Na wystawie SIMA 2015, Trelleborg zaprezentował pierwszy rozmiar 520/70R38 w nowej linii opon TM700 ProgressiveTraction™. Zaprojektowana zgodnie z firmową technologią BlueTireTM, TM700 ProgressiveTraction™ jest najnowszym uzupełnieniem do szerokiej oferty opon radialnych Trelleborga, które optymalizują wydajność w rolnictwie dzięki doskonałej trakcji, najwyższym stopniu samooczyszczania i długim przebiegom przebiegu.
W nowych oponach TM700 ProgressiveTraction™ bieżnik jest znacznie poszerzony zapewniając do 18% szerszy ślad, doskonałą flotację, niezrównaną przyczepność i niskie zużycie paliwa. Skutkuje to maksymalizacją wydajności upraw, przy jednoczesnym zapobieganiu zagęszczeniu i erozji gleby.
Piero Mancinelli, Dyrektor Działu R&D, Opon Rolniczych i Leśnych w Trelleborg Wheel Systems powiedział: Wiodący producenci ciągników w coraz większym stopniu kierują swoją uwagę na ciągniki o średniej mocy, od 40 do 240 KM. Te nowe maszyny wymagają od opon szczególnie dużej wydajności pod względem trakcji i zużycia paliwa. Nowe TM700 ProgressiveTraction™ zapewniają dokładnie to. Dzisiaj, nowa generacja opon Trelleborg oferuje doskonałą przyczepność, trakcję, flotację oraz parametry zużycia paliwa, dobrze sobie radząc przy ekstremalnie niskim ciśnieniu zarówno na polu jak i na drodze. Zastosowanie naszej technologii BlueTire™ do nowej opony TM700 ProgressiveTraction™ oznacza, że po raz kolejny podnieśliśmy poprzeczkę, jeśli chodzi o zwiększanie, teraz i w przyszłości, efektywności i wydajności w rolnictwie, przy jednoczesnym poprawianiu ekologiczności ciągnika. A na SIMA 2015, mamy idealną okazję, by zaprezentować potencjał innowacyjnej gamy opon TM700 ProgressiveTraction™.
Technologia BlueTire™ zapewnia do 6% zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, w porównaniu ze standardowymi oponami. Jako przykład, rok produkcji BlueTire™ doprowadził do redukcji emisji 13.700 ton CO2, co odpowiada emisji około 2884 samochodów osobowych w ciągu roku.
Podczas prac polowych, wyższa przyczepność TM700 ProgressiveTraction™ jest zapewniana przez podwójną krawędź klocków bieżnika, która działa jak dwa punkty kotwiczenia. Ta nowa konstrukcja znacznie zmniejsza poślizg opony, zwiększając siłę ciągu nawet o 17% w stosunku do średniej rynkowej. Korzyści ekonomiczne jakie daje to znaczne oszczędności dla rolników, nawet 350 euro, dla powierzchni upraw równej 300 hektarom.
Ostre, podwójne krawędzie klocka zwiększają również wydajność usuwania błota, maksymalizując zdolności samooczyszczania się opony, co wpływa na jej żywotność oraz zwiększa efektywność pracy klocków w glebie. Ponadto, podczas gdy klocki standardowej opony zwykle działają jak „szczotka”, przyspieszająca zużycie bieżnika opony, szersza podstawa TM700 ProgressiveTraction™ daje doskonałą odporność klocków na drgania. To znacznie zmniejsza straty energii, przez co zmniejsza się konsumpcja paliwa nawet o 10%, a żywotność opony wydłuża się o ponad 500 godzin w stosunku do średniej rynkowej. W sumie, w ciągu 1000 godzin użytkowania na drogach, rolnicy mogą zaoszczędzić 1730 euro.
Pierwszymi oponami dostępnymi na rynku z nowej serii TM700 ProgressiveTraction™ będą opony w rozmiarach 520/70R38 i 420/70R28. W ciągu roku, linia zostanie wzbogacona o najbardziej popularne rozmiary z serii /70.
źródło: Trelleborg