Montaż przekładni po fabrycznej regeneracji jest często dużo szybszy i efektywniejszy kosztowo, niż samodzielny demontaż, weryfikacja, zamawianie części i montaż. Klienci mogą z góry zarezerwować czas na naprawę wiedząc, że gotowa przekładnia już czeka na montaż w ciągniku – mówi kierujący projektem Jari Luoma-Aho.
W fabryce w Suolahti uszkodzona lub zużyta przekładnia jest rozmontowywana, myta i kontrolowana. Wszystkie wadliwe części oraz łożyska są wymieniane na nowe, przez profesjonalnie przygotowanych specjalistów. Nieuszkodzone części, które są nadal w dobrym stanie są ponownie wykorzystywane, o ile ich stopień zużycia na to pozwala. Przekładnia jest następnie montowana, testowana na hamowni i malowana. Na regenerowane przekładnie, podobnie jak na nowe, udzielana jest roczna gwarancja.
Valtra oferuje obecnie około 20 rodzajów regenerowanych przekładni, w tym do serii N i T, serii 6000 i 8000, oraz dla serii A i 100. Aby uniknąć pomyłek wynikających z dużej różnorodności, wszystkie przekładnie dostarczane są wraz z WOM i biegami pełzającymi. Przekładnie Mezzo, Mega i HiTech, oraz również Versu i Direct oferowane będą w najbliższej przyszłości.
Regenerowane podzespoły stanowią duży udział w częściach zamiennych w przemyśle maszynowym i motoryzacyjnym. Dla przykładu, w fabryce silników AGCO w Linnavuori, ponad dwudziestu mechaników jest zatrudnionych przy naprawach regeneracyjnych. Oprócz innych korzyści, regeneracja przekładni pomaga chronić środowisko naturalne, zmniejszając ilość zużytej energii i materiałów.
źródło:Valtra