PRIMO z nowym agregatem załadunkowym PROFIMATIC+
Nowy agregat załadunkowy PROFIMATIC+ charakteryzuje szczególnie cicha praca i bardzo duża żywotność: agregat jest wyposażony w wahliwe łożyskowanie rolkowe rury centralnej, tak samo jak w przyczepach rotorowych i frezowaną krzywkę. Agregat jest oferowany do wyboru z sześcioma lub ośmioma grzebieniami. Wyprowadzone na zewnątrz przewody smarowania zapewniają optymalny komfort prac konserwacyjnych.
Nowa rolka koła kopiującego w podbieraczu
W modelach przyczep rotorowych FARO, EUROPROFI, TORRO i JUMBO, jak również w przyczepach typu combiline od jesieni będzie dostępne zupełnie nowe podwozie tandemowe: centralnie z tyłu podbieracza została zamontowana dodatkowa rolka koła kopiującego szerokości 540 mm, aby umożliwić jeszcze lepsze kopiowanie konturów podłoża. Prowadzenie w równoległoboku dodatkowej rolki koła kopiującego, jak również niezależna praca przednich kół kopiujących są niepowtarzalnymi rozwiązaniami na rynku. Gwarantuje to utrzymanie wahliwego zawieszenia podbieracza. Rolka koła kopiującego może być podniesiona do 50 mm w górę. Szczególne przy bardzo mokrych warunkach pracy, gdy ślad ciągnika jest głęboki, w pełni widać zalety tego rozwiązania: podbieracz nie zapada się w śladzie ciągnika i precyzyjnie podbiera masę zieloną w każdej sytuacji. W ten sposób udaje się zdecydowanie zredukować udział części popielistych i uzyskać czystą paszę warunkująca wysoką wydajność w oborze.
Nowa, szersza taśma poprzeczna
W przyczepach PRIMO, FARO, EUROPROFI i TORRO zastosowano nową 890 mm szerokości taśmę poprzeczną, zamiast dotychczasowej 500 mm. Większy o 34% boczny otwór zapewnia duża wydajność rozładunku i większą przepustowość paszy i jednocześnie mniejsze ryzyko powstania zatoru. Dostępna boczna kurtyna do przykrycia otworu. Nowa taśma poprzeczna jest wyposażona w czujnik liczby obrotów, tak że walce dozujące rozpoczynają pracę wówczas, gdy taśma poprzeczna jest w biegu. Drugi czujnik rejestruje, czy taśma jest wysunięta czy schowana. Podczas pracy burta tylna przyczepy może być przesunięta przez boczny przycisk.
Top komfort z Power Control Wireless
Wysoki komfort pracy z taśma poprzeczną zapewnia sterownik Power Control Wireless dostępny jako wyposażenie dodatkowe. Obsługa odbywa się przez Bluetooth na odległości do 100 m. Power Control Wireless jest wyposażony w schowaną w środku antenę, wskaźnik stopnia naładowania akumulatora, inteligentny system zarządzania energia akumulatora, jak również w wymienny akumulator. Stacja dokująca znajduje się w kabinie ciągnika i służy jednocześnie do przenoszenia sygnału.
Elektroniczne sterowanie wymuszone do JUMBO i JUMBO COMBILINE
Przy projektowaniu przyczep wielkogabarytowych i silosowych ważnym elementem były wymagania co do komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Dzisiaj zestaw 31 ton poruszający się z prędkością do 65 km/h nie stanowi rzadkości. Zgodnie z duchem czasu firma Poettinger stworzyła elektroniczne sterowanie wymuszone. Rozwiązanie to jako opcja jest dostępne dla wszystkich podwozi hydraulicznych, tandem lub Tridem w modelach JUMBO.
