bez zwiększania emisji spalin lub zmniejszania ich sprawności. Dokładne dostosowanie procesu spalania i rezygnacja z recyrkulacji spalin powodują znaczne zwiększenie wydajności paliwa.
Charakteryzujący się wysoką sprawnością system SCR wyposażony jest w doskonałą funkcję zarządzania AdBlue — dzięki zakończonym uzyskaniem szeregu patentów, intensywnym badaniom prowadzonym przez FPT Industrial zapewnia ona precyzyjne sterowanie w całym obszarze roboczym.
Wspomniane patenty przyznano m.in. za:
– zoptymalizowane modele fluidodynamiczne strumienia spalin oraz wdmuchiwanego AdBlue;
– logikę sterowania służącą do dokładnego dawkowania AdBlue, która bezpośrednio uwzględnia w dozowaniu NOx wytworzone przez silnik;
– czujniki amoniaku i NOx, które wykrywają aktualny stan katalizatora oraz monitorują jego starzenie się, a także
– zintegrowaną technologię mikserów w systemach dodatkowej obróbki spalin w celu zapewnienia bardzo dobrej hydrolizy AdBlue i dokładnego rozdzielania amoniaku na katalizatory.
Wygodne miejsce pracy
Kabina montowana w ciągnikach Steiger i Quadtrac niezmiennie zaliczana jest do najwygodniejszych i największych na rynku. W nowej serii wdrożone zostały liczne optymalizacje:
Kabina posiada nowe, unikalne cechy — m.in. nową wentylację siedzenia kierowcy oraz nowe, ustawiane i ogrzewane elektronicznie szerokokątne lusterko wsteczne.
Siedzenie kierowcy można przestawiać nawet o 40 stopni w celu poprawy widoku oraz znacznego zmniejszenia obciążenia kierowcy w trakcie kontroli urządzeń dobudowywanych.
Oprócz tego ciągniki serii Steiger i Quadtrac wyposażone są w wyróżniające się zoptymalizowanymi detalami Multicontroller najnowszej generacji. Jego nowy, ergonomiczny układ ułatwia obsługę, natomiast podświetlenie zapewnia większe bezpieczeństwo w trakcie prac prowadzonych nocą.
Przy pomocy Multicontrollera może obsługiwać do ośmiu par zaworów hydraulicznych, a także automatyczną funkcją jazdy na uwrociach.
Kolorowy monitor AFS Pro 700 jest zintegrowany z podłokietnikiem, a także zsynchronizowany z ruchami fotela kierowcy. AFS Pro 700 zapewnia nowoczesny komfort użytkowania wszystkich funkcji automatycznego systemu prowadzenia pojazdu wzdłuż zadanego toru AFS AccuGuide, a także ogólnych funkcji ciągnika, takich jak hydrauliczna regulacja przepływu.
Ustawienia Pro 700 mogą być dostosowywane w indywidualny sposób, co umożliwia wyświetlanie dokładnie tych informacji roboczych, które są dla operatora najważniejsze w konkretnym momencie.
Wszystkie ciągniki Steiger i Quadtrac wyposażone są w Automatyczne Zarządzanie Wydajnością Pracy (APM), dzięki czemu dla każdego dobudowanego urządzenia i terenu wybierają automatycznie optymalną kombinację biegu i prędkości obrotowej silnika. Jeżeli ciągnik posiada system APM, operator musi jedynie podać żądaną prędkość podstawową.
Szybsza jazda po drogach
W pełni synchroniczna skrzynia biegów Full Powershift, wyposażona w 16 biegów do jazdy w przód i dwa biegi wsteczne, zapewnia optymalne spektrum wydajności i umożliwia osiąganie prędkości 37 km/h. W trakcie jazdy wstecz możliwe jest osiągnięcie prędkości 13,5 km/h.
Na potrzeby prac polowych dostępnych jest dziewięć biegów. Dzięki temu można bardzo dobrze dostosować prędkość głównego obszaru roboczego do zaplanowanych prac oraz warunków roboczych.
Silna tylna część ciągnika
Belka zaczepowa klasy 5 bez problemu radzi sobie z obciążeniami pionowymi do 7 ton, natomiast zapewniający optymalną dostępność tylny mechanizm podnoszący we wszystkich modelach serii Steiger i Quadtrac można obciążać ciężarem do 9 ton.
Jako wyposażenie dodatkowe dostępny jest tylny wał odbioru mocy o prędkości obrotowej 1000 obr./min, który osiąga maksymalną moc już przy niskiej prędkości obrotowej silnika.
Pakiet reflektorów HID przeistacza noc w dzień
Ekskluzywny, zapewniający wysokie natężenie oświetlenia zespół regulowanych reflektorów HID poprawia widoczność w nocy dzięki dookólnemu oświetleniu pola. System oświetleniowy jest od 5 do 6 razy lepszy od typowych rozwiązań, a lampy HID pracują o 6000 godzin dłużej niż standardowe oświetlenie do ciągników.
Wszystkie ciągniki serii Steiger i Quadtrac mogą zostać dostarczone fabrycznie z kompletnym systemem prowadzenia pojazdu wzdłuż zadanego toru AccuGuide. Dzięki temu nie są konieczne czasochłonne i kosztowne dozbrojenia lub prace montażowe. W systemach prowadzenia pojazdu wzdłuż zadanego toru zastosowana została ponadto nowa generacja nadajników GPS AFS372. Mogą one odbierać rosyjski sygnał Glonass, co ze względu na większą liczbę satelitów zapewnia optymalne bezpieczeństwo użytkowania — bez dodatkowych kosztów.
Wymiary gabarytowe nowego ciągnika Quadtrac to 3,77 m wysokości i 7,60 m długości. Szerokość wraz z gąsienicami o szerokości 710 mm wynosi 2,99 m. Dostępna jest ponadto gąsienicami o szerokości 910 mm. 3,92 m rozstawu osi tego ciągnika to rekord w jego klasie.
źródło: CASE IH