Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Wago – nowa gama przyczep firmy Joskin

 

Zauważyliśmy, że transport bel staje się coraz ważniejszy, szczególnie po zeszłorocznej eksplozji cen słomy. Jednakże nie chcieliśmy koncentrować się wyłącznie na transporcie bel, chcieliśmy stworzyć przyczepę, którą można stosować do różnych celów: przewozu bel, palet, big-bag’ów, czy np. koparki – Olivier Bruny, Joskin Belgia.

Z rodziny Wago dostępne są trzy różne produkty:

Wyjątkowość tych produktów kryje się w podwoziu. W przeciwieństwie do zwykłych pojazdów tego typu, Joskin stosuje stal o wysokim limicie plastyczności. Dzięki temu nie jest konieczne stosowanie wzmocnień wzdłużnych i bocznych. Stal wysokiej jakości wpływa na większą trwałość pojazdu i obniża jego masę.

Wago ze sztywnym dyszlem, może mieć 6,8 do 10 metrów długości i szerokość 2,40 m. W tych platformach tył może być dodatkowo przedłużony o 1100 mm. W ten sposób powstaje optymalna przestrzeń do załadunku, co gwarantuje lepsze zabezpieczenie przewożonego ładunku.

Poszczególne modele Wago są dostępne w różnych wymiarach, do przewozu ładunku od 6 do 20 ton. Standardowo wyposażone są w zaokrąglone barierki zabezpieczające o wysokości 1000 mm ( + 800 mm w opcji) idealnie przystosowane do przewozu okrągłych bel. Na życzenie, można zamontować 1800 mm barierki proste, lub zdemontować je zupełnie.

W przypadku przyczep niskopodwoziowych Wago, barierki zastąpione są podnoszonymi hydraulicznie rampami załadowczymi o wymiarach 2.50 x 0.70 m. Rampy są specjalnie wydłużone, by zapewnić wygodny kąt podjazdu. Stabilność załadunku i rozładunku zapewniają hydraulicznie lub ręcznie wysuwane podpory z tyłu przyczepy, oraz blokowanie dyszla.

Podłoga platform serii Wago wykonana jest ze stali o wysokim limicie plastyczności, jej krawędzie mają 4 cm wysokości. Podłoga może być wykonana z blachy gładkiej lub karbowanej o grubości 2-3 mm, o niskim współczynnikiem ścieralności. Cała platforma może być malowana lub cynkowana (opcja). Przyczepach niskopodwoziowych Wago, podłoga może być wykonana z wymiennych desek o grubości 40 mm.

Jednoosiowa platforma Wago, standardowo wyposażona w stały dyszel. Jest przeznaczona do poruszania się z prędkością maksymalną 25 km/h. Pojazdy dwuosiowe na podwoziu typu tandem (z resorami parabolicznymi), są zaprojektowane do dłuższych tras i poruszania się z prędkością 40 km/h. Dyszel może być resorowany jako opcja.

Możliwy jest montaż kół o średnicy do 1080 mm i szerokości 540 mm, najbardziej popularne opony do tych pojazdów to 385/65R22.5 lub 445/45R19.5.

źródło: Joskin

Exit mobile version