Valtra – trzecia generacja serii N

 

Najważniejsze cechy trzeciej generacji Valtry serii N

valtra n nowa 2011 schemat Valtra   trzecia generacja serii N

 

Nowa konstrukcja przodu ciągnika

Nowy, węższy przód czyni ciągniki z serii N bardziej zwinnymi, szczególnie podczas pracy z ładowaczem czołowym lub przednim podnośnikiem . Przednia część podwozia została przeprojektowana tak, by można było jeszcze bardziej skręcać przednimi kołami , co znacząco zmniejsza promień skrętu. Obok wbudowanego podnośnika przedniego i ładowacza czołowego z przodu ciągnika jest teraz również wiele punktów montażu dodatkowego osprzętu.

Większa moc, mniejsze zużycie paliwa

W serii N tradycyjnie stosowane są silniki AGCO Sisu Power: 44AWI i 49AWI. Dzięki technologii AGCO e3 SCR, uzyskano dalsze zmniejszenie zużycia paliwa o około 5-10 procent.

Przeprojektowane przekładnie i oprogramowanie

Przekładnia bezstopniowa w modelach Direct oraz przekładnie Powershift w modelach Versu zostały jeszcze bardziej udoskonalone. Bliska współpraca zespołu badawczo-rozwojowego Valtry z klientami umożliwiła wprowadzenie wielu usprawnień w przekładniach oraz interfejsach użytkownika.

Nowy, lepszy podłokietnik Valtra ARM

Opatentowany podłokietnik operatora Valtra ARM w modelach Versu i Direct ma teraz kolorowy wyświetlacz z osobnymi ustawieniami do pracy w dzień i w nocy. Joystick na podłokietniku może służyć do sterowania przednim lub tylnym układem hydraulicznym, oddzielnie lub jednocześnie. Dodatkowo można teraz w bardziej precyzyjny sposób zmieniać ustawienia układu sterowania pracą na uwrociach U-Pilot i tempomatu, również wtedy, gdy ciągnik stoi nieruchomo. Na podłokietniku umieszczono również przełączniki WOM i napędu 4WD.

Nowy wygląd

Nowe modele serii N mają teraz nowy przód i oznaczenie typu modelu na słupku C kabiny

Mocniejsze światła

Nowe, mocne światła drogowe i światła mijania ułatwiają jazdę w nocy, zwiększając tym samym bezpieczeństwo.

Zbiornik paliwa

Pojemność zbiornika paliwa wynosi aż 230 litrów.

Wyrównana temperatura oleju

W modelach Direct i Versu jest jeszcze lepsze wyrównanie temperatury oleju przekładniowego i hydraulicznego.

{gallery}Valtra N 2011{/gallery}

Dane techniczne nowych modeli

 

N113
HiTech

N123
HiTech

N143
HiTech

N143
Versu

N143
Direct

N163
Versu

N163
Direct

SILNIK

44AWI

44AWI

49AWI

49AWI

49AWI

49AWI

49AWI

Liczba cylindrów/pojemność l

4 / 4.4

4 / 4.4

4 / 4.9

4 / 4.9

4 / 4.9

4 / 4.9

4 / 4.9

MOC KM (kW) / 2000 obr./min (ISO 14396)

 

 

 

 

 

 

 

Moc maksymalna

124 (91)

135 (99)

152 (112)

152 (112)

152 (112)

163 (120)

163 (120)

Moc zwiększona

130 (96)

143 (105)

160 (118)

160 (118)

160 (118)

171 (126)

171 (126)

MOMENT OBROTOWY Nm / 1500 obr./min

 

 

 

 

 

 

 

Maks. moment obrotowy

510

540

600

600

600

650

650

Moment obrotowy zwiększony

530

560

650

650

650

700

700

PRZEKŁADNIA

DPS3

DPS3

DPS3

Versu

Direct

Versu

Direct

Liczba biegów*

36+36R

36+36R

36+36R

30+30R

CVT

30+30R

CVT

Zakres prędkości **

0,6 – 40

0,6-40

0,6-40

0,6-40

0-40

0,6-40

0-40

WOM – DWIE PRĘDKOŚCI

 

 

 

 

 

 

 

