Obecnie do regionu są już dostarczane pierwsze traktory. Filipiny są szóstym w kolejności krajem, na którego rynek udało się wejść marce ZETOR od stycznia bieżącego roku. Trwają negocjacje z kolejnymi. ZETOR kontynuuje zatem ekspansję na rynki, na których dotąd nie działał.
Po kilku miesiącach negocjacji handlowych spółce zależnej ZETOR TRACTORS a.s., ZETOR INDIA udało się zawrzeć umowę współpracy w zakresie dostaw traktorów na Filipiny. Współpraca z firmą JVF Commercial dotyczy traktorów o mocy od 80 do 150 KM, a zatem modelowych linii PROXIMA oraz FORTERRA.
„Filipińczycy do wykonywania prac rolniczych używają również maszyn o mocy ponad 100 KM, co jest nietypowe dla regionu Azji Południowo-Wschodniej. Ogólnie bardziej rozwinięty w tym regionie jest jednak rynek sprzedaży maszyn o mocy od 40 do 80 KM. Na Filipinach sprzedaje się ponad 5000 traktorów, z czego około 30% to maszyny o mocy ponad 100 KM. W tym zakresie mocy ZETOR ma szeroką ofertę, więc zakładamy, że największym zainteresowaniem będą się cieszyć wszystkie modele linii PROXIMA, która charakteryzuje się uniwersalnością, ewentualnie mocne FORTERRY” – mówi Robert Harman, dyrektor ZETOR INDIA.
Umowa została zawarta na 4 lata i w chwili obecnej na rynek są dostarczane pierwsze maszyny linii modelowej PROXIMA POWER o mocy 120 KM. Przedmiotem współpracy oprócz nowych maszyn będą również dostawy części zamiennych oraz usługi serwisowe. Filipiński parter marki to renomowana firma, która dotąd zajmowała się sprzedażą maszyn budowlanych i obecnie rozszerza swoją działalność na obszar rolnictwa. JVC Commercial posiada cztery filie na czterech największych wyspach Filipin, co zapewnia im dobrą logistykę na terenie całego kraju.
„Współpracę udało się nawiązać dzięki ciężkiej pracy kolegów z oddziału podczas poszukiwania potencjalnych partnerów w regionie Azji. Filipiński partner odpowiedział na nasze zaproszenie do współpracy. Nasza oferta spotkała się z zainteresowaniem partnera również dzięki temu, że w regionie ZETOR ma bardzo dobrą renomę, chociaż nigdy nie działaliśmy na Filipinach bezpośrednio jako marka” – dodaje Robert Harman.
W latach 90. na Filipinach sprzedawano traktory ZETOR pod marką John Deere 2000–2400. Było to związane ze współpracą wymienionych marek na początku lat 90. minionego stulecia, kiedy brneńskie traktory pod obcą nazwą handlową eksportowano właśnie do regionów Azji Południowo-Wschodniej, Ameryki Południowej oraz Afryki Południowej.
W latach 90. minionego stulecia ZETOR dostarczył na Filipiny bezpośrednio niecałe sto traktorów. Po Izraelu, Jordanii, Zambii, Rosji i Kenii Filipiny są szóstym krajem, do którego od początku tego roku udało się wejść marce ZETOR.
„Prowadzimy rozmowy z kolejnymi partnerami z Azji i Afryki. Nasz oddział sukcesywnie realizuje założone cele dotyczące umocnienia pozycji marki ZETOR w miejscach, gdzie do tej pory nie działaliśmy, oraz stopniowego zwiększania udziału na rynkach, na których znaleźliśmy nowych partnerów. Tylko w ciągu pierwszego półrocza tego roku udało nam się sprzedać o 60% więcej traktorów niż przez cały poprzedni rok” – podsumowuje przewidywane wyniki i cele Robert Harman.
ZETOR TRACTORS a.s.