Najważniejsze cechy trzeciej generacji Valtry serii N
Nowa konstrukcja przodu ciągnika
Nowy, węższy przód czyni ciągniki z serii N bardziej zwinnymi, szczególnie podczas pracy z ładowaczem czołowym lub przednim podnośnikiem . Przednia część podwozia została przeprojektowana tak, by można było jeszcze bardziej skręcać przednimi kołami , co znacząco zmniejsza promień skrętu. Obok wbudowanego podnośnika przedniego i ładowacza czołowego z przodu ciągnika jest teraz również wiele punktów montażu dodatkowego osprzętu.
Większa moc, mniejsze zużycie paliwa
W serii N tradycyjnie stosowane są silniki AGCO Sisu Power: 44AWI i 49AWI. Dzięki technologii AGCO e3 SCR, uzyskano dalsze zmniejszenie zużycia paliwa o około 5-10 procent.
Przeprojektowane przekładnie i oprogramowanie
Przekładnia bezstopniowa w modelach Direct oraz przekładnie Powershift w modelach Versu zostały jeszcze bardziej udoskonalone. Bliska współpraca zespołu badawczo-rozwojowego Valtry z klientami umożliwiła wprowadzenie wielu usprawnień w przekładniach oraz interfejsach użytkownika.
Nowy, lepszy podłokietnik Valtra ARM
Opatentowany podłokietnik operatora Valtra ARM w modelach Versu i Direct ma teraz kolorowy wyświetlacz z osobnymi ustawieniami do pracy w dzień i w nocy. Joystick na podłokietniku może służyć do sterowania przednim lub tylnym układem hydraulicznym, oddzielnie lub jednocześnie. Dodatkowo można teraz w bardziej precyzyjny sposób zmieniać ustawienia układu sterowania pracą na uwrociach U-Pilot i tempomatu, również wtedy, gdy ciągnik stoi nieruchomo. Na podłokietniku umieszczono również przełączniki WOM i napędu 4WD.
Nowy wygląd
Nowe modele serii N mają teraz nowy przód i oznaczenie typu modelu na słupku C kabiny
Mocniejsze światła
Nowe, mocne światła drogowe i światła mijania ułatwiają jazdę w nocy, zwiększając tym samym bezpieczeństwo.
Zbiornik paliwa
Pojemność zbiornika paliwa wynosi aż 230 litrów.
Wyrównana temperatura oleju
W modelach Direct i Versu jest jeszcze lepsze wyrównanie temperatury oleju przekładniowego i hydraulicznego.
{gallery}Valtra N 2011{/gallery}
Dane techniczne nowych modeli
|
N113 |
N123 |
N143 |
N143 |
N143 |
N163 |
N163 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SILNIK |
44AWI |
44AWI |
49AWI |
49AWI |
49AWI |
49AWI |
49AWI |
Liczba cylindrów/pojemność l |
4 / 4.4 |
4 / 4.4 |
4 / 4.9 |
4 / 4.9 |
4 / 4.9 |
4 / 4.9 |
4 / 4.9 |
MOC KM (kW) / 2000 obr./min (ISO 14396) |
|
|
|
|
|
|
|
Moc maksymalna |
124 (91) |
135 (99) |
152 (112) |
152 (112) |
152 (112) |
163 (120) |
163 (120) |
Moc zwiększona |
130 (96) |
143 (105) |
160 (118) |
160 (118) |
160 (118) |
171 (126) |
171 (126) |
MOMENT OBROTOWY Nm / 1500 obr./min |
|
|
|
|
|
|
|
Maks. moment obrotowy |
510 |
540 |
600 |
600 |
600 |
650 |
650 |
Moment obrotowy zwiększony |
530 |
560 |
650 |
650 |
650 |
700 |
700 |
PRZEKŁADNIA |
DPS3 |
DPS3 |
DPS3 |
Versu |
Direct |
Versu |
Direct |
Liczba biegów* |
36+36R |
36+36R |
36+36R |
30+30R |
CVT |
30+30R |
CVT |
Zakres prędkości ** |
0,6 – 40 |
0,6-40 |
0,6-40 |
0,6-40 |
0-40 |
0,6-40 |
0-40 |
WOM – DWIE PRĘDKOŚCI |
|
|
|
|
|
|
|
540, obr./min silnika |
1874 |
1874 |
1874 |
1874 |
1874 |
1874 |
1874 |
540e, obr./min silnika |
1539 |
1539 |
1539 |
1539 |
1539 |
1539 |
1539 |
1000, obr./min silnika |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
Obroty zależne WOM |
opcja |
opcja |
opcja |
