Zauważyliśmy, że transport bel staje się coraz ważniejszy, szczególnie po zeszłorocznej eksplozji cen słomy. Jednakże nie chcieliśmy koncentrować się wyłącznie na transporcie bel, chcieliśmy stworzyć przyczepę, którą można stosować do różnych celów: przewozu bel, palet, big-bag’ów, czy np. koparki – Olivier Bruny, Joskin Belgia.
Z rodziny Wago dostępne są trzy różne produkty:
-
platforma na jednej lub dwóch osiach ze sztywnym dyszlem
-
dwu lub trzyosiowa platforma z obrotnicą
-
dwu lub trzyosiowa uniwersalna przyczepa niskopodwoziowa z rampą załadowczą.
Wyjątkowość tych produktów kryje się w podwoziu. W przeciwieństwie do zwykłych pojazdów tego typu, Joskin stosuje stal o wysokim limicie plastyczności. Dzięki temu nie jest konieczne stosowanie wzmocnień wzdłużnych i bocznych. Stal wysokiej jakości wpływa na większą trwałość pojazdu i obniża jego masę.
Wago ze sztywnym dyszlem, może mieć 6,8 do 10 metrów długości i szerokość 2,40 m. W tych platformach tył może być dodatkowo przedłużony o 1100 mm. W ten sposób powstaje optymalna przestrzeń do załadunku, co gwarantuje lepsze zabezpieczenie przewożonego ładunku.
Poszczególne modele Wago są dostępne w różnych wymiarach, do przewozu ładunku od 6 do 20 ton. Standardowo wyposażone są w zaokrąglone barierki zabezpieczające o wysokości 1000 mm ( + 800 mm w opcji) idealnie przystosowane do przewozu okrągłych bel. Na życzenie, można zamontować 1800 mm barierki proste, lub zdemontować je zupełnie.
W przypadku przyczep niskopodwoziowych Wago, barierki zastąpione są podnoszonymi hydraulicznie rampami załadowczymi o wymiarach 2.50 x 0.70 m. Rampy są specjalnie wydłużone, by zapewnić wygodny kąt podjazdu. Stabilność załadunku i rozładunku zapewniają hydraulicznie lub ręcznie wysuwane podpory z tyłu przyczepy, oraz blokowanie dyszla.
Podłoga platform serii Wago wykonana jest ze stali o wysokim limicie plastyczności, jej krawędzie mają 4 cm wysokości. Podłoga może być wykonana z blachy gładkiej lub karbowanej o grubości 2-3 mm, o niskim współczynnikiem ścieralności. Cała platforma może być malowana lub cynkowana (opcja). Przyczepach niskopodwoziowych Wago, podłoga może być wykonana z wymiennych desek o grubości 40 mm.
Jednoosiowa platforma Wago, standardowo wyposażona w stały dyszel. Jest przeznaczona do poruszania się z prędkością maksymalną 25 km/h. Pojazdy dwuosiowe na podwoziu typu tandem (z resorami parabolicznymi), są zaprojektowane do dłuższych tras i poruszania się z prędkością 40 km/h. Dyszel może być resorowany jako opcja.
Możliwy jest montaż kół o średnicy do 1080 mm i szerokości 540 mm, najbardziej popularne opony do tych pojazdów to 385/65R22.5 lub 445/45R19.5.
źródło: Joskin