Spośród 3820 zgłoszeń z 50 krajów STEYR Konzept otrzymał prestiżową nagrodę Platinum Award w konkursie MUSE Design Awards 2020. Zwycięski projekt został stworzony przez zespół CNH Industrial Design i STEYR Traktoren wraz z zespołami ds. Innowacji FPT Industrial.
Nagrody MUSE Creative i MUSE Design Awards to globalne konkursy, których celem jest wyróżnianie specjalistów sfery kreatywnej i projektowej z różnych branż. „Te osoby naprawdę ucieleśniają ducha innowacji” – powiedział Kenjo Ong, dyrektor generalny obu konkursów. „To zaszczyt nagradzać ludzi stojących za STEYR Konzept za ich monumentalną pracę!”.
Projektanci stworzyli wizję przyszłości ciągników Steyr. Zaprojektowany od podstaw, w którym każdy element ma swoją funkcję zachowując wspólną stylistykę. . Zaproponowana stylizacja daje poczucie jakości i precyzji, a jednocześnie jest dynamiczna. Kluczowe historyczne elementy projektu zostały ponownie zinterpretowane w sposób koncepcyjny; od białej konstrukcji kabiny do asymetrycznego grilla. Wewnątrz minimalistyczny design uzupełnia wyświetlana informacja na przezroczystych ekranach zapewniająca maksymalną widoczność dla operatora.
STEYR Konzept stanowi podwaliny nowej generacji ciągników tworzonych we współpracy z siostrzaną marką napędową FPT Industrial. Inżynierowie STEYR opracowali koncept, łącząc innowacyjne technologie w unikalny sposób, aby stworzyć przyjazną dla środowiska, a jednocześnie wydajną, a przede wszystkim funkcjonalną koncepcję ciągnika.
W centrum badań leży modułowy hybrydowy napęd elektryczny, składający się z silnika spalinowego, generatora i kilku silników elektrycznych, które można kontrolować indywidualnie i które następnie dostarczają energię tam, gdzie jest potrzebna. Ten ciągnik koncepcyjny, zaprojektowany przez Centrum Projektowe CNH Industrial, wykorzystuje 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o wysokiej wydajności. Wybór tych komponentów tworzy zwartą konstrukcję pojazdu.
Nowe podejście pozwoliło na umieszczenie pod maską 4,5 l silnika zamiast 6-cylindrowego, który byłby tradycyjnie montowany w ciągniku tej wielkości. Pracuje on jako generator energii, ładując baterie. Silnik jest odłączony od kół, a bezpośredni napęd zapewniają 4 niezależne silniki elektryczne bezpośrednio zainstalowane w kołach. Silnik NEF45 posiada maksymalną moc na poziomie około 200 KM, podczas gdy maksymalna moc w hybrydowym trybie pracy oferuje aż 340 KM. Zdaniem producenta pojazd koncepcyjny jest w stanie wygenerować 10 % oszczędności paliwa w stosunku do tradycyjnego ciągnika z silnikiem wysokoprężnym w przypadku niektórych prac polowych.
Źródło: CNH Industrial N.V.