Trelleborg Wheel Systems modernizuje TM1000, flagową oponę zaprojektowaną do ciągników o dużej mocy, wzmacniając bieżnik dzięki bardzo udanej i wielokrotnie nagradzanej technologii ProgressiveTraction®. Technologia ta uwalnia dodatkową moc do podłoża i redukuje nacisk na glebę, zwiększając jednocześnie wydajność maszyny w zastosowaniach na drodze.
Zapotrzebowanie na wyższą produktywność rolnictwa napędza ciągły rozwój nowych silników i przekładni dla maszyn rolniczych średniej i wysokiej mocy. Konstrukcja bieżnika ProgressiveTraction® została opracowana w odpowiedzi na wymogi najnowszych generacji maszyn, w celu zwiększenia efektywności przekazywaniu mocy i momentu obrotowego na podłoże przy jednoczesnym zmniejszaniu ugniatania gleby. Specjalny wzór bieżnika, z dwoma punktami kotwiczenia, zmniejsza wibracje opony, przyczyniając się do zmniejszenia zjawiska rozpraszania energii, minimalizując zużycie paliwa i wydłużając żywotność opony – mówi Piero Mancinelli, Global R&D Dyrektor Działu Opon Rolniczych, Trelleborg Wheel Systems.
W celu wykazania niezwykłej wydajności tej nowej technologii, ciągnik Massey Fergusson MF5610, wyposażony w opony ProgressiveTraction®, dotarł w dniu 9 grudnia 2014 r. do bieguna południowego podczas misji Antartica2. W głębokim śniegu i na lodzie nowa technologia zapewniała nadzwyczajną przyczepność przy bardzo niskim ciśnieniu do 0,3 bara. Technologia ProgressiveTraction® została na całym świecie uhonorowana wieloma nagrodami za innowacyjność, w tym: ‘Machine of the Year 2014″ na targach Agritechnica, „Best New Innovation” na Lamma 2015 oraz „FINOVATION” podczas Krajowego Salonu Maszyn Rolniczych 2015.
W kolejnych trzech latach Trelleborg rozpoczął wprowadzanie nowego wzoru bieżnika w nowych gamach opon TM700, TM1060 i TM3000 do ciągników średniej mocy. Doskonała wydajność tej innowacji została zaprezentowana szerokiej publiczności podczas pokazów Road Show na całym świecie.
W zależności od rozmiaru opony i typu ciągników, ProgressiveTraction® generuje, w porównaniu ze standardową technologią, wzrost zdolności trakcyjnej do 10%, obniża o 3% zużycie paliwa i wydłuża okres eksploatacji opon do 5%,.”
Uznanie klientów oraz zapotrzebowanie na nową konstrukcję opon przewyższają wszelkie początkowe oczekiwania i zachęcają do szybkiej implementacji nowej technologi w całej gamie opon Trelleborg. Nowa seria TM1000 ProgressiveTraction® będzie stopniowo, w nadchodzących miesiącach, zastępowała obecną linię TM1000 High Power – mówi Mancinelli.
Przenoszenie większej mocy na podłoże pociąga za sobą większe obciążenie opony. Nowy karakas opony doskonale wytrzymuje i kompensuje naprężenia w oponach, nawet przy dodatkowej mocy przenoszonej na podłoże. Podjęliśmy decyzję o unowocześnieniu linii opon o technologię VF, co umożliwia zwiększenie obciążenia do 40% w porównaniu ze standardową oponą lub obniżenie nacisku na podłoże o 40%, zmniejszając tym samym zagęszczanie gleby – podsumowuje Mancinelli.
źródło: Trelleborg