540, obr./min silnika

1874

1874

1874

1874

1874

1874

1874

540e, obr./min silnika

1539

1539

1539

1539

1539

1539

1539

1000, obr./min silnika

2000

2000

2000

2000

2000

2000

2000

Obroty zależne WOM

opcja

opcja

opcja

opcja

opcja

opcja

opcja

Przedni WOM 1000 obr./min, przy obrotach silnika

1920

1920

1920

1920

1920

1920

1920

UKŁAD HYDRAULICZNY

 

 

 

 

 

 

 

Maks. wydatek pompy l/min

73(90)

73(90)

73(90)

115(160)

115(160)

115(160)

115(160)

Maks. liczba zaworów tył / przód

4/2

4/2

4/2

4/3

4/3

4/3

4/3

Olej hydrauliczny dostępny dla osprzętu, l

40

40

40

47

47

47

47

PODNOŚNIK TYLNY

 

 

 

 

 

 

 

Maks. udźwig, kN

77

77

77

81

81

81

81

Maks. zakres podnoszenia, mm

700

700

700

700

700

700

700

Podnośnik przedni –udźwig, kN

35

35

35

35

35

35

35

MASA I WYMIARY

580/70R38+480/70R28

650/65R38 + 540/65R28

Rozstaw osi, mm

2665

2665

2665

2665

2665

2665

2665

Długość, mm

4664

4664

4664

4664

4664

4664

4664

Szerokość, mm

2538

2538

2538

2538

2538

2538

2538

Wysokość, mm

2875

2875

2875

2945

2945

2945

2945

Promień skrętu, m

4,5

4,5

4,5

4,5

4,5

4,5

4,5

Prześwit osi tylnej, mm

480

480

480

550

550

550

550

Masa (z pełnymi zbiornikami), kg ***

5200

5200

5200

5450

5450

5600

5600

Pojemność zbiornika paliwa, l

230

230

230

230

230

230

230

Pojemność zbiornika płynu AdBlue, l

27

27

27

27

27

27

27

*) biegi pełzające dostępne jako opcja
**) maksymalna prędkość w zależności od przepisów obowiązujących w danym kraju. Opcjonalnie: prędkość ekonomiczna „EcoSpeed”
***) 150 kg więcej z amortyzowaną przednią osią

 

Rozbudowany system Valtra à la Carte ułatwia dostosowanie ciągnika do własnych potrzeb, oferując nawet pół miliona unikalnych kombinacji parametrów i elementów wyposażenia. Oto niektóre z elementów wyposażenia ciągników Valtra, które zwiększają wydajność trzeciej generacji serii N.

Kabina SVC

Kabina SVC z pięcioma słupkami oferuje bezkonkurencyjną widoczność we wszystkich kierunkach. Teraz oprócz modeli HiTech dostępna jest również dla modeli Versu i Direct.

Kabina do prac leśnych

Dla uzyskania doskonałej widoczności i bezpieczeństwa podczas prac w lesie wszystkie nowe modele serii N mogą być wyposażone w kabinę leśną. Kabina posiada ramę zabezpieczającą wokół dachu, nadzwyczaj duże i odporne szyby poliwęglanowe a ponad nimi oszklony dach umożliwiający pracę w lesie..

Valtra LHLINK

Nowe modele z serii N mogą być wyposażone w skrętny przedni TUZ Valtra LHLINK

Układ TwinTrac

Dzięki układowi jazdy tyłem TwinTrac ciągnikiem można pracować również do tyłu. Kierunek pracy można zmieniać bez opuszczania fotela operatora.

Sprzęgło hydrokinetyczne HiTrol

Sprzęgło hydrokinetyczne HiTrol zapewnia płynną pracę podczas zadań wymagających częstego zatrzymywania i ruszania, na przykład podczas pracy z ładowaczem czołowym. Sprzęgło HiTrol jest dostępne jako opcja w modelach HiTech N113 i N123.

Auto-Steering

Modele N143 i N163 są dostępne z nową, montowaną fabrycznie instalacją, umożliwiającą podłączenie nawigacji Auto-Steering lub kompletnym pakietem System 150 Auto-Steering, który może kierować ciągnikiem nawet z dokładnością do kilku centymetrów.

Telemetria AGCOMMAND

Montowany fabrycznie system obserwacji satelitarnej AGCOMMAND umożliwia śledzenie przez internet położenia, bieżącej pracy, wydajności i wymagań serwisowych ciągnika.

 

źródło: www.valtra.pl