Przy elektronicznym sterowaniu wymuszonym, inaczej niż w przypadku mechanicznego sterowania wymuszonego, impuls do skrętu z ciągnika jest przenoszony w sposób czysto elektroniczny przez czujnik kąta skrętu na dyszlu, do komputera. Drążek sterowania steruje czujnikiem kąta skrętu. Podwozie nie wykazuje wówczas sztywności i stopień zużycia jest mniejszy. Komputer przejmuje dopasowane do prędkości sterowanie siłownika skrętu na osi przegubowej tandemu, względnie na osi przegubowej w pojazdach z osia Tridem. To zapewnia optymalną stabilność jazdy przy dużej prędkości i bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo występuje mniejsze zużycie opon.
Podstawową zaletą nowego elektronicznego sterowania wymuszonego jest kąt skrętu wynoszący do 60 stopni i brak uciążliwego drążka. Tak duży promień skrętu jest szczególną zaletą w gospodarstwach czy na polach z ograniczonym możliwością manewrowania.
Przy podwoziu Tridem podłączenie jest jednostronne. Ułatwia to zdecydowanie podłączenie zaczepu.
W określonych sytuacjach jak np. praca na stoku lub na pryźmie, ręczna blokada osi skrętnej może być uaktywniona przez naciśniecie symbolu „Blokada osi” na sterowniku.
Przy wystąpieniu awarii systemów elektronicznych komputer bezpieczeństwa przejmuje funkcje i steruje osią w trybie nadążnym. Na pulpicie sterownika pojawia się odpowiednik wskaźnik o błędzie w działaniu wraz z sygnałem akustycznym.
Supersized: największy podbieracz świata
Przyczepy typu JUMBO będą teraz jeszcze bardzie wydajne i efektywne w pracy: dzięki nowemu szerszemu podbieraczowi 2360 Super Large udało się firmie Poettinger jeszcze zwiększyć przepustowość przyczepy. Dzięki temu przyczepa jest jeszcze lepiej dostosowana do pracy z kombinacjami koszącymi wyposażonymi w kolektor i z wielkopowierzchniowymi zgrabiarkami.
Dzięki zainstalowanym ślimakom w podbieraczu pasza jest równomiernie podawana na całej szerokości rotora. Noże przez to pracują na całej szerokości, co w konsekwencji zwiększa jakość cięcia i usprawnia wyładunek. Również jazda w zakręcie jest łatwiejsza dla kierowcy.
Maksymalna szerokość całkowita 2,55 m dopuszczalna w transporcie drogowym została utrzymana.
Nowy podbieracz 2360 Super Large został wyposażony w hydraulicznie wychylane koła kopiujące, którymi można komfortowo sterować z kabiny ciągnika. Przejście z transportu po drodze do rozładunku to czysta przyjemność. Nowe sterowanie kołami tandemowymi zapewnia optymalne dopasowanie podbieracza do nierówności terenu w trudnym warunkach użytkowania. Wahliwe zawieszenie podbieracza troszczy się o jak najmniejszy udział części popielistych w wysokiej jakości paszy.
Większy komfort i bezpieczeństwo
Nowe przyczepy JUMBO i JUMBO combiline są seryjnie wyposażone w automatyczne ustawienie do transportu. Dyszel jest przy tym podnoszony, tak że przyczepa stoi prosto. Sprężyny dyszla są aktywne. W tej pozycji dyszel wraz z podbieraczem są ponownie opuszczane. Oznacza to nie tylko większy komfort, ale również i przede wszystkim większe bezpieczeństwo podczas transportu.
Do większego bezpieczeństwa przyczynia się również nowy system kamer, w który mogą być wyposażone wszystkie modele rotorowe od Faro do JUMBO. Do wyboru są dwa warianty: jeden jako kompletny system Video z kamerą, kablem przyłączeniowym i monitorem, drugi z dodatkową kamerą. Kabel przyłączeniowy do terminala CCI jest dostępny przez magazyn części zamiennych, kabel przyłączeniowy do ciągnika ISOBUS w ogólnodostępnej sprzedaży.
źródło: Pöttinger