opcja |
opcja |
opcja |
opcja |
Przedni WOM 1000 obr./min, przy obrotach silnika |
1920 |
1920 |
1920 |
1920 |
1920 |
1920 |
1920 |
UKŁAD HYDRAULICZNY |
|
|
|
|
|
|
|
Maks. wydatek pompy l/min |
73(90) |
73(90) |
73(90) |
115(160) |
115(160) |
115(160) |
115(160) |
Maks. liczba zaworów tył / przód |
4/2 |
4/2 |
4/2 |
4/3 |
4/3 |
4/3 |
4/3 |
Olej hydrauliczny dostępny dla osprzętu, l |
40 |
40 |
40 |
47 |
47 |
47 |
47 |
PODNOŚNIK TYLNY |
|
|
|
|
|
|
|
Maks. udźwig, kN |
77 |
77 |
77 |
81 |
81 |
81 |
81 |
Maks. zakres podnoszenia, mm |
700 |
700 |
700 |
700 |
700 |
700 |
700 |
Podnośnik przedni –udźwig, kN |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
MASA I WYMIARY |
580/70R38+480/70R28 |
650/65R38 + 540/65R28 |
|||||
Rozstaw osi, mm |
2665 |
2665 |
2665 |
2665 |
2665 |
2665 |
2665 |
Długość, mm |
4664 |
4664 |
4664 |
4664 |
4664 |
4664 |
4664 |
Szerokość, mm |
2538 |
2538 |
2538 |
2538 |
2538 |
2538 |
2538 |
Wysokość, mm |
2875 |
2875 |
2875 |
2945 |
2945 |
2945 |
2945 |
Promień skrętu, m |
4,5 |
4,5 |
4,5 |
4,5 |
4,5 |
4,5 |
4,5 |
Prześwit osi tylnej, mm |
480 |
480 |
480 |
550 |
550 |
550 |
550 |
Masa (z pełnymi zbiornikami), kg *** |
5200 |
5200 |
5200 |
5450 |
5450 |
5600 |
5600 |
Pojemność zbiornika paliwa, l |
230 |
230 |
230 |
230 |
230 |
230 |
230 |
Pojemność zbiornika płynu AdBlue, l |
27 |
27 |
27 |
27 |
27 |
27 |
27 |
*) biegi pełzające dostępne jako opcja
**) maksymalna prędkość w zależności od przepisów obowiązujących w danym kraju. Opcjonalnie: prędkość ekonomiczna „EcoSpeed”
***) 150 kg więcej z amortyzowaną przednią osią
Rozbudowany system Valtra à la Carte ułatwia dostosowanie ciągnika do własnych potrzeb, oferując nawet pół miliona unikalnych kombinacji parametrów i elementów wyposażenia. Oto niektóre z elementów wyposażenia ciągników Valtra, które zwiększają wydajność trzeciej generacji serii N.
Kabina SVC
Kabina SVC z pięcioma słupkami oferuje bezkonkurencyjną widoczność we wszystkich kierunkach. Teraz oprócz modeli HiTech dostępna jest również dla modeli Versu i Direct.
Kabina do prac leśnych
Dla uzyskania doskonałej widoczności i bezpieczeństwa podczas prac w lesie wszystkie nowe modele serii N mogą być wyposażone w kabinę leśną. Kabina posiada ramę zabezpieczającą wokół dachu, nadzwyczaj duże i odporne szyby poliwęglanowe a ponad nimi oszklony dach umożliwiający pracę w lesie..
Valtra LHLINK
Nowe modele z serii N mogą być wyposażone w skrętny przedni TUZ Valtra LHLINK
Układ TwinTrac
Dzięki układowi jazdy tyłem TwinTrac ciągnikiem można pracować również do tyłu. Kierunek pracy można zmieniać bez opuszczania fotela operatora.
Sprzęgło hydrokinetyczne HiTrol
Sprzęgło hydrokinetyczne HiTrol zapewnia płynną pracę podczas zadań wymagających częstego zatrzymywania i ruszania, na przykład podczas pracy z ładowaczem czołowym. Sprzęgło HiTrol jest dostępne jako opcja w modelach HiTech N113 i N123.
Auto-Steering
Modele N143 i N163 są dostępne z nową, montowaną fabrycznie instalacją, umożliwiającą podłączenie nawigacji Auto-Steering lub kompletnym pakietem System 150 Auto-Steering, który może kierować ciągnikiem nawet z dokładnością do kilku centymetrów.
Telemetria AGCOMMAND
Montowany fabrycznie system obserwacji satelitarnej AGCOMMAND umożliwia śledzenie przez internet położenia, bieżącej pracy, wydajności i wymagań serwisowych ciągnika.
źródło: www.valtra.pl