Nowy model Zetor Major przeznaczony jest przede wszystkim dla właścicieli mniejszych farm lub gospodarstw rodzinnych a wyróżnia się relacją ceny do wydajności. Jego istotą jest sprawdzony już silnik czterocylindrowy, który podobnie jak inne produkowane u nas silniki naszej marki został zaprojektowany bez elektroniki i wzbogacania paliwa. Nasze silniki odznaczają się przede wszystkim prostym serwisem i wysoką niezawodnością – mówi Marian Lipovsky, zastępca dyrektora wykonawczego i dyrektor ds. produkcji w spółce akcyjnej ZETOR TRACTORS a.s. Nie bez znaczenia pozostaje także zabieg zwiększenia momentu obrotowego (o ponad 35 %), ograniczający konieczność redukcji biegu. Moc silnika zostaje zatem niezmienna w szerokim zakresie obrotów. Oczywiście nie brakuje tutaj wielu innych elementów zwiększających moc, jak i tych podnoszących komfort pracy z ciągnikiem – dodaje Lipovsky.
Produkcja seryjna nowego modelu Zetor Major ruszy na początku pierwszego kwartału 2013 roku. W pierwszej fazie będzie to dotyczyć wersji mieszanej z napędem na 4 koła. Począwszy od drugiego kwartału 2013r. Podstawowa wersja zostanie dodatkowo uzupełniona o wersję z napędem na tylne koła i kabriolet w wersji zarówno z napędem na 2 jak i na 4 koła. Fakt, że rozszerzenie oferty produktowej było właściwym posunięciem, potwierdza również to, że już na dzień dzisiejszy odnotowaliśmy konkretne zamówienia na 77 szt. z tego modelu traktorów z terminem dostawy na styczeń 2013r.
Podstawowe dane techniczne
-
Nowy Zetor Major jest wyposażony we w pełni zsynchronizowaną czterostopniową skrzynię biegów z trzystopniową redukcją i wstecznym umożliwiającą wybór 12 + 12 prędkości.
-
Model wykorzystuje układ hydrauliczny z regulacją mechaniczną.
-
Układ hydrauliczny pracuje w tradycyjnych trybach – czyli pozycyjnym, siłowym i mieszanym. Odznacza się nie tylko wysokim udźwigiem podnoszenia ale także płynną regulacją opuszczania, włącznie z funkcją zamka hydraulicznego do transportu podczepionych maszyn.
-
Traktor został wyposażony w dwu-sekcyjny lub jedno-sekcyjny rozdzielacz pomocniczy.
-
Komfortowa kabina została wykonana z uwzględnieniem praktycznej funkcjonalności użytkowania. Wystarczająca ilość miejsca i ergonomiczny układ elementów sterowania ułatwiają pracę obsłudze ciągnika. Na życzenie klienta można doposażyć kabinę w klimatyzację i przygotować ją pod montaż radioodbiornika. Kabina zawiera również szybę dachową ułatwiającą bezpieczne manipulowanie z przednią ładowarką.
-
Na życzenie klienta można doposażyć traktor w „koguta” sygnalizacyjnego, różne rodzaje końcówek trzypunktowych układów zawieszenia i różne średnice opon.
Historia modelu Zetor Major
Produkcję pierwszych traktorów Zetor z serii, która dziś znana jest pod nazwą handlową Major rozpoczęto wraz z wprowadzeniem zunifikowanej serii I, czyli już w 1960 roku. Po modernizacjach systemowych zunifikowanej serii I Zetor zaprezentował w 1992 roku poprawioną serię, która oferowała wyższą moc, bezawaryjność i wygodę kierującego, włącznie z obszerną, dobrze pod względem ergonomii i przejrzyście zaaranżowaną kabiną bezpieczeństwa. Traktor Zetor Major był napędzany silnikami trzycylindrowymi i czterocylindrowymi o mocy od 59 do 84 koni. Był dostępny w wersji zarówno z napędem na dwa koła, jak i z napędem na cztery koła, z kabiną bezpieczeństwa lub bez niej. Kompresor stanowił standardowy dodatek we wszystkich modelach. W 1997 roku powstała seria znana pod nazwą handlową „Super”. Dotyczyło to pięciu zaktualizowanych modeli Major, które zostały poddane wyraźnym zmianom konstrukcyjnym i oferowały nowoczesny wygląd, polepszony układ hydrauliczny, większe prędkości i bogatszy wybór akcesoriów. Produkcja traktorów Zetor Major została ukończona w 2006 roku.
źródło: Zetor Polska